Ik zoek een?
Complete upgrade van mijn PC
Wat is je budget?
500 euro inc verzendskosten. Mijn huidige lijstje kost 501 euro inc verzendskosten, en dit is echt het maximum
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Wat wil ik bereiken?
Ik wil ervoor zorgen dat mijn PC als nieuw aanvoelt. Ik wil er ook voor zorgen dat vooral mijn CPU prestaties beter worden, aangezien ik merk dat die vaak het probleem is bij de games die ik speel. Ook om een beetje future-proof te zijn, en om eerlijk te zijn is de PC aan zijn welverdiende upgrade toe.
Mijn 7850 zal ik volgend jaar wel upgraden, ik vind zelf dat hij overclocked nog redelijk mee kan.
Wat zijn de eisen?
-Minstens 4 USB poorten op achterkant mobo (muis, toetsenbord, headset)
-Digitaal-optische ingang vanwege headset (S/PDIF) Dit is een must, anders kan ik mijn headset niet gebruiken
-Maximale hoogte CPU koeler 159mm. Mijn huidige HR-01 is 159.5mm hoog, en ik kan van mijn huidige kast de maximale koeler hoogte niet zo 1-2-3 vinden. Better safe than sorry
-Stilte is een pre
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hetgeen wat ik hieruit wil meenemen is de 7850, HDD, ventilatoren, kast en natuurlijk de headset
Zelf kwam ik op dit lijstje uit:
CPU: Weinig over de zeggen.
Moederbord: Niet helemaal zeker over. Heeft alles wat ik wil, maar is wel µATX. Dit levert geen probleem op, want dit kan gewoon in mijn kast maar weet niet of ik hem beter kan vervangen door de Sniper B5, die wel een oudere chipset heeft maar wel ATX is. De H97M lijkt wel meer audio kanalen te hebben, maar denk niet dat dit veel uitmaakt. Verder vind ik niet veel moederborden met (S/PDIF) uitgang die in het budget passen.
CPU-koeler: Ook weinig over de zeggen denk ik, goede koeler heb ik gelezen
RAM: Ook weinig over de zeggen
Voeding: Modulair omdat mijn huidige voeding niet modulair is, en het echt een zooi is in de kast. Kast is ook niet enorm groot dus ook bevorderend voor de airflow
SSD: Goede SSD voor een zacht prijsje, en ik wil ook wel een SSD na al die jaren zonder.
Dit topic is meer om te checken of er nog iets beter kan of goedkoper, voor mijn gevoel ziet dit er gewoon goed uit. Graag hoor ik verbeteringen of andere tips!
Complete upgrade van mijn PC
Wat is je budget?
500 euro inc verzendskosten. Mijn huidige lijstje kost 501 euro inc verzendskosten, en dit is echt het maximum
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Wat wil ik bereiken?
Ik wil ervoor zorgen dat mijn PC als nieuw aanvoelt. Ik wil er ook voor zorgen dat vooral mijn CPU prestaties beter worden, aangezien ik merk dat die vaak het probleem is bij de games die ik speel. Ook om een beetje future-proof te zijn, en om eerlijk te zijn is de PC aan zijn welverdiende upgrade toe.
Mijn 7850 zal ik volgend jaar wel upgraden, ik vind zelf dat hij overclocked nog redelijk mee kan.
Wat zijn de eisen?
-Minstens 4 USB poorten op achterkant mobo (muis, toetsenbord, headset)
-Digitaal-optische ingang vanwege headset (S/PDIF) Dit is een must, anders kan ik mijn headset niet gebruiken
-Maximale hoogte CPU koeler 159mm. Mijn huidige HR-01 is 159.5mm hoog, en ik kan van mijn huidige kast de maximale koeler hoogte niet zo 1-2-3 vinden. Better safe than sorry
-Stilte is een pre
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Quad Q8200 Tray | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-EP43-DS3L | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Club3D Radeon HD 7850 royalQueen | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Blue SATA 3 Gb/s, 640GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Lancool PC-K7 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Thermalright HR-01 Plus | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm | € 5,95 | € 11,90 |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sharkoon X-Tatic S7 | € 83,16 | € 83,16 |
| 1 | Enermax PRO82+ 425 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | LG DVD Drive | -- | -- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 95,06 | |
Hetgeen wat ik hieruit wil meenemen is de 7850, HDD, ventilatoren, kast en natuurlijk de headset
Zelf kwam ik op dit lijstje uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 164,- | € 164,- |
| 1 | MSI H97M-G43 | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,80 | € 59,80 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,60 | € 93,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 494,25 | |
CPU: Weinig over de zeggen.
Moederbord: Niet helemaal zeker over. Heeft alles wat ik wil, maar is wel µATX. Dit levert geen probleem op, want dit kan gewoon in mijn kast maar weet niet of ik hem beter kan vervangen door de Sniper B5, die wel een oudere chipset heeft maar wel ATX is. De H97M lijkt wel meer audio kanalen te hebben, maar denk niet dat dit veel uitmaakt. Verder vind ik niet veel moederborden met (S/PDIF) uitgang die in het budget passen.
CPU-koeler: Ook weinig over de zeggen denk ik, goede koeler heb ik gelezen
RAM: Ook weinig over de zeggen
Voeding: Modulair omdat mijn huidige voeding niet modulair is, en het echt een zooi is in de kast. Kast is ook niet enorm groot dus ook bevorderend voor de airflow
SSD: Goede SSD voor een zacht prijsje, en ik wil ook wel een SSD na al die jaren zonder.
Dit topic is meer om te checken of er nog iets beter kan of goedkoper, voor mijn gevoel ziet dit er gewoon goed uit. Graag hoor ik verbeteringen of andere tips!
denk ik dan...