Hallo allemaal!
Maandje of twee geleden heb ik een nieuw systeempje gekocht.
Nou heb ik de prachtige en 'stille' R4 define kast... met daar in een HD7950 boost.
Zodra de GPU onder load staat gaan de ventilatoren loeien, zo hard dat ik ondanks deze pachtige kast nog best veel lawaai heb... nou weet ik dat de kast door zijn coating aan de binnenkant ook voor extra warmte zorgt, waardoor de ventilatoren vd GPU dus ook harder moeten werken.
Wat is een mogelijke oplossing om het geluid te verminderen? ik dacht aan;
1) meer losse fractal fans in de lege slots plaatsen voor betere airflow?
2) de GPU ventilator vervangen door waterkoeling?
3) of is dat allemaal niet nodig en kan ik softwarematisch de ventilator vd GPU anders afstellen?
4) of wellicht is de huidige ventilator een tikkeltje deffect? hoe check ik dit?
Hoor graag jullie adviezen.
Mzzl
Ariel
Maandje of twee geleden heb ik een nieuw systeempje gekocht.
Nou heb ik de prachtige en 'stille' R4 define kast... met daar in een HD7950 boost.
Zodra de GPU onder load staat gaan de ventilatoren loeien, zo hard dat ik ondanks deze pachtige kast nog best veel lawaai heb... nou weet ik dat de kast door zijn coating aan de binnenkant ook voor extra warmte zorgt, waardoor de ventilatoren vd GPU dus ook harder moeten werken.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 179,89 | € 179,89 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 92,03 | € 92,03 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 271,92 |
Wat is een mogelijke oplossing om het geluid te verminderen? ik dacht aan;
1) meer losse fractal fans in de lege slots plaatsen voor betere airflow?
2) de GPU ventilator vervangen door waterkoeling?
3) of is dat allemaal niet nodig en kan ik softwarematisch de ventilator vd GPU anders afstellen?
4) of wellicht is de huidige ventilator een tikkeltje deffect? hoe check ik dit?
Hoor graag jullie adviezen.
Mzzl
Ariel
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2014 13:45 ]