Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil gaan gamen en editen/renderen. Met gamen bedoel ik oa far cry 4, maar ook de nieuwe cods, battlefield en andere nieuwe spellen. Renderen en editen doet hij regelmatig dus daarom de i7 met hypertreading.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1100 vindt hij oke, maar niet daar over heen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, os en randapparatuur hoeven niet in de prijs inbegrepen te zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede processor voor het renderen/editen en voor de rest gewoon goede kwaliteit produchten. 16gb ram is ook wel handig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij is een beetje een intel/nvidia fanboy, maar ik kan hem ook wel overhalen als iets anders beter is
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk stil is altijd wel fijn
Ga je overklokken?
Nee niet per se.
Dit is het lijstje wat ik heb gemaakt:
Ik vroeg me af of er in dit budget niet misschien een nieuwe z97 chipset kon voor evt. overklokken voor later en misschien ook sli support voor upgrades, er moet dan wel heea verandert worden. Ik had de unlocked i7 gekozen voor de hogere kloksnelheid. Dan zou denk ik echter de ram naar 8gb moeten?
Alvast bedankt voor adviezen
Hij wil gaan gamen en editen/renderen. Met gamen bedoel ik oa far cry 4, maar ook de nieuwe cods, battlefield en andere nieuwe spellen. Renderen en editen doet hij regelmatig dus daarom de i7 met hypertreading.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1100 vindt hij oke, maar niet daar over heen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, os en randapparatuur hoeven niet in de prijs inbegrepen te zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede processor voor het renderen/editen en voor de rest gewoon goede kwaliteit produchten. 16gb ram is ook wel handig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij is een beetje een intel/nvidia fanboy, maar ik kan hem ook wel overhalen als iets anders beter is
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk stil is altijd wel fijn
Ga je overklokken?
Nee niet per se.
Dit is het lijstje wat ik heb gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 305,95 | € 305,95 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 352,95 | € 352,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 20,30 | € 20,30 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 132,95 | € 132,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 54,05 | € 54,05 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,60 | € 93,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.103,80 | |
Ik vroeg me af of er in dit budget niet misschien een nieuwe z97 chipset kon voor evt. overklokken voor later en misschien ook sli support voor upgrades, er moet dan wel heea verandert worden. Ik had de unlocked i7 gekozen voor de hogere kloksnelheid. Dan zou denk ik echter de ram naar 8gb moeten?
Alvast bedankt voor adviezen