Sinds ik kort geleden mijn school heb afgerond kom ik weer toe aan het spelen van games. Nu heb ik Far Cry 3 vanavond weer sinds een hele tijd opgestart. Echter geeft mijn videokaart gigantisch veel problemen, na vijf minuten deelt het scherm zich in tweeën en verschijnen er glitches op het scherm, dit blijft ook wanneer ik overschakel naar windows.
Ter illustratie bij dezen een foto van het scherm tijdens het spelen van Far Cry 3:

Je ziet duidelijk dat het beeld van rechts naar links overloopt.
Het vreemde is dat dit pas na twee uur spelen vanavond voor het eerst optrad en nu na minder dan vijf minuten gamen elke keer opnieuw. Het maakt hierbij niet uit of ik het systeem reboot of niet.
Wat ik al geprobeerd heb:
Wat zijn jullie ideeën?
Ter aanvulling mijn systeem:
Ter illustratie bij dezen een foto van het scherm tijdens het spelen van Far Cry 3:

Je ziet duidelijk dat het beeld van rechts naar links overloopt.
Het vreemde is dat dit pas na twee uur spelen vanavond voor het eerst optrad en nu na minder dan vijf minuten gamen elke keer opnieuw. Het maakt hierbij niet uit of ik het systeem reboot of niet.
Wat ik al geprobeerd heb:
- De GPU fan handmatig op 100%, hij blijft hiermee op 80 graden maar heft probleem blijft zich voordoen;
- De stuurprogramma voor de GPU updaten, idem;
- Verschillende reboots, idem.
Wat zijn jullie ideeën?
Ter aanvulling mijn systeem:
- Intel Xeon X5460
- Gigabyte 965P-DS3
- 8GB DDR2
- Radeon HD6870