Toon posts:

[iMac] Kernel panics?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met enige regelmaat springt er een veld open waarop staat "you need to restart your computer, hold down the power button until it turns off, then press the power button again."
Je kunt dan helemaal niets meer doen en bent dan idd genoodzaakt de knop lang in te drukken.

wie weet wat er met mijn imac aan de hand kan zijn?

Met vriendelijke groeten Marjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Misschien je harddisk vol ? of een geheugen probleem ?

Je zal ook iets meer info moeten geven, dan komt er vanzelf wel een advies van iemand.

[ Voor 45% gewijzigd door Montana op 28-11-2014 17:39 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dit scherm?

Afbeeldingslocatie: http://support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/TS3742/en_US/TS3742_01_KP-001-en.jpg

Dat is een kernel panic. Vergelijkbaar met een BSOD in Windows.
De eigenlijke oorzaak je zo achterhalen: http://support.apple.com/nl-be/TS3742

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt montana, en idd dat scherm Peter.

Wij hebben Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63)

dat zou dus neerkomen op Symptomen van een kernel panic in OS X Lion en ouder

Dit bericht kan verschijnen: 'U moet uw computer opnieuw opstarten. Houd de aan/uit-knop gedurende meerdere seconden ingedrukt of druk op de herstartknop.'

ik zal het gedeelte even uitprinten, en mocht het weer voorkomen zal ik de stappen volgen die op de website staan..

ik hoop dat het daarmee opgelost is...

bedankt

groet marjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellep3tje
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-11-2024
Welke iMac heb je in gebruik? Ik had namelijk dezelfde problemen met die van mij. Een Late 2006 intel imac. (Wit en van kunststof). Die had problemen met een doorbakken GPU wat een bekend probleem is bij dat model en waar apple niks aan wilde doen.

MacBook Pro Retina 13" 128GB 8GB 2014 Mac mini 2010 120GB SSD 8GB (HTPC) Mac Pro 1.1, 128GB SSD +3 x 1TB HDD, 8GB, ATI Radeon 5770 -OS X 10.10-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daarbij was de GPU niet eens het probleem: het scherm kreeg verticale strepen, wat begon met 1 rij pixels en eindigt in een heel scherm met strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:07
Ja dit scherm is behoorlijk vaag , geeft verder niet aan wat er aan de hand is .
Misschien iets met het moederbord , geheugen of harddisk.
Je moet eerst dingen uitsluiten dus begin maar met het geheugen , eruit halen wat schoonmaken en dan terugplaatsen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:58
Ik heb de titel van je topic iets beschrijvender gemaakt: "[iMac] Kernel panics?" :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanfan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09-2018
Heeft meestal met onvoldoende geheugen te maken en teveel programma's open. Vermijd het draaien van teveel zware applicaties tegelijk. Geheugen upgraden is een oplossing. Zoek op internet het programma EtreCheck op (gratis) en laat deze draaien. Deze zal veel blootleggen.
Pagina: 1