MediaPC, geen budget

Pagina: 1
Acties:

• Avaris
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-07 10:48
Na 5 jaar met mijn oude PC gedaan te hebben is het tijd voor een nieuwe computer. Momenteel heb ik nog mijn HP Pavilion s5220nl met een Intel Quad Core en 4GB werkgeheugen (toen best modern). De laatste tijd loop ik echter toch wel tegen een paar probleempjes aan. Zo ben ik een zeer enthousiaste fotograaf en in beperkte mate videograaf. De Adobeprogramma laden echter slecht in en draaien ook relatief langzaam. Vandaar mijn keus voor een nieuwe PC. De bedoeling is om deze voor het eind van het jaar nog aan te schaffen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-Fotobewerking
-Het gebruikelijke internetten e.d.

Neventaken van het systeem
-Designwerkzaamheden
-Videobewerking

Als software gebruik ik over het algemeen de Adobeprogramma’s:
Photoshop, Lightroom, Premiere, After Effects, Dreamweaver, Illustrator, InDesign, Audition
Verder de Officeprogramma’s maar dat lijkt me geen probleem.
Af en toe wil ik ook nog wel een spelletje spelen, maar hoeft niet op de hoogste settings o.i.d. ik ben niet zo'n gamer, maar op Battlefield 3 op medium lijkt me wel aardig, maar dat lukt waarschijnlijk met elke PC.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget eigenlijk geen rol. De tijd die ik er mee ga doen is belangrijker, verder ook de tijdsbesparing van het snelle foto's inladen en bewerken. Graag zou ik een futureproof computer willen die net zoals mijn huidige toch wel een aantal jaartjes meegaat en makkelijk te upgraden is.
Dat budget geen rol speelt betekend echter niet dat ik het beste van het beste moet hebben, de balans tussen prijs/kwaliteit blijft belangrijk. Ik verwacht dan ook dat het complete systeem rond de 3000 euro uitkomt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een "Wacom Intuos Pro Pen & Touch Large" tablet
Verder heb ik nog een "Logitech G35" koptelefoon
Verder gaan er nog een simpel muisje en toetsenbord van HP mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Wat ik heel graag zou willen is een dubbele uitbreidbaar tot drie monitoren, liefst identiek.
Ik ben nog op zoek naar de monitoren, belangrijk is de kleurechtheid e.d.

-Draadloos internet is een must in moederbord of speciale netwerkkaart, ik heb geen idee wat beter is.
Het hoeft niet van een sterniveau te zijn.

-SSD van ongeveer 256 GB voor de software en recente bestanden. Verder heb ik ook nog opslag nodig voor een TB aan foto's maar geen idee hoe ik dat het beste kan opslaan (liefst ook met backup) Eventueel heb ik ook nog een Western Digital 1 TB externe opslag (backup)

-Stille ventilatoren, het hoeft geen speciale geluidsdempende kast te zijn, maar in stilte kunnen werken is wel een pré.

-USBpoorten minimaal 2 aan voorzijde USB 3.0, achterzijde minimaal 4 USB 2.0 maar meer is in mijn geval beter. De poorten aan de voorzijde worden voor externe opslag gebruikt en alle snelle bestandsoverdracht, bijvoorbeeld van camera naar computer. De poorten aan de achterzijde voor achtereenvolgens muis, toetsenbord, koptelefoon, wacomtablet.

-In mijn bureau heb ik een ruimte van 30 centimeter in de breedte, 50 centimeter in de lengte en 50 centimeter in de hoogte. Een beetje smokkelen is toegestaan ;) Naar boven en de zijkant heb ik vrijwel geen ruimte voor luchtstromen. Miditower is waarschijnlijk het model waarmee ik het best uit de voeten kan.

-CD/DVD-drive is wel belangrijk, maar hoeft niet het beste van het beste te zijn. Videobewerkingen brand ik haast nooit op een DVD maar gaan het internet op. Voor het installeren van bepaalde programma's is het echter wel handig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeuren, ik heb al wel geprobeerd iets samen te stellen bij Azerty, hier is dat mandje. Ik heb echter geen idee of dit goed of slecht is en of ik op sommige punten zou kunnen bezuinigen.

Ga je overklokken?
Ik ga voor de begininstellingen. Dus zonder overklokken.

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-12 22:09
Ik denk dat dit een mooi lijstje is om mee te beginnen:
enige reden voor draadloos internet? je kan namelijk beter powerline pakken
de R5 is een erg still case maar past kwa diepte op 2,1 cm niet is dat erg?
Aangezien budget geen rol speelt is een pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 misschien een goed idee zeker als je een zeer futureproof systeem wil want een 750ti/270 gaat het niet lang volhouden
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 305,95€ 305,95
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 138,50€ 138,50
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 70,-€ 70,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 98,80€ 98,80
1Asus PCE-N53€ 29,-€ 29,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 20,30€ 20,30
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 132,95€ 132,95
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,95€ 14,95
1Seasonic S12G 450W€ 64,-€ 64,-
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.034,05

[ Voor 3% gewijzigd door Tonkowonko op 29-11-2014 00:17 ]

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
Met het oog op de toekomst.. Zou ik qua upgrade mogelijkheden nu niet meer gaan voor de sniper B5 maar een 97 chipset moederbord.
(Hoewel de sniper B5 nog een erg goed bordje is, heeft het wel een oudere chipset)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier dus ook al een eigen opzetje met de Handleiding Pricewatch. Door deze te gebruiken weet iedereen precies waar je het over hebt, hoeven we niet door te klikken én bereken je meteen uit hoe je alles het goedkoopst kan bestellen. Win-win-win.

Succes!

[ Voor 62% gewijzigd door br00ky op 29-11-2014 13:14 ]

• Avaris
Ha Tonkowonko,

Hartelijk dank voor je reactie!
Draadloos internet is omdat ik mijn PC nu nog op een 'draadloze' plaats heb staan. Momenteel werk ik ook met draadloos internet; uiteraard niet het snelste maar vaak voldoet het wel (ik download vrijwel nooit grote bestanden). Zeker omdat ik meer werk buiten internet met edittingsoftware en dergelijke. Een mogelijkheid om een lijntje te kunnen te trekken is natuurlijk wel zo futureproof, maar dat lukt met vrijwel elk moederbord lijkt me?

Behuizing
De R5 ziet er uit als een geluidsdempende kast, de Coolermaster 690 III die ik voorstelde denk je dat die niet gaat voldoen? De temperatuur in de Coolermaster blijft ook lager (ergens wel logisch) en hij krijgt een goud award van hardware.info in tegenstelling tot de zilver award voor de R5.

Processor
De Intel Core K serie is die interessant voor niet overclockers? Of is hij ook in normaal gebruik sneller dan de paar euro goedkopere 4790? Hoewel ik me kan indenken dat na een paar jaar het handig kan zijn om hem toch te gaan overclocken om er langer plezier van te hebben.

Werkgeheugen
Zit er denk je nog veel verschil tussen de Tactical en de Sports version? Of kan ik net zogoed de Sportsversion nemen en daarmee nog een tientje besparen?

Grafische kaart
Ik denk dat je gelijk hebt met de Asus Strix, ook gezien de uitgebreide aansluitmogelijkheden via Displayport, HDMI en DVI. Meerdere monitoren is toch wel mijn bedoeling voor dit systeem. Enig idee of ik beter uit ben met de Asus danwel de MSI versie ervan. Ze lijken vrijwel hetzelfde?

Moederbord
Het lijkt een heel goedkoop moederbordje, wordt dat geen bottleneck in de PC? Kan het zijn dat je de Gigabyte G1.Sniper 5 bedoelde dus zonder B? Verder heeft deze ook WIFI aan boord dus lijkt mij een uitstekende keuze, dan heb ik de extra antenne niet nodig neem ik aan? Een vraagje nog wel, hoe zit het met de chipset en het belang daarvan? Ik zie dat de Gigabyte G1.Sniper 5 een Z87 aan boord heeft maar zie ook verscheidene chipsets Z97, is dat de nieuwe standaard?
Is het dan beter om een Gigabyte Z97X-SOC Force met netwerkkaart erbij te nemen?

Voeding
Wat zijn precies de verschillen tussen de Seasonic en de Cooler Master die ik in het mandje had gestopt? Is 550W niet 'veiliger' gezien de Asus videokaart? Of heeft dat er totaal niet mee te maken?

Koeler
De koeler die je in het systeem hebt zitten ziet er goed uit, maar deze komt ook goed uit de bus Cooler Master Hyper 412S, zijn er noemenswaardige verschillen? Of moet ik gewoon op de prijs letten? Het lijkt alsof de Coolermaster efficienter is, klopt dat?

Opslag en Drive
Ziet er allemaal prima uit, daar zou ik op dit moment niet direct iets anders voor in de plaats weten.

En het lijstje om het een beetje overzichtelijk te houden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte G1.Sniper 5€ 239,90€ 239,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,-€ 359,-
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 71,95€ 71,95
1Cooler Master Hyper 412S€ 29,50€ 29,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 125,95€ 125,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 72,95€ 72,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.205,20

[ Voor 33% gewijzigd door Avaris op 29-11-2014 13:30 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
MediaPC schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:20:
Behuizing
De R5 ziet er uit als een geluidsdempende kast, de Coolermaster 690 III die ik voorstelde denk je dat die niet gaat voldoen? De temperatuur in de Coolermaster blijft ook lager (ergens wel logisch) en hij krijgt een goud award van hardware.info in tegenstelling tot de zilver award voor de R5.
Eigenlijk is het om het even, de ene koelt misschien wat beter, de ander is misschien net wat stiller. De CM is een prima case, als daar je voorkeur naar uitgaat is het zeker geen miskoop.
Processor
De Intel Core K serie is die interessant voor niet overclockers? Of is hij ook in normaal gebruik sneller dan de paar euro goedkopere 4790? Hoewel ik me kan indenken dat na een paar jaar het handig kan zijn om hem toch te gaan overclocken om er langer plezier van te hebben.
Zeker wel. De K-versie draait stock al 10% sneller. In processen die goed multithreaded zijn kan dat leiden tot een veelvoud van 10% verbeterde performance, terwijl die ongeveer 10% sneller is dan de non K i7.
Grafische kaart
Ik denk dat je gelijk hebt met de Asus Strix, ook gezien de uitgebreide aansluitmogelijkheden via Displayport, HDMI en DVI. Meerdere monitoren is toch wel mijn bedoeling voor dit systeem. Enig idee of ik beter uit ben met de Asus danwel de MSI versie ervan. Ze lijken vrijwel hetzelfde?
Er zit hoegenaamd geen verschil in, al zouden er meer gevallen van coilwhine zijn bij de MSI, maar als je op coilwhine zoekt van de Asus vind je die gevallen net zo goed.
Moederbord
Het lijkt een heel goedkoop moederbordje, wordt dat geen bottleneck in de PC? Kan het zijn dat je de Gigabyte G1.Sniper 5 bedoelde dus zonder B? Verder heeft deze ook WIFI aan boord dus lijkt mij een uitstekende keuze, dan heb ik de extra antenne niet nodig neem ik aan? Een vraagje nog wel, hoe zit het met de chipset en het belang daarvan? Ik zie dat de Gigabyte G1.Sniper 5 een Z87 aan boord heeft maar zie ook verscheidene chipsets Z97, is dat de nieuwe standaard?
Is het dan beter om een Gigabyte Z97X-SOC Force met netwerkkaart erbij te nemen?
De Sniper is in principe nog steeds een bord dat heel veel value for money levert. Hij heeft echter geen M.2 of Sata-express. Als je daarin geïnteresseerd bent, moet je dus op zoek naar een H97 bord. Z-chipsets ondersteunen daarnaast ook nog overklokken en SLI. Je geeft aan dit niet te gaan doen, dus hoef je geen extra geld daaraan uit te geven. Goede Z borden zijn immers al snel 120 euro.
Voeding
Wat zijn precies de verschillen tussen de Seasonic en de Cooler Master die ik in het mandje had gestopt? Is 550W niet 'veiliger' gezien de Asus videokaart? Of heeft dat er totaal niet mee te maken?
Er zit weinig verschil in. Onder load heb je in principe geen 550W nodig. Een systeem met een 970 gebruikt onder load nog geen 300W, dus 450 is meer dat voldoende.

• Avaris
Eigenlijk is een duur moederbord niet te verantwoorden voor dit systeem? Hoe zit dat in het kader van futureproof? Als ik dan toch al een overclockbare processor erin heb zitten...

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor je videobewerken heeft het wel voordelen. Je hebt een heel ruim budget, dus daarvoor hoef je het niet te laten. De overklokbare Sniper is echter weer belachelijk duur (en EATX dus gaat niet passen). De onderstaande Gigabyte is dan wat normale geprijsd en biedt daarvoor fantastische features. Case is uiteraard aan eigen wensen aan te passen, let er echter wel op dat dat beest van een koeler dan misschien niet gaat passen.

Ik denk zelf aan zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 122,95€ 122,95
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 88,50€ 88,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 92,03€ 92,03
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 36,95€ 36,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 132,95€ 132,95
1Seasonic S12G 450W€ 64,-€ 64,-
1Crucial MX100 512GB€ 181,99€ 181,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.384,32

Mét opslag (per ongeluk in je eigen systeem weggelaten?). Afhankelijk van hoe serieus je videobewerken is, kan er eventueel nog een SSD, zodat je veel ruimte hebt om je actieve projecten op slaan. Als ze klaar zijn kunnen ze vervolgens naar een normale HDD/NAS/vul in.

/note: voor fotobewerking hangt het er wel vanaf wát je doet, of een i7 meerwaarde heeft. Hoe ziet je workflow eruit?

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 29-11-2014 13:54 ]

• Avaris
Het moederbord wat je hebt gevonden ziet er goed uit! Enig idee waarom hardware.info er geen goldaward aan geeft in tegenstelling tot Gigabyte Z97X-SOC Force en Gigabyte Z87X-OC? Ze lijken allemaal wel aardig op elkaar heb ik het gevoel?

Als mijn informatie klopt heb ik dan nu nog geen WIFI, kan ik daarvoor het beste de eerder voorgestelde Asus PCE-N53 bij nemen?

/note: Fotobewerking is importeren in Lightroom, Lightroom maakt previews (dat duurt nu ellendig lang), ik bewerk het gros van de afbeeldingen binnen Lightroom waarna ze geëxporteerd worden als JPG. In speciale gevallen gaan ze van Lightroom naar Photoshop waar de vervorming van panoramafoto's beter beheersbaar is. En het creëren van de panoramafoto's zelf duurt altijd wel een tijdje (werk altijd met de RAW bestanden van ongeveer 30 MB) Sommige panorama's bestaan uit 20 foto's.

[ Voor 39% gewijzigd door Avaris op 29-11-2014 14:21 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Die Awards zeggen mij weinig. Ze geven ook rustig gold awards aan middelmatige voedingen, zonder die überhaupt open te maken om de interne componenten te beoordelen.

Er zit inderdaad nog geen wifi bij. Afhankelijk van hoe je woont (vrijstaand/flat/app) kan dit al een prima oplossing zijn. Voor een desktop gaat mijn eigen voorkeur echter nog steeds uit naar bedraad. Dan ben je zeker van een stabiele, snelle verbinding. En als dat écht niet kan, een powerline'tje.

• Avaris
Ik heb nog de note toegevoegd aan mijn vorige reactie.

Mijn voorkeur gaat ook naar bedraad, maar momenteel nog even niet mogelijk, dus een goedkope Asus PCE-N53 is voor mijn nu denk ik nog even de oplossing. Met mijn huidige PC is het internet niet optimaal maar nog wel goed uit te houden.

Even een updatelijstje ter controle, of alles past e.d.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 71,95€ 71,95
1Asus PCE-N53€ 28,96€ 28,96
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.110,21

EDIT: Overigens ben ik nu de drive vergeten; komt er volgend lijstje weer in...

[ Voor 17% gewijzigd door Avaris op 01-12-2014 09:27 ]

• Avaris
Omdat ik merk dat als ik mijn reactie aanpas dat hij dan niet meer bovenaan komt. Daarom nog een kleine update. Ik ben van plan twee monitoren eraan te hangen en wel de Dell Ultrasharp U2713HM. Nu vraag ik me af of dat mogelijk is met deze setup. Het zijn nogal wat pixels zeg maar...

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 73,94€ 73,94
2Dell Ultrasharp U2713HM (incl. Displayport kabel) Zilver, Zwart€ 479,-€ 958,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.076,05

Qua opslag moet ik nog even denken wat voor mij de handigste oplossing is; ook qua backuppen. En snelheid, ik hoorde dat er ook soort tussen varianten zijn van HDD en SSD? De opslag hoeft in ieder geval niet gigantisch te zijn. Met 1 TB opslag kan ik zeker even vooruit. Is het aan te raden 2*1TB te nemen en een SSD van 256/512 GB? De SSD voor alle recente bestanden, Windows, programma's en games. En waarbij de ene HDD backup is voor de andere HDD?
Of kan ik beter gewoon 1 HDD plaatsen en die backuppen met een externe hardeschijf (welke ik al in mijn bezit heb)?
Een nog andere optie is 2*512 GB SSD met 1TB backup HDD en dat ik mijn externe hardeschijf als extra veiligheid gebruik.
Daarnaast is het ook mogelijk voorgaande opzet alleen met 2TB backup HDD te gebruiken, zodat het systeem ook nog is uit te breiden met 2*512 GB SSD. Ik heb wel iets gelezen over RAIDmodi maar snap het niet genoeg om te kunnen beoordelen wat nu het snelst en wat het veiligst is...

Is er iemand die mij hierover advies kan geven? Is het handig om twee SSD's te gebruiken? Bijvoorbeeld één voor mijn programma's en besturingssysteem en de andere voor de fotobestanden e.d. of levert dat een vertraging op?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Een veel gebruikte opstelling is 1 SSD waarvan de grootte afhankelijk van wat je ermee doet. In dit geval zou ik 512GB nemen, dan kan je er je actieve projecten op zetten. Misschien heb je nog wel meer nodig, maar dat kan je natuurlijk alleen zelf inschatten.

Daarnaast geldt voor de opslag natuurlijk hetzelfde. Als je weet dat 1TB voldoende is, prima. Voor wat betreft backup, wat exact het beste is handigst is weet ik niet. Er zijn daarvoor verschillende offline en online opties beschikbaar, maar het fijne daarvan weet ik ook niet.

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Wat voor router heb je? Ik ben ook een hele grote voorstander van bedraad internet, maar voor mij is dat nu echt niet mogelijk. Omdat de router die ik gebruik AC heeft, heb ik een pricewatch: Asus PCE-AC68 gekocht, ik merk echt het verschil niet. En ik denk dat het het ook nog wel waard is als je wel 5 Ghz hebt maar geen ac.

• Avaris
Als ik meer ruimte nodig denk te hebben, is het dan beter om een grotere SSD aan te schaffen of om twee kleine te nemen? Of kan ik dat beter op een ander deel van dit forum vragen?

De router die ik thuis heb is een KPN Experiabox, niet het beste van het beste dus...
Ik ga eens kijken hoe dat bij mij zit, in ieder geval bedankt voor de tip eew!

Kan de videokaart/processor trouwens twee van die beeldschermen aan?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
MediaPC schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:21:
Als ik meer ruimte nodig denk te hebben, is het dan beter om een grotere SSD aan te schaffen of om twee kleine te nemen? Of kan ik dat beter op een ander deel van dit forum vragen?
Je kan eens een balletje opgooien in Opslagtechnologie.
Kan de videokaart/processor trouwens twee van die beeldschermen aan?
Weergeven of gamen? Dat eerst lukt immers al met onboard GPU.

• Avaris
Ga ik doen!

Dan bedoel ik inderdaad gamen; gewoon medium settings. Niet dat het een groot probleem zou zijn, meer uit interesse.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Gamen op twee schermen is vrij matig aangezien je dan de bezel (rand) precies in het midden hebt. Voor FPS betekent dat, dat de crosshair daar in valt en gamen eigenlijk ondoenlijk maakt (naast dat het erg lelijk oogt).

• Avaris
Dat is waar, en één scherm moet hij aankunnen volgens mij. Hartelijk dank voor je kennis br00ky. Ik ga nog even kijken wat qua opslag het beste bij me past en dan hoop ik het resultaat nog eens te laten zien.

• Sjonniess
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 19:05
Met de videokaart die je er in stopt kun je met gemak de hoogste settings halen. Als ik jou was zou ik de game op 1 van de 2 schermen draaien. en gebruik het andere scherm voor andere zaken.

A good leader inspires by example. But if that fails, brutal violence will do just as well - Gnarl

• Avaris
Bedankt voor de tip Sjonnies.

Hierbij het complete lijstje, ziet iemand nog fouten of verbeterpunten, graag nog even melden :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 70,-€ 70,-
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 73,94€ 73,94
2Dell Ultrasharp U2713HM (incl. Displayport kabel) Zilver, Zwart€ 479,-€ 958,-
1Crucial MX100 512GB€ 181,99€ 181,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.328,04

• Sjonniess
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 19:05
Mooi lijstje, Alleen de beeldschermen hebben een hoge reactiesnelheid.(8 ms)
Dit beeldscherm heeft een reactiesnelheid van 5 ms wat een stuk beter is voor gamen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus PB278Q Zwart€ 496,99€ 496,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 496,99

A good leader inspires by example. But if that fails, brutal violence will do just as well - Gnarl

• Avaris
Het schijnt dat dat in praktijk niet zoveel uitmaakt. Er zijn kleine verschilletjes tussen de twee modellen.
Dell gebruikt geen PWM. Asus heeft weer speakers, maar die gebruik ik niet. En ik heb wel goede ervaringen met Dell, maar bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1