Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

onverklaarbare activiteit over het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
Hey,

mijn pc heeft de laaste tijd nogal traag internet, en als ik in taakbeheer kijk dan zie ik dat er over mijn wifi momenteel 7,7Mbps gaat, en ik heb enkel deze pagina open staan...

Kan iemand me zeggen waar ik kan zoeken welke programma's gebruik maken van het internet? of wie er hoeveel bandbreedte gebruikt? Want zelfs als ik chrome afsluit blijf ik 7Mbps halen, dus er is iets dat mijn bandbreedte opslokt en ik heb echt geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.

en terwijl ik dit aan het typen ben valt hij gewon weer naar 0kbps, dus er is toch iets dat iets doet, nu blijkt het gedaan te zijn maar ja, het komt regelmatig voor dus wil hier wel de oorzaak eindelijk eens van kennen

Just me

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04:22
In taakbeheer kijken welk proces data verstookt of via wireshark als je wilt weten wat voor data het is.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Zet Wireshark eens aan op je WiFi-interface met zo min mogelijk achtergrondruis.

Met Statistics -> Protocol Hierarchy zie je dan hopelijk al ongeveer wat er aan het handje is en kun je filteren op aandeel van het geheel.

[ Voor 11% gewijzigd door Thralas op 29-11-2014 11:48 ]

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
bij taakbeheer, als ik bij processen kijk, in de kolom netwerk, dan staat er bovenaan wel 6% als totaal, maar alle verschillende items zeggen 0Mbps
ga wireshark nu eens testen

Just me

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
In Windows 7 en 8 staat in Task Manager op de "performance" tab een knop "resource monitor..." .
Als je daar op klikt dan krijg je een meer uitgebreide taskmanager. Klik op de tab "Network" en dan zie je precies welk proces hoeveel bandbreedte gebruikt. Als je het proces aanvinkt zie je zelfs met welke hosts deze communiceert, welke verbindingen er zijn, etc.
(sorrie ik heb engelse windows, moet je zelf even vertalen ;))
http://www.7tutorials.com/how-use-resource-monitor-windows-7

[ Voor 6% gewijzigd door Ploink op 29-11-2014 12:16 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Taakbeheer > Tabblad Prestaties > Onderaan "Broncontrole openen". In Broncontrole tabblad Netwerk en dan ff kijken onder netwerkactiviteit.

Maar zou wel eens een betrekkelijk simpel ietsje kunnen zijn... Synchronisatie met een clouddienst, een torrent die nog staat te seeden oid?

[ Voor 34% gewijzigd door ShitHappens op 29-11-2014 12:22 ]

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
dat is exact wat ik zocht, nu afwachten tot het weer eens gebeurd en dan kan ik nakijken wat de oorzaak is
Merci!

Just me

Pagina: 1