Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

TV advies 55 inch | 1000 tot 1300 euro

Pagina: 1
Acties:

• frikandel1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
Ik zoek een?
Nieuwe televisie voor in de huiskamer. Zoek er een in de categorie 55 inch. Iets groter mag ook wel maar ik denk dat dat een utopie is voor het budget dat ik beschikbaar heb.

Wat is je budget?
Tussen de 1000 en 1300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Met name films te kijken (streaming, popcorn time en Netflix, etc) en te gamen. Voornamelijk PC gaming en wellicht in de toekomst PS4. Geluid is niet van belang: ik heb een 5.1 geluidssysteem wat ik hierop ga aansluiten. Daarnaast zou het fijn zijn als de TV Ziggo Certified is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Gezien de lage inputlag is mijn oog hierop gevallen: Sony KDL-55W905. Deze lijkt echter net een tikkeltje te duur te zijn? Verder is het gebleken dat het enorm lastig is een goede keuze te maken gezien het gigantische aanbod van tegenwoordig. Had me er een tijdje niet meer in verdiept maar het is bijna niet meer te doen lijkt wel. Ben al een Harense Smid en BCC binnen gewandeld maar kreeg hier alleen maar de "hoe meer Herz hoe beter" praatjes en vooral veel benadrukken van specs, die me niet zoveel zeggen zonder ervaringsverslagen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Niet zozeer vragen dan wensen: Belangrijk is verder dat menu interface lekker snel is, hier wil ik me niet aan gaan ergeren. Bij mijn huidige (redelijk oude) TV is dat wel het geval; niet prettig. SmartTV en de kwaliteit / volledigheid daarvan is voor mij secundair. Wat wel fijn is maar geen vereiste, is 3D. Maar volgens mij is het tegenwoordig al lastig om TV's ZONDER deze features te vinden.
Tenslotte vind ik het belangrijk dat ik niet hoef te gaan lopen kalibreren. Niet dat ik de moeite niet wil doen, maar ik merk dat ik dan bezig blijf om maar de juiste kalibratie te vinden. Kortom: hij moet out-of-the-box gewoon prima werken het liefste.

Verder: op het moment heb ik een oude Sony 42 inch, een van de eerste Full HD TV's die er destijds waren (2007). Weet het type nummer even niet meer en heb ook geen bon meer, maar je kreeg er destijds een PS3 bij dus misschien gaat er dan een belletje rinkelen. Hoe het ook zij, hoog tijd voor een nieuwe dus ;)

Al julie advies wordt uiteraard enorm gewaardeerd!

PS. Overigens lees ik wel eens verhalen over "ghosting". Wat is dit? (zijn dit de groene vlek-achtige plekken die je wel eens ziet bij TV's met slechte zwartwaarden? (lees: mijn huidige TV))

[ Voor 7% gewijzigd door frikandel1 op 28-11-2014 22:27 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De afgelopen dagen zijn er ontzettend veel topics voor een tv voorbij gekomen. Check er eens een aantal. Dan heb je waarschijnlijk al genoeg info om een keuze te kunnen maken.