Leeftijdsclassificatie werkt niet goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 09:45
Ik ben op zoek naar een Xbox One game die geschikt is voor mijn zoon van 11. Als ik de Pricewatch bezoek in de categorie "Games' en het platform 'Xbox One' selecteer, krijg ik 149 games te zien. Zet ik vervolgens het filter "Leeftijdsclassificatie" op "10", dan blijven er nog maar 10 games over. Dat lijkt me wel heel weinig. Trek ik de slider daarna naar het maximum (18), dan komen er maar 41 games te voorschijn. Meer dan 100 zijn er dus verdwenen. Kan het zijn dat het filter alle games zonder classificatie er uitgooit? Ik zou verwachten dat die als 'leeftijdsclassificatie 0' gezien zouden worden, omdat er immers geen restricties aan zitten.

Dus de vraag is eigenlijk tweeledig:
- Klopt dit wel?
- Hoe krijg ik alle games te zien die een leeftijdsclassificatie van 10 of lager hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou verwachten dat die als 'leeftijdsclassificatie 0' gezien zouden worden, omdat er immers geen restricties aan zitten.
Je kunt niet zeggen dat een game zonder ingevulde leeftijdsclassificatie ook zonder restricties is. Als een game geschikt is voor alle leeftijden dan zou er bij leeftijdsclassificatie een 0 ingevuld moeten zijn. Ik zie in een kleine steekproef al een groot aantal games waar wel een PEGI-score van bekend is maar die niet is ingevuld in de pricewatch.

Het filter werkt zoals je mag verwachten. Echter is het mijn inziens wel een bugje dat nadat je een leeftijd hebt geselecteerd in het filter het niet meer mogelijk is om games zonder leeftijdsclassificatie te zien in de resultaten. Hiervoor zal je je hele filter moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:58

Mooijekind

Manager Product Content
Ik heb het filter aangepast van een slider naar een multi-select.
Hierdoor kun je in ieder geval filteren op welke classificatie je niet wilt zien. Je kunt dan de 12,16 en 18 PEGI eruit filteren. Je houdt dan de games over waar het niet staat ingevuld en waar het lager dan 12 is.

Wij gaan er hier nog even naar kijken of we het aantal ingevulde classificaties op een snelle manier kunnen verhogen.