Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:55
Hallo,

Met de installatie van Hyper-V op Windows 8.1 Pro krijg ik via de officiële methode foutcode 0x800f0906 met als omschrijving dat ik geen internet zou hebben. Met de officiële methode bedoel ik het toevoegen via Add/Remove features.
Internet heb ik, en Windows Update en andere features die via Windows Update gedownload moeten worden (zoals Net Framework etc.) werken met deze methode wel.

De informatie van de foutcode die ik op internet tegen kom gaan over Net Framework. Er wordt geadviseerd om het offline via DISM te proberen. Helaas krijg ik ook hierbij de melding dat de juiste sources niet gevonden kunnen worden. Onderstaande commando heb ik uitgevoerd met een ISO van 8.1 gemount waarmee mijn laptop is geïnstalleerd.

"dism.exe /online /enable-feature /featurename:Microsoft-Hyper-V /Source:G:\sources\sxs /LimitAccess /all"

Voordat ik een nieuwe SSD plaatste heeft het wel gewerkt. Zelf verdenk ik nu dat ik de installatie met 8.1 Pro heb gedaan maar de laptop via UEFI de 8.1 versie heeft geïnstalleerd met de verkeerde licentiecode. Via productcode wijzigen heb ik de laptop 8.1 Pro gemaakt, maar betwijfel of dat nu wel helemaal goed is gegaan. Denk hieraan omdat ik er zelf niks over vind op Google i.c.m. Hyper-V.

Alvast bedankt.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

# install Hyper V

Get-WindowsOptionalFeature -Online -FeatureName *hyper-v*all |

Enable-WindowsOptionalFeature –Online

$RMSave = New-TimeSpan -hours 1 -Minutes 30

$VMDrive = "D:"

$VMPath = Join-Path -path $VMDrive -ChildPath "vms\vm"

$VHDPath = Join-Path -Path $VMDrive -ChildPath "vms\vhd"

MD -Path $vmpath,$VHDPath -ErrorAction 0

Set-VMHost -VirtualHardDiskPath $VHDPath -VirtualMachinePath $VMPath -ResourceMeteringSaveInterval $RMSave

zo installeer ik hem.

Bears and Bulls