Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb een Elephone G5 gekocht, experimentje. Was goedkoop, doet het leuk maar volume is veel te zacht, ik hoor bijna niets bij het telefoneren.

Na wat googlen vind ik overal dat ik moet aanpassen /System/etc/mixer_paths.xml

Goed ik root dat ding eerst, en met es file explorer ga ik naar dat pad. Maar geen mixer_paths gevonden. Ook niet met de zoekfunctie. Hoe of waar zitten die instellingen verstopt?

Ik weet van computers af, maar dit is mijn eerste eraanvaring met android.

De kernel versie is 3.4.67

Verwijderd

ik heb voorheen een android tweaker app gehad die een zogenaamde "audio hack" had, naar mijn idee werkte die ook dus misschien helpt die app je. voor de rest heeft de app nog veel meer leuke tweaks waar je ook naar kunt kijken ;) de app heet android tweaker pro en je kunt hem via 4shared downloaden (eerste resultaat als ik het goed heb).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2014 11:51 ]

• Reepje
  • Niet online
Android tweaker pro kan ik niet vinden, "audio hack" wel. Maar als ik dat instaleer komt er iets anders nl APUS boost. Dat veranderd een hoop, ook mijn achtergrond, dus ik raakte wat door de war en heb die app weer gedeinstaleerd.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn het volume aan te passen? Anders gebruik ik de phone maar als TomTom, dat doet het wel.

Maar misschien is die gewoon al kapot aan het gaan, want het scherm kantelt ook al niet meer.

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11 03:18
Misschien domme vraag, maar heb je "Root explorer" aangevinkt in de file manager ? Anders kun je geen system paden vinden.

Sultana?

Verwijderd

Reepje schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:32:
Android tweaker pro kan ik niet vinden, "audio hack" wel. Maar als ik dat instaleer komt er iets anders nl APUS boost. Dat veranderd een hoop, ook mijn achtergrond, dus ik raakte wat door de war en heb die app weer gedeinstaleerd.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn het volume aan te passen? Anders gebruik ik de phone maar als TomTom, dat doet het wel.

Maar misschien is die gewoon al kapot aan het gaan, want het scherm kantelt ook al niet meer.
http://www.4shared.com/mo...X/Android_Tweaker_Pro.htm

hier heb ik hem vandaan, van het android systeem zelf heb ik eigenlijk geen verstand. als deze app niet werkt kan het inderdaad kapot zijn, anders is er misschien een Rom mod te vinden? hoop dat deze app in ieder geval werkt :)

• Reepje
  • Niet online
Mr. Jummy schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:45:
Misschien domme vraag, maar heb je "Root explorer" aangevinkt in de file manager ? Anders kun je geen system paden vinden.
Ja die staat aangevinkt, en voor de zekerheid daaronder ook show hidden files.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:49:
[...]

http://www.4shared.com/mo...X/Android_Tweaker_Pro.htm

hier heb ik hem vandaan, van het android systeem zelf heb ik eigenlijk geen verstand. als deze app niet werkt kan het inderdaad kapot zijn, anders is er misschien een Rom mod te vinden? hoop dat deze app in ieder geval werkt :)
Tja, die link gbruikt en de app laad dan, althans de naam, maar als ik hem uitvoer wordt dus die APUS omgeving geladen, met andere icons voor oa media en market enzo, maar niets met sound.

pfff

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 22:11
in mobileuncle tools kan je naar hardware gaan en dan naar sound en daar kan je het hoger zetten,

• Reepje
  • Niet online
Ok met dat mobileuncle tools kan ik via engineering . hardware naar audio gaan. Maar nu wordt het iets of wat ingewikkeld, en google werkt niet al te best mee (ik zit erg afgelegen in het buitenland).

Bij audio mode settings kan ik volume omhoogzetten van een hele rits en alleen het kopje " Ring " kan ik plaatsen. Maar welke staat nu voor de luidspreker? kies uit sip mic fmr sph sph2 sid media matv en level0 tot level7. Alles staat op level0 en dan is er value (0-255) en max vol 0-160. Tja, maar in het wilde weg uitprogeren ben ik geen fan van.

Verder zit ik in Audio .normal mode. Is dat goed?

Mama mia, ik ben wel erg laat ingestapt op dat android gebeuren, maar ik zal het leren.

edit ok jongens het is gelukt, sph staat voor speaker, alle levels op 255 en ik kan weer bellen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Reepje op 29-11-2014 20:20 ]

Pagina: 1