GTX 660: Error preserving Inforom Image

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Na het flashen van de bovenstaande videokaart met nvflash, krijg ik geen enkele andere ROM meer geflashed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
C:\Users\User\Downloads\nv>nvflash.exe 9894-G66059E0P1.rom

NVIDIA Firmware Update Utility (Version 5.196)
Simplified Version For OEM Only

Checking for matches between display adapter(s) and image(s)...

Adapter: GeForce GTX 660      (10DE,11C0,1569,11C0) H:--:NRM B:01,PCI,D:00,F:00

Current      - Version:80.06.59.00.2C ID:10DE:11C0:1569:11C0
               BIOS-P/N@N9653 (Normal Board)
Replace with - Version:80.06.59.00.2C ID:10DE:11C0:1569:11C0
               BIOS-P/N@N9894 (Normal Board)

Update display adapter firmware?
Press 'y' to confirm (any other key to abort):
The display may go *BLANK* on and off for up to 10 seconds or more during the up
date process depending on your display adapter and output device.

Identifying EEPROM...
EEPROM ID (C8,4012) : GD GD25Q20 2.7-3.6V 2048Kx1S, page
Error preserving Inforom Image.

ERROR: Failed to merge Inforom image.

Is my card broken? Of is er misschien een andere tool om de kaart alsnog proberen te flashen?
Ik heb de ASUS tool geprobeerd, maar hij wil niet flashen, omdat het geen ASUS kaart is (logisch het is een Palit). :P

Edit: BIOS is verkregen via de fabrikant, en is untouched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-07 17:14
Waarom zou je in godsnaam een videokaart willen flashen? Driverupdates installeer je toch gewoon via een downloadable programma of een wizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
arjan1995 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 22:47:
Waarom zou je in godsnaam een videokaart willen flashen? Driverupdates installeer je toch gewoon via een downloadable programma of een wizard?
Omdat mijn videokaart voortdurend crashed. Ik denk dat het beste is de kaart RMA te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Probeer het eens via DOS te doen en dan eventueel te forceren?

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D | ASUS Radeon 9070XT Prime OC | Corsair Vengeance 96GB 6000CL30 Sodimm | 2x Corsair MP700 Pro SE 2TB | CoolerMaster V1100 SFX | MiniNeo S400v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
ECP0WERS schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:34:
Probeer het eens via DOS te doen en dan eventueel te forceren?
Thanks, helaas ook geprobeerd. Ook met de opties -4 -5 -6.. -j.. Kom er niet doorheen.
Heb tot nu toe alleen maar problemen met deze kaart (zie ander topic). Naar veel op en-neer mails naar fabrikant en NV, ben ik het nu wel zat.

Het lijkt niet aan mijn systeem te liggen; voltages prima, GTS 450 jaar zonder problemen, geen issues met VM's, etc. Puur alleen op game/video gebied. VLC crashed ook regelmatig, was voorheen (bijna) niet. Ik zie alleen geen artifacts of strepen. Zal er iets met bord zijn of het geheugen bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:17

Thomg

Aww yiss

Als je je kaart geflashed hebt en dit niet kan fixen kan je naar je garantie fluiten.

Probeer even te booten op je igpu en dan de stock rom te flashen.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 29-11-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Thomg schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:10:
Als je je kaart geflashed hebt en dit niet kan fixen kan je naar je garantie fluiten.

Probeer even te booten op je igpu en dan de stock rom te flashen.
Dit statement is toch wel (gelukkig) verandert. Als ik bijvoorbeeld nu zie dat bij de laptops van tegenwoordig de BIOS standaard wordt geupdate, .. Dat was vroeger wel anders/op eigen risico. ;)

Betreft mijn GPU: de fabrikant heeft mij deze zelf toegestuurd en tevens mij gezegd garantie te claimen. Ik kan dus altijd nog (hoop ik) bij de fabrikant, mocht de winkel moeilijk doen.

Dit laatste heb ik geprobeerd. Ook heb ik in DOS mode en met andere versies (van NVFlash) geprobeerd. Niks werkt (zie melding).

Ik lees nu op internet dat er veel mensen zijn met OC kaart problemen. Misschien fix het downclocken/undervolten wel iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Inmiddels als RMA opgestuurd.. onderclocken heeft (helaas?) niks geholpen.
Het ziet er naar uit dat de GPU brak is. Eigenlijk heeft de videokaart al vanaf het begin problemen, maar nu ik wat meer game valt het wat meer op. :(

Nu helaas geen (goede) GPU meer over.. hopelijk duurt het niet te lang. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Helaas de videokaart nog niet binnen. Verwacht tot uiterlijk deze week.

Ik ben misschien toch aan het denken om een nieuwe GPU aan te schaffen.
Nu zit ik alleen met een aantal vragen:
- Als ik mijn huidige GPU vergelijk met bijvoorbeeld de populaire NV 7 Serie; heb ik meer shaders, hogere bus-snelheid, etc. op de huidige kaart. Stel ik neem een van de 7-serie, is dit dan wel verstandig?
- ik heb een MB die maximaal PCI-e 2.0 ondersteund. Gaat dit een bottleneck geven bij de nieuwere series van NV?
- Mijn voeding heeft 620W~ dit zou wel voldoende moeten zijn. Verder heb ik een i5-2400 en 8GB aan geheugen. Ben geen groter gamer, speel wel (erg) vaak potje FIFA 15>. Heeft het meer zin om te wachten of kan ik met deze specs. toch een (betere) GPU aanschaffen?
- het liefst zoek ik een ASUS kaart, die niet al te lang is en niet te luidruchtig. Aangezien ik even niet weet of overstappen zin heeft, wacht ik even met het zoeken naar het juiste model. ;)

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

HollowGamer schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 20:43:
[...]
Dit statement is toch wel (gelukkig) verandert. Als ik bijvoorbeeld nu zie dat bij de laptops van tegenwoordig de BIOS standaard wordt geupdate, .. Dat was vroeger wel anders/op eigen risico. ;)
GPU bios != Bios laptop ( moederbord )
We hebben het hier echt over twee hele andere dingen.

Flashen van moederborden wordt ondersteunt met een tool van de fabrikant waar het met de gpu niet zo is.
HollowGamer schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:29:
- Als ik mijn huidige GPU vergelijk met bijvoorbeeld de populaire NV 7 Serie; heb ik meer shaders, hogere bus-snelheid, etc. op de huidige kaart. Stel ik neem een van de 7-serie, is dit dan wel verstandig?
Geen enkele 700 kaart is nu interessant tenzij je het echt voor een erg goedkope prijs kan krijgen ( eg. 780 voor 200, 780Ti voor 350... )
De 770 en 760 zijn niet echt aan te raden wegens 2GB geheugen en belabberde prijs/performance.
Tenzij je 350 kan tillen voor een 970 zou ik veel eerder een 290 aanraden ( 250 ). Heb wel een concrete budget nodig + eisen.
- ik heb een MB die maximaal PCI-e 2.0 ondersteund. Gaat dit een bottleneck geven bij de nieuwere series van NV?
Dit had je zelf op kunnen zoeken.
- Mijn voeding heeft 620W~ dit zou wel voldoende moeten zijn. Verder heb ik een i5-2400 en 8GB aan geheugen. Ben geen groter gamer, speel wel (erg) vaak potje FIFA 15>. Heeft het meer zin om te wachten of kan ik met deze specs. toch een (betere) GPU aanschaffen?
620 is voldoende mits deze van goede kwaliteit is, maar aangezien je een 660 hebt geloof ik dat wel. Een 2400 is nog prima rap en 8GB is zat voor de casual gamer.
- het liefst zoek ik een ASUS kaart, die niet al te lang is en niet te luidruchtig. Aangezien ik even niet weet of overstappen zin heeft, wacht ik even met het zoeken naar het juiste model. ;)
Nooit zeggen "Ik wil asus", wat wil jij specifiek? Zoek je stilte? Zoek je performance? Toevallig is het vandaag de dag nog wel zo dat asus ( meestal ) nog wel de stilste is.

Als je het alleen maar houdt bij fifa kan je trouwens snel klaar zijn met iets als een 270, je hebt niet zo geweldige gpu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Thomg schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:40:
[...]

GPU bios != Bios laptop ( moederbord )
We hebben het hier echt over twee hele andere dingen.

Flashen van moederborden wordt ondersteunt met een tool van de fabrikant waar het met de gpu niet zo is.
Hoewel je gelijk heb, en ik ook niet zo snel de GPU zou flashen, heb ik het deze keer op aanraden van de fabrikant gedaan. ;)
Thomg schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:40:
Geen enkele 700 kaart is nu interessant tenzij je het echt voor een erg goedkope prijs kan krijgen ( eg. 780 voor 200, 780Ti voor 350... )
De 770 en 760 zijn niet echt aan te raden wegens 2GB geheugen en belabberde prijs/performance.
Tenzij je 350 kan tillen voor een 970 zou ik veel eerder een 290 aanraden ( 250 ). Heb wel een concrete budget nodig + eisen.

[...]

Dit had je zelf op kunnen zoeken.

[...]

620 is voldoende mits deze van goede kwaliteit is, maar aangezien je een 660 hebt geloof ik dat wel. Een 2400 is nog prima rap en 8GB is zat voor de casual gamer.

[...]

Nooit zeggen "Ik wil asus", wat wil jij specifiek? Zoek je stilte? Zoek je performance? Toevallig is het vandaag de dag nog wel zo dat asus ( meestal ) nog wel de stilste is.

Als je het alleen maar houdt bij fifa kan je trouwens snel klaar zijn met iets als een 270, je hebt niet zo geweldige gpu nodig.
Thanks voor je advies. :)

Ik heb een budget van max. 150 euro. Dit omdat ik niet een 'grote' gamer ben, maar wel af-en-toe is iets meer wil dan wat een Intel HD 4000 kan leveren. :P

Als ik deze filter gebruik, zie ik een volledige lijst met GPU's. Maar als ik ze zo een op een vergelijk, lijkt de GTX 660 sneller, meer shaders en een goede prijsverhouding te zijn.

De kaart moet relatief stil zijn. D.w.z. dat ik geen straaljager geluid wil hebben. Alles eronder is acceptabel. Ook wil ik een kaart van een 'grote' fabrikant: e.g. ASUS, MSI, EVGA, etc.
Met deze merken heb ik nu eenmaal de beste ervaring. :)

FIFA 15 heeft tegenwoordig al een krachtigere GPU nodig. En omdat ik het leuk vind om op full-hd met zoveel mogelijk effecten te spelen, lijkt mij een redelijk krachtige videokaart wel handig. Hiervoor had ik bijvoorbeeld een GTS 450, veel te weinig voor wat ik graag zou willen zien. :P

[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 09-12-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wil je persé Nvidia? AMD heeft op dat prijs niveau veel snellere kaarten. Je kan voor een R9 270 gaan of voor 160 euro voor een HD7950 / R9 270x.
Als je voor Nvidia wilt gaan dan kan je misschien beter in V&A kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 09-12-2014 19:09 . Reden: benchmarks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

HollowGamer schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:57:
Ik heb een budget van max. 150 euro. Dit omdat ik niet een 'grote' gamer ben, maar wel af-en-toe is iets meer wil dan wat een Intel HD 4000 kan leveren. :P

Als ik deze filter gebruik, zie ik een volledige lijst met GPU's. Maar als ik ze zo een op een vergelijk, lijkt de GTX 660 sneller, meer shaders en een goede prijsverhouding te zijn.

De kaart moet relatief stil zijn. D.w.z. dat ik geen straaljager geluid wil hebben. Alles eronder is acceptabel. Ook wil ik een kaart van een 'grote' fabrikant: e.g. ASUS, MSI, EVGA, etc.
Met deze merken heb ik nu eenmaal de beste ervaring. :)

FIFA 15 heeft tegenwoordig al een krachtigere GPU nodig. En omdat ik het leuk vind om op full-hd met zoveel mogelijk effecten te spelen, lijkt mij een redelijk krachtige videokaart wel handig. Hiervoor had ik bijvoorbeeld een GTS 450, veel te weinig voor wat ik graag zou willen zien. :P
Als eerste, foei foei foei! Nooit rekenen met botweg rekenkernen, zo werkt het niet! Nouja, vrijwel altijd niet dan.

Ik zie veel liever een AMD kaart dan een Nvidia bij een budget <350 euro ( en dat is... de 970! ) omdat nvidia gewoon een belabeerde prijs/performance heeft voor dat budget, alleen de 750Ti vult een niche gat voor mensen met een blok ijzer als voeding die toch willen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik heb nu eenmaal de beste ervaring met nVidia. :)
Bijvoorbeeld ook op Linux heb ik meer vertrouwen in NV dan in AMD. Ik heb een AMD(-onboard) en al dat 'gezeur' met versies die op zich laten wachten.. :/

Welk(e) kaart(en) zijn interessant voor mijn budget? Ik heb de GTX 660 gekozen, mede door de goed uitziende specs. Als ik een nieuwe (tweedehandse) kaart zou aanschaffen, zou ik op hetzelfde of beter niveau willen zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Op zich is dit erg interessant.

V&A aangeboden: Asus GTX670-DC2T-2GD5

Maar wel een gebruiker met 0 sterren, ophalen of afleveren dus.

Anders deze ook nog.

V&A aangeboden: Asus GTX670-DC2T-2GD5

[ Voor 24% gewijzigd door Thomg op 09-12-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Thomg schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:05:
[...]

Als eerste, foei foei foei! Nooit rekenen met botweg rekenkernen, zo werkt het niet! Nouja, vrijwel altijd niet dan.

Ik zie veel liever een AMD kaart dan een Nvidia bij een budget <350 euro ( en dat is... de 970! ) omdat nvidia gewoon een belabeerde prijs/performance heeft voor dat budget, alleen de 750Ti vult een niche gat voor mensen met een blok ijzer als voeding die toch willen gamen.
Dat heb ik dus wel gedaan.. :P

Op zich wil ik best een AMD kaart aanschaffen, maar ik ben totaal niet bekend op het gebied van AMD. Jarenlang een nVidia kaart gehad, één AMD en die gaf de geest naar een week (helaas). Daarvoor een beetje huiverig een weer aan te schaffen, alhoewel ik inderdaad lees over de goede prestaties, etc.

Als ik deze filter gebruik zie ik veel kaarten die toch iets lager geclockt zijn dan de NV-alternatieven? Of kijk ik verkeerd? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

HollowGamer schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:07:
Ik heb nu eenmaal de beste ervaring met nVidia. :)
Bijvoorbeeld ook op Linux heb ik meer vertrouwen in NV dan in AMD. Ik heb een AMD(-onboard) en al dat 'gezeur' met versies die op zich laten wachten.. :/

Welk(e) kaart(en) zijn interessant voor mijn budget? Ik heb de GTX 660 gekozen, mede door de goed uitziende specs. Als ik een nieuwe (tweedehandse) kaart zou aanschaffen, zou ik op hetzelfde of beter niveau willen zitten. :)
Zolang je niet gamed in Linux zal je waarschijnlijk weinig te klagen hebben :p. Nog nooit problemen met mij APU gehad icm OpenElec of XBMCbuntu.

Vind de prijzen van de GTX660 nog best hoog liggen voor tweede hands kaarten. :?
Voor 50 euro meer heb je een nieuwe.

@hierboven
Kijk even naar de linkjes die ik in mijn vorige post had geplaatst. Dat zijn benchmark scores ;).
Clock snelheid heeft helemaal geen invloed als je performance tussen twee kaarten wilt vergelijken. Tenzij ze hetzelfde model zijn of erg op elkaar lijken zoals GTX660 vs GTX660TI of HD7859 vs HD7870.

[ Voor 16% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 09-12-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:13:
[...]

Zolang je niet gamed in Linux zal je waarschijnlijk weinig te klagen hebben :p. Nog nooit problemen met mij APU gehad icm OpenElec of XBMCbuntu.

Vind de prijzen van de GTX660 nog best hoog liggen voor tweede hands kaarten. :?
Voor 50 euro meer heb je een nieuwe.
Hoewel je daar gelijk in heb, zit ik toch vaak met het probleem dat AMD bijvoorbeeld maar tot Xorg-versie *zoveel* ondersteund en dat je dan vervolgens weer 'moet' wachten op een AMD-update, die altijd eerst unstable/beta is en in mijn ogen niet altijd grote verbeteringen laat zien. Maar ik ben misschien een beetje teveel NV-fanboy geworden. |:(

Ja en nee, ik had juist de GTX 660 gekozen omdat het voldeed aan mijn eisen en ik niet die 50 euro extra wilde uitgeven. Verder heb ik de videokaart van een nette Tweaker overgenomen, dus daar ligt het probleem niet. :)
Ik ben alleen een beetje huiverig hoe/wat ze aan mijn GPU gaan 'fixen' of dat ik een nieuwe kaart krijg < dit zou ik graag willen zien.
Als constructie was ik aan het denken om mij alvast een 'nieuwe' GPU te kopen, om vervolgens de RMA-gekregen videokaart te verkopen (tegen een zachte prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Denk dat ik eruit ben:
pricewatch: Club3D Radeon R9 270 '14 Series

Deze ziet er toch wel erg mooi uit. Hij heeft ook meer shaders. :)
De geheugenbus is breder en de DirectX versie is 11.2. Tevens is de kaart 'nieuw'. :P

Ik heb er vertrouwen in dat de videokaart (GTX 660) goed terugkomt, maar kan niet langer meer wachten. :)
Als ik voor de GTX 660 nog rond de 90 euro kan krijgen, ben ik tevreden en heb ik iets meer uitgeven, maar wel meer power.

Nog een klein vraagje.. Ik zie dat de kaart 700W vraagt, zou 620W~ geen probleem zijn?

Heel erg bedankt. :)
Pagina: 1