Twee weken geleden startte mijn pc niet meer nadat ik een nieuwe harde schijf had bijgeplaatst. Na veel gedoe er achter gekomen dat de processor op de een of andere manier kaduuk is gegaan. Heb nu dus een nieuwe processor maar in dit hele proces heb ik ook mijn BIOS volledig gereset.
PC bestaat uit:
- Asrock F<2A75-Pro4
- 8GB mem (Ballistic 2x4gb)
- AMD Athlon X4 860K (was eerst X4-750)
- Radeon R9-270
- 2 Sata schijven.
Vandaag nieuwe processor er in gelegd en voila, UEFI-boot netjes op. Alles weer goed gezet en hopla naar Windows.
>crash< BSOD ....
reboot crash,
reboot, recovery en alles gecontroleerd geen probleem.
reboot crash reboot recovery en restore point teruggezet.
Vervolgens boot de restored versie, herkent van alles (en ziet ergens een foutje in de HD Audio). Reboot en komt keurig op met alles behalve één HD-audio. PC keurig in standby en ook weer netjes uit standby. Spelletje gespeelt en even de boek gestressed. Geen probleem, temp blijft binnen de marges.
En dan, reboot: crash!
Zie ik iets over het hoofd? Ben ik iets vergeten?
Ik vraag het jullie maar even want hier kom ik niet uit en morgen ga ik maar een nieuwe installatie doen tenzij iemand met een simpel/geniaal ideetje komt en mij kan duiden waar het nu mis gaat.
Stop-error in BSD rijdens boot is 0x0000000001d
Zal morgen ook eens starten met 1 dimm er in en kijken of dat wat uitmaakt.
PC bestaat uit:
- Asrock F<2A75-Pro4
- 8GB mem (Ballistic 2x4gb)
- AMD Athlon X4 860K (was eerst X4-750)
- Radeon R9-270
- 2 Sata schijven.
Vandaag nieuwe processor er in gelegd en voila, UEFI-boot netjes op. Alles weer goed gezet en hopla naar Windows.
>crash< BSOD ....
reboot crash,
reboot, recovery en alles gecontroleerd geen probleem.
reboot crash reboot recovery en restore point teruggezet.
Vervolgens boot de restored versie, herkent van alles (en ziet ergens een foutje in de HD Audio). Reboot en komt keurig op met alles behalve één HD-audio. PC keurig in standby en ook weer netjes uit standby. Spelletje gespeelt en even de boek gestressed. Geen probleem, temp blijft binnen de marges.
En dan, reboot: crash!
Zie ik iets over het hoofd? Ben ik iets vergeten?
Ik vraag het jullie maar even want hier kom ik niet uit en morgen ga ik maar een nieuwe installatie doen tenzij iemand met een simpel/geniaal ideetje komt en mij kan duiden waar het nu mis gaat.
Stop-error in BSD rijdens boot is 0x0000000001d
Zal morgen ook eens starten met 1 dimm er in en kijken of dat wat uitmaakt.