Hallo Tweakers,
ik ben bezig met het opstellen van een nieuwe game PC voor mijn broer. Hoewel ik al een goed idee heb wat er ongeveer in moet zou een second-opinion toch wel fijn zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming. Wat surfen en office gebruik zal natuurlijk ook plaatsvinden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximumbedrag is 800 euro. Hier mag men natuurlijk wel met een tientje ofzo overheen, maar liever niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen onderdelen die overgedragen worden vanuit een ander systeem aangezien de vorige pc als geheel in de verkoop gaat.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijk sterke CPU, maar vooral een sterke GPU. SSD's zijn natuurlijk wel hartstikke leuk allemaal, maar halen te veel weg bij het budget. Ik spendeer liever 100 euro meer in de GPU dan dat ik een SSD moet kopen voor wat snelheids winst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven al een beetje beschreven: liefst geen SSD, dat geld gaat liever naar de GPU.
Verder graag een kast die er niet als een circustent uitziet, maar wel goede airflow heeft.
Ga je overklokken?
Het is niet de bedoeling dat ik ga overklokken. Misschien later in de toekomst maar dat zien we dan wel weer.
---
Hier mijn poging tot het opstellen van de nieuwe pc:
Ik hoop hiermee wel een goede pc te hebben opgezet, maar ik zou ook graag van jullie willen horen.
Alvast bedankt voor jullie input,
Lukasios
ik ben bezig met het opstellen van een nieuwe game PC voor mijn broer. Hoewel ik al een goed idee heb wat er ongeveer in moet zou een second-opinion toch wel fijn zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming. Wat surfen en office gebruik zal natuurlijk ook plaatsvinden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximumbedrag is 800 euro. Hier mag men natuurlijk wel met een tientje ofzo overheen, maar liever niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen onderdelen die overgedragen worden vanuit een ander systeem aangezien de vorige pc als geheel in de verkoop gaat.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijk sterke CPU, maar vooral een sterke GPU. SSD's zijn natuurlijk wel hartstikke leuk allemaal, maar halen te veel weg bij het budget. Ik spendeer liever 100 euro meer in de GPU dan dat ik een SSD moet kopen voor wat snelheids winst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven al een beetje beschreven: liefst geen SSD, dat geld gaat liever naar de GPU.
Verder graag een kast die er niet als een circustent uitziet, maar wel goede airflow heeft.
Ga je overklokken?
Het is niet de bedoeling dat ik ga overklokken. Misschien later in de toekomst maar dat zien we dan wel weer.
---
Hier mijn poging tot het opstellen van de nieuwe pc:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | € 108,95 | € 108,95 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 274,- | € 274,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Phanteks Enthoo Pro Window | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 29,50 | € 29,50 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/8 | € 69,80 | € 69,80 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,- | € 12,- |
| 1 | Cooler Master GM G650M | € 57,95 | € 57,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 816,05 | |
Ik hoop hiermee wel een goede pc te hebben opgezet, maar ik zou ook graag van jullie willen horen.
Alvast bedankt voor jullie input,
Lukasios