133 FSB kan DVD-speler niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Het gaat om een Pioneer 104S DVD-speler en een P3-650E.
Het probleem is dat als ik de P3 op bv een FSB van 133 zet dan krijg ik een bleu-screen error wat dus niet goed is. De melding is:

Fatale uitzondering 0E op 0028 :D5953A68 in VXD RMQUASAR(01) + 00041518

Nu heb ik een paar vragen:
- Komt dit doordat de IDE-controller niet goed tegen een FSB van 133 kan?
- Is de DVD-speler niet hiervoor geschikt?
- Hebben er meer mensen last van?

Ik hoop dat er een oplossing is want ik durf zolang nog geen CD meer te branden op een FSB hoger dan 100 anders wordt mijn verzameling bierviltjes te groot en die is al zo groot na al die CompuServe-dinge :(

Verwijderd

Jou IDE zou niks moetewn uitmaken op FSB 133 want bij 133 FSB is alleen je AGP out of spec . En zet die ICQ eens aan .

• Witlof
Nou ik krijg toch echt met geen mogelijkheid die DVD's afgespeeld als ik een FSB heb van 133!
Hoe kan dat dan?

• Witlof
Oh trouwens die smiley in die fatale uitzondering is het probleem niet maar wat wel zou ik nou wel eens willen weten!

Heeft er dan verder niemand last van?

Ik gebruik de DVD-speler met een Hollywood+ kaartje. Ben erg tevreden daarover tot nu toe dus als het daaraan ligt.

Verwijderd

is die hollywood+ kaart isa of pci ?
ik neem aan dat je de pci bus divider op 1/4 heb gezet, zodat je je pci bus niet overklokt
ik weet niet hoe het met de isa bus divider zit

toen ik mijn celly500 naar 623 mhz overklokte (7,5x83) wilde mijn 32 speed plextor scsi cdrom geen programma's meer uitvoeren vanaf cd
ik kreeg allerlei foutmeldingen, de pci bus draaide op 41 mhz, dus ik nam aan dat het probleem lag bij mijn ncr810 pci scsi kaart
aangezien ik de pci bus divider op mijn huidige moederbord niet kon instellen op 1/3 heb ik een adaptec scsi kaart gekocht en is dat probleem opgelost
misschien geld voor jou hetzelfde

• Witlof
Dat kaartje is PCI en mijn PCI divider staat goed dus dat moet eigenlijk geen probleem zijn.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik ben benieuwd.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Is die p3 overgeclockt als je hem op 133 zet?

messchien is het wel de P3 die niet stabiel loopt, anders kan het een mem probleem zijn

Click hier niet

• Witlof
P3 is idd overgeclocked op 133 maar hij loopt nu op 145 met koetje en alles op 1,7V Vcore en heb nergens problemen mee. Kan software installeren, spellen spelen en loopt dus naar mijn mening stabiel alleen op dit probleem na. :(

Heeft dan echt niemand dit zelfde probleem?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

ook al loopt het koetje goed, dan wil het nog niet zeggen dat ie stabiel is. Ik stell voor om prime te runnen. Die haalt de kleinste fouten eruit. Ik zeg niet dat het de cpu is kan het memory ook zijn. Probeer eens om de laagste mem timings te nemen?

Click hier niet

• Witlof
En waar haal ik die Prime?
Pagina: 1