Render/Game pc voor een friend

Pagina: 1
Acties:

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil gaan gamen en editen/renderen. Met gamen bedoel ik oa far cry 4, maar ook de nieuwe cods, battlefield en andere nieuwe spellen. Renderen en editen doet hij regelmatig dus daarom de i7 met hypertreading.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1100 vindt hij oke, maar niet daar over heen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, os en randapparatuur hoeven niet in de prijs inbegrepen te zijn.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede processor voor het renderen/editen en voor de rest gewoon goede kwaliteit produchten. 16gb ram is ook wel handig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij is een beetje een intel/nvidia fanboy, maar ik kan hem ook wel overhalen als iets anders beter is ;)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk stil is altijd wel fijn :)

Ga je overklokken?
Nee niet per se.

Dit is het lijstje wat ik heb gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 305,95€ 305,95
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 352,95€ 352,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 20,30€ 20,30
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 132,95€ 132,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.103,80

Ik vroeg me af of er in dit budget niet misschien een nieuwe z97 chipset kon voor evt. overklokken voor later en misschien ook sli support voor upgrades, er moet dan wel heea verandert worden. Ik had de unlocked i7 gekozen voor de hogere kloksnelheid. Dan zou denk ik echter de ram naar 8gb moeten?

Alvast bedankt voor adviezen :D

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarmee wordt er gerendered? De Adobe programma's hebben bijvoorbeeld (middels een gratis plug-in van Intel) ondersteuning voor QuickSync. Als de renderprogramma's dat ook hebben, gooi je geld weg als je een i7 kiest. Een i5 heeft dan namelijk dezelfde integrated GPU en presteerd met renderen dan gelijk aan een i7. :)

Ik zou wellicht wel kijken naar een moederbord met H97 chipset.

• lllustrious
  • Niet online
Zelf niet heel veel verstand van maar idd veel after effects en volgens mij ook maya. Een nieuwe chipset leek mij ook wel wat, maar past zo niet echt in het budget. Veel h97's van redelijke kwaliteit zijn toch iets duurder :/

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
CptChaos schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:47:
Waarmee wordt er gerendered? De Adobe programma's hebben bijvoorbeeld (middels een gratis plug-in van Intel) ondersteuning voor QuickSync. Als de renderprogramma's dat ook hebben, gooi je geld weg als je een i7 kiest. Een i5 heeft dan namelijk dezelfde integrated GPU en presteerd met renderen dan gelijk aan een i7. :)

Ik zou wellicht wel kijken naar een moederbord met H97 chipset.
Nogmaals:

- De Adobe programma's hebben geen gratis plugin van intel, er was alleen een beta van intel voor premiere, die is oud en niet geupdate. (cs4 en cs5 support)

- Quicksync RENDERD NIET maar helpt met encoding. Het is dus een leuke extra voor apps waar je encode, maar het moet ondersteund worden en HET IS ABSOLUUT GEEN alternatief voor een gpu en gpu versnelling in bijv. premiere en AE voor het renderen van previews en effecten, of het renderen van 3D.

Quicksync er bij betrekken verward alleen maar. Hij renderd 3D in maya, dus i7 klaar :p

specs

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah oke, dat maakt het wel een boel duidelijker inderdaad en dan is de i7 inderdaad de beste optie.

• lllustrious
  • Niet online
Dat klinkt wel logisch, danku voor de opheldering. Nog dingen die veranderd moeten worden? Is er een beter alternatief voor de sniper?
Pagina: 1