Upgrade pc (€500)

Pagina: 1
Acties:

• KennyPlox
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:53

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
Ik zoek een?
Complete upgrade van mijn PC

Wat is je budget?
500 euro inc verzendskosten. Mijn huidige lijstje kost 501 euro inc verzendskosten, en dit is echt het maximum

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Wat wil ik bereiken?
Ik wil ervoor zorgen dat mijn PC als nieuw aanvoelt. Ik wil er ook voor zorgen dat vooral mijn CPU prestaties beter worden, aangezien ik merk dat die vaak het probleem is bij de games die ik speel. Ook om een beetje future-proof te zijn, en om eerlijk te zijn is de PC aan zijn welverdiende upgrade toe.
Mijn 7850 zal ik volgend jaar wel upgraden, ik vind zelf dat hij overclocked nog redelijk mee kan.

Wat zijn de eisen?
-Minstens 4 USB poorten op achterkant mobo (muis, toetsenbord, headset)
-Digitaal-optische ingang vanwege headset (S/PDIF) Dit is een must, anders kan ik mijn headset niet gebruiken
-Maximale hoogte CPU koeler 159mm. Mijn huidige HR-01 is 159.5mm hoog, en ik kan van mijn huidige kast de maximale koeler hoogte niet zo 1-2-3 vinden. Better safe than sorry
-Stilte is een pre

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Quad Q8200 Tray€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-EP43-DS3L€ 0,-€ 0,-
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 0,-€ 0,-
1WD Blue SATA 3 Gb/s, 640GB€ 0,-€ 0,-
1Lancool PC-K7 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Thermalright HR-01 Plus€ 0,-€ 0,-
2Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm€ 5,95€ 11,90
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon X-Tatic S7€ 83,16€ 83,16
1Enermax PRO82+ 425€ 0,-€ 0,-
1LG DVD Drive----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 95,06

Hetgeen wat ik hieruit wil meenemen is de 7850, HDD, ventilatoren, kast en natuurlijk de headset

Zelf kwam ik op dit lijstje uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI H97M-G43€ 74,95€ 74,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 34,95€ 34,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,80€ 59,80
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 494,25

CPU: Weinig over de zeggen.

Moederbord: Niet helemaal zeker over. Heeft alles wat ik wil, maar is wel µATX. Dit levert geen probleem op, want dit kan gewoon in mijn kast maar weet niet of ik hem beter kan vervangen door de Sniper B5, die wel een oudere chipset heeft maar wel ATX is. De H97M lijkt wel meer audio kanalen te hebben, maar denk niet dat dit veel uitmaakt. Verder vind ik niet veel moederborden met (S/PDIF) uitgang die in het budget passen.

CPU-koeler: Ook weinig over de zeggen denk ik, goede koeler heb ik gelezen

RAM: Ook weinig over de zeggen

Voeding: Modulair omdat mijn huidige voeding niet modulair is, en het echt een zooi is in de kast. Kast is ook niet enorm groot dus ook bevorderend voor de airflow

SSD: Goede SSD voor een zacht prijsje, en ik wil ook wel een SSD na al die jaren zonder.

Dit topic is meer om te checken of er nog iets beter kan of goedkoper, voor mijn gevoel ziet dit er gewoon goed uit. Graag hoor ik verbeteringen of andere tips!

denk ik dan...

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Op zich ziet het er inderdaad heel goed uit. Ik denk alleen wel dat je processor koeler een dikke overkill is, zeker gezien je een CPU hebt die je niet kunt overclocken. Zelfs je stock CPU koeler is dan al afdoende. Dat je een andere wilt vanwege de geluidsproductie kan ik me heel goed voorstellen, maar dan zijn er alternatieven.
Scheelt je misschien €15 ofzo,maar is toch weer €15 :)

Ik kan zo-even geen alternatief vinden, maar ik zal straks eens kijken of ik iets kan vinden.

EDIT: Ook zie ik dat je een H97-chipset moederbord hebt, maar zover ik kan zien is je CPU gewoon Haswell (?). Dan is een H81, B85, of H87 al genoeg. Scheelt misschien ook weer in de kosten.

[ Voor 16% gewijzigd door Daffie op 29-11-2014 16:02 ]

https://freight.associates

• KennyPlox

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
Daffie schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:58:
Op zich ziet het er inderdaad heel goed uit. Ik denk alleen wel dat je processor koeler een dikke overkill is, zeker gezien je een CPU hebt die je niet kunt overclocken. Zelfs je stock CPU koeler is dan al afdoende. Dat je een andere wilt vanwege de geluidsproductie kan ik me heel goed voorstellen, maar dan zijn er alternatieven.
Scheelt je misschien €15 ofzo,maar is toch weer €15 :)

Ik kan zo-even geen alternatief vinden, maar ik zal straks eens kijken of ik iets kan vinden.

EDIT: Ook zie ik dat je een H97-chipset moederbord hebt, maar zover ik kan zien is je CPU gewoon Haswell (?). Dan is een H81, B85, of H87 al genoeg. Scheelt misschien ook weer in de kosten.
De overkill is wel waar ja, dit wist ik van vooraf ook al, maar vooral de PCGH edition schijnt zeer stil te zijn en dat vind ik ook wel fijn. Ik zou eventueel ook de Gelid Tranquillo Rev2 kunnen nemen, maar weet niet of iemand hier daarover iets kan zeggen?

H97 neem ik puur vanwege mijn gevoel, omdat het toch een van de nieuwe chipsets is.

In ieder geval bedankt voor de info!

denk ik dan...

• KennyPlox

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
Heeft iemand verder nog ideeën? Anders ga ik vanavond alles bestellen

denk ik dan...

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:01

rdejongjr

Gnome

Sniper b5 is iets goekoper en heeft een beter audio gedeelte (zoveel mogelijk gescheiden van de rest en analoog met een redelijk goede op-amp).
Vraag bij de betreffende shop wel om het ding van de nieuwste bios te voorzien voor de meest stabiele werking.

Tranquilo 2 is ook een prima koeler, en (vind ik) makkelijker te monteren.
let er bij een tranquilo wel op dat de backplate geen scherpe randen heeft, meerdere gevallen gehad waar deze in de geheugen banen zat.

verder erg leuk setje zo

• KennyPlox

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
rdejongjr schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:35:
Sniper b5 is iets goekoper en heeft een beter audio gedeelte (zoveel mogelijk gescheiden van de rest en analoog met een redelijk goede op-amp).
Vraag bij de betreffende shop wel om het ding van de nieuwste bios te voorzien voor de meest stabiele werking.

Tranquilo 2 is ook een prima koeler, en (vind ik) makkelijker te monteren.
let er bij een tranquilo wel op dat de backplate geen scherpe randen heeft, meerdere gevallen gehad waar deze in de geheugen banen zat.

verder erg leuk setje zo
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 34,95€ 34,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,80€ 59,80
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 485,30

Denk dat dat ik dit ga bestellen. Mugen behoud ik gewoon, liever overkill en het budget is er toch voor.

Thanks allen voor de informatie en het helpen! Straks maar even bestellen :*)

denk ik dan...

Pagina: 1