xcp-xapi en ubuntu 14.04

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen xen werkende op mijn ubuntu 14.04 test systeem. Nu kom ik een heel eind met xl, maar zie ook het nut in van management van mijn server met een api (xencenter, openxenmanager oid).

Nu zie ik dat de xcp-xapi packages niet meer bij 14.04 geleverd worden. Google levert nog niet bijzonder veel op behalve dat de packages verwijderd zijn nadat citrix open source is geworden:

Ik heb geprobeerd om xcp-xapi van source te compilen, maar heb niet veel success bij het maken van een .deb package.

wie heeft dit probleem eerder gehad en hopelijk opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat gaat er mis?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Helaas ook niet opgelost. Ik ben maar overgestapt op kvm onder debian met virtual machine manager, met xfe4 als desktop.
Vervolgens heb ik xrdp geïnstalleerd zodat ik met Windows met remote desktop kan connecten.
Hij pakt ook heel handig hetzelfde screen. Onder ubuntu kreeg ik het niet goed werkend, of passthrough werkte niet of xrdp met hetzelfde screen. Onder debian werkt alles tot nu toe enkele maanden met meerdere vms erg stabiel (pfsense,webserver virtueel)

[ Voor 8% gewijzigd door nike op 30-11-2014 15:56 ]

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Mijn idee is om vga passthrough te doen, wat naar mijn weten minder goed ondersteund wordt door kvm.
ik heb een paar dagen geen tijd gehad om nog keer te kijken.

vorige keer heb ik blijkbaar heel xenserver gecompiled vanaf source. Zal vanavond vanuit git alleen de xapi toolstack compilen