Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Tweakers,

Zelf heb ik altijd gewoon monitors & computers gehouden dus was de 60hz refresh rate gewoon standaard.
Nu hebben wij een HTPC aangeschaft (BBG Nov. 2014) en kwam ik er achter dat mijn TV een 200hz refresh rate ondersteunt.

Nou lijkt me dit persoonlijk wat fijner films kijken, echter laten de instellingen van de HTPC maar tot maximaal 1080p@23-60hz zien. Is er een manier om 200hz te forcen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:40

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij is dat gewoon een interne refreshrate. En kan de TV geen input aan van 200.
Maar idd 23 tot 60 wat de video standaarden zijn.
Intern zal hij dan waarschijnlijk op 100 draaien en software matig eea verhogen tot 200.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
Dat lijkt mij ook. De HTPC moet voor films bijv op 24Hz staan, de TV zal dan zelf een passende refreshrate pakken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:39

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, dat, en HDMI is nogal in bandbreedte beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:40

DarkSide

theres no place like ::1

dat laatste valt wel mee toch.
4k res op 60 frames/sec?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:39

Umbrah

The Incredible MapMan

Met HDMI2.0 lukt je dat, maar met HDMI1.4 haal je maximaal 30Hz. Een lage resolutie zoals 1080p haal je maximaal 120Hz mee over HDMI 1.4 wat je eigenlijk alleen gebruikt als je actieve 3D gebruikt. Ik betwijfel stellig dat TS een HDMI2.0 poort heeft overigens op zowel PC als TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
Als er nou iets is wat het grote voordeel van HDMI is, dan is het wel de grote bandbreedte.
v1.0 tot 1.2 - 4.95Gbit/sec
v1.3 / 1.4 - 10.2Gbit/sec
v2.0 18Gbit/sec

Er zijn weinig snellere alternatieven voor handen hiervoor, en zeker niet waar ook nog eens een gunstig prijskaartje aan hangt. Niet voor niets wordt het bij o.a. 4K, maar ook de HD-audio formaten noodzakelijk hier gebruik van te maken.
Het wordt overigens ook steeds vaker op netwerkswitches toegepast in grote omgevingen, omdat het qua prijs-prestatie verhouding veel interessanter is dan glas.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag: je kan die 200Hz forceren, door het aan te zetten op je tv. De input is altijd maximaal 60Hz op tv's, de tv zelf maakt er vervolgens meer van.

Of je het ook echt wilt, is een tweede. Ik vind die hogere-Hz-opties van tv's altijd voor een bijzonder nep en onaangename look zorgen, dus ik zet het altijd zo snel mogelijk uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 29-11-2014 17:26 ]

The devil is in the details.

Pagina: 1