Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Panasonic TX-AX800 of Samsung 55HU7500? Of ...?

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil in december toch de overstap naar een nieuwe tv maken. Ben me maar weer eens aan het inlezen en oriënteren. TV moet weer zo'n 8 jaar mee kunnen gaan en dient als vervanging van mijn 42" Panasonic plasma. Die werkt nog prima, maar is al wel wat verouderd qua resolutie en scherpte.

Zitafstand: +/- 400cm
Ik heb een zeer sterke voorkeur voor UHD (kijk bijna alleen maar Netflix, daar zit al wat 4K tussen). Ook vanwege toekomstbestendigheid.
Budget: max €2.500,- maar dan moet het echt meerwaarde hebben. Liever wat ruimte en rond de €2.000,-
Ik twijfel qua grootte tussen 50" tot 58" ( in de MM zie 42" er piepklein uit, hier is het nog goed te doen. Maar door de dikke randen lijkt de tv groter dan deze is.
Geluid: maakt niet uit. Gebruik losse receiver+surroundboxen.
Gimmicks/Features: geen showstopper. Ook niet echt over nagedacht. Tv boven gebruik ik het ook niet. Gebruik de AppleTV3 erg veel.
Design: zo strak mogelijk! Ik wil wel een ouderwets rechte TV, geen gebogen. Dat spiegelt mij teveel.

Tot vandaag dacht ik niet meer aan Panasonic. Plasma waren ze top, maar bij LCD liepen (lopen?) ze achter. tot ik de AX800 zag. Mooi ding goede specs en redelijke tot goede reviews. Ik begrijp dat Netflix inmiddels ook ondersteund wordt? Prijs: 1980-100(cashback)=€1.880,-

De Samsung 55HU7500, dacht ik al dat het zou gaan worden. Zie er veel redelijk goede reviews van. 2300-200(cashback)=€2.100,-. Maar tot de UHD's dacht ik nooit dat ik een Samsung zou kopen. Komt altijd te contrastrijk over op mij.

Wat zijn nou de verschillen in kijkbeleving tussen deze 2 TV's?
Is de Samsung de hogere prijs waard? Heeft Panasonic een goede inhaalslag gemaakt?
Mis ik misschien nog een andere goede concurrent? Of zijn dit toch wel 2 hele goede tv' in deze prijsklasse?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:48

Bever!

3

Beiden goede tvs. Panasonic ax800 is top hoor kijkhoek is eigenlijk enige wat me niet aanstaat. En nu met netflix 4k ook bij de tijd. Als ze net zo duur waren zou ik voor de pana gaan dus nu ist helemaal een makkelijke keuze..

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor aankoopadvies hebben we Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik verplaats je even!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
55HU7500 heeft ook nog eens een paneel loterij. Aangetroffen zijn panelen van drie verschillende fabrikanten: Samsung zelf, AUO (merk wat Sony gebruikt) en Innolux (net als Panasonic gebruikt). Al dan niet terecht zijn de meeste klachten (op avforums) voornamelijk over die waar AUO panelen in zitten maar dat kan je vantevoren niet* weten ...

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
En hoe staan jullie tegenover gebogen panelen? Mij trekken ze niet zo aan omdat ik denk dat ze erg spiegelen.

TV hangt op 1,5 meter van een groot raam.

Anders zou een OLED tv misschien nog wel een optie zijn. Zo'n gebogen LG OLED kon ik meenemen bij de MM voor 2.000,-.

Full HD OLED vs UHD? Dan wint OLED het de komende 5 jaar nog makkelijk denk? Helaas was het dus een gebogen model en ook nog eens een model dat je niet kon ophangen. Ging om de LG 55EA9809.

Als het nou de LG 55EA8809 (zonder die gekke lijst, ik heb toch surround), of de 55EA870V...

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:56
Ik zelf vind gebogen schermen echt een gimmick. Zelfs recht van voren vind ik het er niet beter uitzien en van opzij vervormd het beeld en krijgen de reflecties een soort lachspiegel effect.

Met betrekking tot OLED: ik ben er van overtuigd dat het de toekomst gaat worden, maar het is nu nog te vroeg, er zijn nog te veel problemen mee. De grootste (in mijn ogen) zijn de hoeveelheid dode pixels per paneel (degene waarbij ik ze had geteld kwam ik uit op 6 stuks), inbranden, wit dat er meer uitziet als grijs door de ABL die wordt gebruikt en de onzekerheid op het gebied van levensduur.

LCD is niet perfect, verre van, maar ondanks de mindere beeldkwaliteit is de techniek wel volwassener.

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:17
ik heb de 58ax800 en zeer zeer tevreden, eerst ook voor de 55hu7500 gekeken maar beeld kwaliteit van panasonic en ook de aanwezigheid van 2 cam modules sprak mij meer aan. netflix 4k werkt inmiddels en werkt prima, maar gezien het aanbod zou ik daar niet op blind staren. twijfelde nog tussen 50 en 58 maar geen moment spijt van de grotere maat. enige wat ik iets wat jammer vind is actieve 3d... niet het beeld want dat is goed maar de brillen zijn duurder en werken op een batterij. zitten overigens heel comfortabel, zelfs voor brildragers
Pagina: 1