Vreemde problemen met HD6870, scherm deelt zich in tweeën.

Pagina: 1
Acties:

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:55
Sinds ik kort geleden mijn school heb afgerond kom ik weer toe aan het spelen van games. Nu heb ik Far Cry 3 vanavond weer sinds een hele tijd opgestart. Echter geeft mijn videokaart gigantisch veel problemen, na vijf minuten deelt het scherm zich in tweeën en verschijnen er glitches op het scherm, dit blijft ook wanneer ik overschakel naar windows.

Ter illustratie bij dezen een foto van het scherm tijdens het spelen van Far Cry 3:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2lj3r0z.jpg
Je ziet duidelijk dat het beeld van rechts naar links overloopt.

Het vreemde is dat dit pas na twee uur spelen vanavond voor het eerst optrad en nu na minder dan vijf minuten gamen elke keer opnieuw. Het maakt hierbij niet uit of ik het systeem reboot of niet.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • De GPU fan handmatig op 100%, hij blijft hiermee op 80 graden maar heft probleem blijft zich voordoen;
  • De stuurprogramma voor de GPU updaten, idem;
  • Verschillende reboots, idem.
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar, ik vermoed echter dat mijn GPU het heeft begeven.

Wat zijn jullie ideeën?

Ter aanvulling mijn systeem:
  • Intel Xeon X5460
  • Gigabyte 965P-DS3
  • 8GB DDR2
  • Radeon HD6870

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Ik heb ook een 6870 die af en toe deze kuren vertoond, kaart even re-seaten in het pci-e slot en de 6pins connectors er even opnieuw in en het gaat vaak weer maanden goed.

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:55
gravitone schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:54:
Ik heb ook een 6870 die af en toe deze kuren vertoond, kaart even re-seaten in het pci-e slot en de 6pins connectors er even opnieuw in en het gaat vaak weer maanden goed.
Dank voor je antwoord, heb nog even verder gezocht op internet en ben erachter gekomen dat het eventueel ook een probleem met je V-Sync kan zijn. Heb deze nu aangezet en ik ga even kijken of dit een oplossing is!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 11:54

D33F

Tweelingtemmer

Taab schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:26:
[...]

Dank voor je antwoord, heb nog even verder gezocht op internet en ben erachter gekomen dat het eventueel ook een probleem met je V-Sync kan zijn. Heb deze nu aangezet en ik ga even kijken of dit een oplossing is!
Zover ik weet openbaart V-Sync tearing zich juist horizontaalAfbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2012-03-21/vsync04.jpg

Maar goed het valt altijd te proberen ;).

[ Voor 11% gewijzigd door D33F op 30-11-2014 11:38 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

• r-v
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-07-2025

r-v

Mijn excuses voor de necro, maar ik vroeg mij af of de TS het probleem heeft kunnen vinden?

Ik heb op dit moment een zelfde soort kaart met exact dezelfde problemen, echter lijken bij mij de problemen al bij de 70 graden op te treden.

De kaart re-seaten, schoon maken en opnieuw aansluiten lijkt niet te werken.
Ik heb er twee beeldschermen op aangelosten, en het opnieuw aansluiten van het hoofdbeeldscherm lost het probleem tijdelijk op ( beeld verspringt dan eerst allemaal naar scherm 2, daarna terug naar 1 )

Laatste drivers van ati ook al opnieuw geinstalleerd

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 22:54
Ik heb ook hetzelfde. Ook erg benieuwd of het probleem inmiddels is opgelost door de TS!

PSN: MrMistral

Pagina: 1