Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tobias
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 12:13
Ik heb al lange tijd een abo bij Youfone (heb al opgezegd). Nu was ik gisteren 55 MB over mijn bundel volgens Youfone. Ik moest vandaag even m'n data aanzetten om een WhatsAppje te sturen. Niet meer dan 20 seconden en gelijk komt er 30 MB bij.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mFWRlz1.jpg

Hoe kunnen ze in hemelsnaam zoveel teveel gemeten hebben? Hebben ze hier truckjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
ja dit ik ben ook al aan het klagen geweest. Wat ze doen is op iedere data sessies afronden op 100KB. Deze data sessie duurt zo lang er data verkeer is. dus 1kb is 100kb. Ook worden sessies afgerond op de 100kb dus 101kb word 200kb.

Vorige maand had ik eenverschil van ongeveer 300mb.
Ik heb afgelopen dagen (de nieuwe maand) volgens mijn telefoon 33MB gebruikt en de teller bij Youfone staat op 220mb.
Ik werd dus pissig en gelijk zitten mailen met die jongens. Er kon verder niks aan gedaan worden.

Ben ik toch maar even in de telefoon geklommen en heb ik voor hetzelfde geld meer MB's gekregen. Ik krijg nu in plaats van 1gb 1.5gb. Maar als die teller van Youfone zo rap loopt heb ik zelfs daar niet genoeg aan.

Wat mij betreft stap ik zo gauw mogelijk over naar een andere provider en zal ik zoekende youfone zeker niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:39
_Tobias schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:41:
Hoe kunnen ze in hemelsnaam zoveel teveel gemeten hebben? Hebben ze hier truckjes voor?
Misschien meten ze over mei i.p.v. november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 18:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ASW1 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:31:
[...]
Misschien meten ze over mei i.p.v. november?
Kijk nog eens goed naar de datum van de OP...

OT: zoals Neeknikker al aangeeft zal dit te maken hebben met ongunstige (voor de klant) blockrounding.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:39
Ah, een oud topic geschopt.

Van afronding ga je overigens geen 200 mb afwijken.
Ik zit al jarenlang bij Hollands nieuwe, en die ronden ook op 100kb af.
Ik heb er nog nooit enig verschil door kunnen vaststellen, als je het al merkt zal dat hooguit een paar mb zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Tobias
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 12:13
Ik zit nu bij T-Mobile en die meten precies goed.. (als in: gelijk aan Android's metingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele2 was vroeger ook erg naaiend met hun mb's ,teminste dat heb ik gelezen in wat oude reviews. tegenwoordig is Tele2 ook goed met de metingen. heb het nu al bijna een jaar en tot nu toe geen problemen gehad.

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:04
Volgens mij afrondingen niet voor zulke grote verschillen. Mijn app die verbruik bijhoudt komt ook altijd redelijk overeen met Youfone gebruik van hun app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@banaliteit het kicken van topics is niet toegestaan en in dit geval ook zeker niet nodig. De vraag van de TS zal inmiddels wel opgelost zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.