Roland keyboard: is het interessant om mijn AWE64Gold onder

Pagina: 1
Acties:

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:45
Mijn zoontje heet een keyboard met Midi, is het interessant de soundcard erop aan te sluiten? wat kun je er dan mee? het is een kaart van 15 jaar oud en ik heb geen idee of dat de mogelijkheden van de keyboard groter maakt.Wie kan me enthousiasmeren?

diskeltische lurker

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Gevoelsmatig hebben we het hier over een speelgoed keyboard, voor een kindje dat wat wil spelen...

Je kan de noten opnemen, je kan via midi noten sturen naar je computer en die door andere software synths laten afspelen, veel zal het allemaal niet toevoegen zonder nog extra software, die meestal niet van de goedkoopste is..

oneindig veel mogelijkheden vind je hier: How to become a Producer Deel II

Voor je zoontje... laat hem gewoon op dat keyboard met de ingebouwde sounds spelen, is veel eenvoudiger...

[ Voor 11% gewijzigd door Yalopa op 29-11-2014 11:16 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 22:25
De AWE64 komt nog uit een tijd dat computers te langzaam waren voor wavetables. Wavetables zijn verzamelingen geluiden die je vervolgens via MIDI aan kunt sturen. Zo zou je dus het aantal geluiden van het keyboard uit kunnen breiden, en potentieel ook betere kwaliteit geluiden kunnen krijgen. In de tijd van de AWE64 had je daar dus een aparte kaart voor nodig, maar tegenwoordig kan het op praktisch elke geluidskaart in software-modus. Voor de software-synths van tegenwoordig heb je dus geen AWE64 nodig, sterker nog, ik vraag me ernstig af of moderne software nog in staat is om de hardware-wavetable van een AWE64 te gebruiken.

Bijkomend ding is dat de AWE64 inmiddels zo is verouderd, dat ie kwa geluidskwaliteit ook niet heel veel meer toevoegt, tenzij je toevallig nog een heel slechte onboard geluidskaart hebt (komt steeds minder voor).

AWE64 Gold is volgens mij trouwens een ISA-kaart, heb je daar überhaupt nog een slot voor in je huidige computer?

[ Voor 6% gewijzigd door Solarsparc op 29-11-2014 15:42 ]

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:45
Ik trek dan niet alleen die kaart uit het stof maar ook bij behorende celeron 900 MHz PC...

diskeltische lurker

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:46

BCC

Lijkt mij een nuttige learning experience, dus ik zeg gewoon doen!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.