Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

access point

Pagina: 1
Acties:

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 22:18
Ik ben recentelijk overgestapt naar een upc 120 mbit abonnement.
Mijn vrienden van upc beloofde me dat de cisco router van upc wel 80 mbit draadloos zou halen.
Echter blijft deze steken op 35 mbit.
Ik ben van plan een acces point erbij te plaatsen die wel die 120 mbit haalt.
Modem hangt in de meterkast. Graag 1 verdieping hoger ook nog een goede snelheid.
Heb een asus usb-n53 draadloze ontvanger. Ook al een andere geprobeerd, maar dit maakte in snelheid niks uit. Heb ook al alle kanalen geprobeerd, dit ook zonder succes.
Budget liefst zo laag mogelijk :).

Heb het forum aardig doorgespit maar kon geen passend antwoord vinden.
Wie kan me daarbij helpen?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 11:14

Kabouterplop01

chown -R me base:all

:) Als je eens in de meterkast gaat downloaden, haal je dan wel de goede snelheid?

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:47
Koop een Devolo wireless kit als je geen utp kabel naar boven kan trekken en daar een access point te plaatsen

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
OK, hier gaan meerdere dingen mis.

Ten eerste kan draadloos niemand jou een snelheid beloven, ook UPC niet.
Ten tweede als je een goed signaal wil dien je een kabel te trekken en boven een AP te plaatsen.
WiFi kan slecht door beton en andere obstakels, een ander/duurder apparaat gaat daar geen of weinig verschil in brengen.

De Asus WiFi adapter die je hebt doet dual band met 2 streams ofwel 2x2 MiMo, wat betekend dat je dus ook een router/AP moet halen die dit doet. Zo haal je het maximale er uit. Wat is MiMO?

Mijn advies:
Trek een kabel, haal een willekeurige goed aangeschreven dual band router uit de pricewatch en stel hem in als AP.
Wat je zoekt is een unit met 2 antennes (hebben ze nagenoeg allemaal) en 5 ghz mogelijkheden (hebben ze niet allemaal).

Je zal dan uit komen op, afhankelijk van je budget:
TP-Link TL-WDR-3600
TP-Link TL-WDR-4300 (mijn voorkeur, beste prijs/kwaliteit verhouding)
Asus RT-N56U
Asus RT-AC66U (meest toekomstbestendig vanwege 802.11ac)

Een powerline adapter zoals hierboven is beschreven zou ik enkel doen als er echt totaal geen optie is om een kabel te trekken en dat is zelden echt het geval. Het is nou eenmaal eerder niet willen dan niet kunnen.

[ Voor 17% gewijzigd door andy88 op 29-11-2014 18:44 ]

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 22:18
Bedankt Andy88. Ik heb TP-link TL-WDR-4300 besteld.
Ga een kabel naar boven trekken en daar deze neerzetten.

• andy88
Een goede en toch voordelige keuze.
Super!

• benvanzijl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 13:00
We zijn inmiddels ongeveer een half jaar verder, en ik zit nu met dezelfde vraag.
De TP-Link TL-WDR-4300 past mooi in het budget, maar ik vraag mij af of er inmiddels nog steeds de beste keus is voor dit geld, of dat er wellicht nieuwere/betere modellen verkrijgbaar zijn.
Iemand die me hier mee kan helpen?

• andy88
benvanzijl schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 18:39:
We zijn inmiddels ongeveer een half jaar verder, en ik zit nu met dezelfde vraag.
De TP-Link TL-WDR-4300 past mooi in het budget, maar ik vraag mij af of er inmiddels nog steeds de beste keus is voor dit geld, of dat er wellicht nieuwere/betere modellen verkrijgbaar zijn.
Iemand die me hier mee kan helpen?
De markt heeft niet stil gestaan maar ook weer wel.

Wat voor apparatuur ga je aan de ontvangende kant gebruiken?
Merk en type opsommen a.u.b. zo kunnen we kijken of je uberhaupt wel een voordeel hebt t.o.v. je hudige hardware. Wat heb je nu voor router en waar staat deze?
Graag ook aangeven welke ruimte(s) je wilt bedienen en welke snelheid je verwacht.
Pagina: 1