Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

aansluitingen sata

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij mijn moederbord waren 2 sata kabels bijgeleverd, die ik heb gebruikt om de ssd en hdd aan te sluiten.
Nu moet ik mijn optische drive nog aansluiten met een sata kabel, iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen? Bij kopen of eventueel met kabels van de voeding?
Ik heb een modulaire voeding (seasonic m12II 520 W) het was even uitvogelen welke kabels ik nodig had voor de ssd en hdd maar volgens mij zitten de ssd en de hdd wel goed. ik vond het wel vreemd overigens dat bij de kabels van de voeding van de ssd en hdd 5 stekkers aanzaten (1 voor de voeding, viel niet te missen en overige 4 voor ssd of hdd) terwijl ik er maar 2 nodig heb en de overig dus los rond hangen in de kast, is dat goed? of doe ik iets fout?

Bijvoorbaat dank.

Erwin

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Elk device heeft beiden nodig: spanning (van de voeding) en data (van het moederbord). Met 3 S-ATA devices zul je dus 3 datakabels en 3 voedingskabels moeten hebben.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Van de voeding gebruik je de stekkers die je nodig hebt. Dat de rest ergens los in de kast hangt is prima. Of beter, pak een paar tie-wraps en werk ze netjes weg.