Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanva
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-02 07:39
Beste Tweakers,

Sinds een paar weken is mijn batterij na nog geen 5 tot 6 uur leeg. Meestal gebruik ik 2 uur daarvan spotify voor muziek omdat ik doordeweeks elke dag reis. Verder whatsapp en nog een paar andere social media apps en dat is het.

Ik had al wat gelezen over batterijen voor de samsung galaxy S3 dat als je een nieuwe batterij zou kopen dat die dan na een paar weken al kapot zou gaan.

Verder weet ik niet wat de prijs van zo'n batterij zou zijn en waar die te verkrijgen zijn.

Ook weet ik niet of er misschien een probleem is op mijn accu.

Alvast bedankt voor je hulp.
Twan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 21:40
google.nl??

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 12:05

tomic

Smexylittlebabe!

Ik had hetzelfde met de telefoon van mijn vriendin, daar heb ik een nieuwe ROM opgezet en daardoor is de accu duur weer keurig netjes twee dagen.

Het nadeel is dat je de telefoon hiervoor moet rooten en dat is een nogal technisch ingewikkeld proces.

De nieuwe accu hadden we niet meer nodig. :-)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:40
twanva schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:30:
Beste Tweakers,

Sinds een paar weken is mijn batterij na nog geen 5 tot 6 uur leeg. Meestal gebruik ik 2 uur daarvan spotify voor muziek omdat ik doordeweeks elke dag reis. Verder whatsapp en nog een paar andere social media apps en dat is het.

Ik had al wat gelezen over batterijen voor de samsung galaxy S3 dat als je een nieuwe batterij zou kopen dat die dan na een paar weken al kapot zou gaan.

Verder weet ik niet wat de prijs van zo'n batterij zou zijn en waar die te verkrijgen zijn.

Ook weet ik niet of er misschien een probleem is op mijn accu.

Alvast bedankt voor je hulp.
Twan.
Welk bereik heb je met 3g? Als je een a twee streepjes hebt moet de telefoon als het ware hard schreeuwen om de mast te bereiken. Dit kost accu. Zeker als je Spotify gebruikt kan dit door de continue verbinding erg hard gaan. Zo merk ik het met mijn Galaxy S3 waarbij ik slecht 3g ontvangst heb dat de accu best snel leeg loopt. Ik heb 1 streepje of geen streepjes en een hoop gewissel tussen het H+ icoon en gewoon H.
Nu heb ik Opera Mini op mijn phone gezet en werk ik nu via 2g Edge. De laadtijden zijn door de compressie best goed en de batterij gaat ook stukke langer mee. Ik heb 3 streepjes met Edge.

Test dat eens uit. Als de telefoon op 3G moet schreeuwen op -100 dbm gaat het hard met de acculading.

Probeer het eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 14:12

The Wizard

Moderator Mobile
Niet onnodig een topic omhoog schoppen aub :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanva
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-02 07:39
Welk bereik heb je met 3g? Als je een a twee streepjes hebt moet de telefoon als het ware hard schreeuwen om de mast te bereiken. Dit kost accu. Zeker als je Spotify gebruikt kan dit door de continue verbinding erg hard gaan. Zo merk ik het met mijn Galaxy S3 waarbij ik slecht 3g ontvangst heb dat de accu best snel leeg loopt. Ik heb 1 streepje of geen streepjes en een hoop gewissel tussen het H+ icoon en gewoon H.
Nu heb ik Opera Mini op mijn phone gezet en werk ik nu via 2g Edge. De laadtijden zijn door de compressie best goed en de batterij gaat ook stukke langer mee. Ik heb 3 streepjes met Edge.

Test dat eens uit. Als de telefoon op 3G moet schreeuwen op -100 dbm gaat het hard met de acculading.

Probeer het eens ;)
Ik heb spotify premium dus ik heb alles offline beschikbaar, dus die 3g verbinding zal er niet heel veel mee te maken hebben. Nog enige andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk draait er een app continu op de achtergrond. Hierdoor gaat je telefoon niet automatisch in de slaapmodus en loopt je batterij sneller leeg. Je kan uitzoeken welke app hiervoor verantwoordelijk is met BetterBatteryStats. Zie daarvoor: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Als je Kitkat al geinstalleerd hebt zul je wel eerst moeten rooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-03 10:43
Galaxy S3 Neo liep ook heel snel leeg. Wat opviel bij het batterijgebruik was dat in het android systeem de regel "wakker blijven" 8 uur van de 8 uur aan stond, constant op de achtergrond draaiend.

Oplossing: in google agenda (via de pc) de volgende optie uitgezet: "afspraken uit gmail automatisch toevoegen".

Resultaat: geen 40% drain in de nacht, maar slechts 5%.

Edit: ook van mijn eigen Motorola Moto G liep in 1 dag de batterij 50% leeg, zonder er iets mee te doen. Dezelfde optie uitgevinkt.

Resultaat 2: 15% drain in 1 dag.

Stelletje :+ bij Google

[ Voor 21% gewijzigd door speed60 op 07-04-2015 09:17 . Reden: Ook andere phone ervaring ]

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Pagina: 1