Sapphire Radeon R9 290 vs XFX R9 290 4GB Core Edition

Pagina: 1
Acties:

• kttp
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik vind nergens op internet een vergelijking tussen deze twee videokaarten. Ik wil 1 van beiden tweedehands aanschaffen, maar ik geraak er dus niet aan uit welke van de twee :)

Enige suggestie ?

Thanks

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:20
Geef eens wat linkjes? Sapphire heeft meerdere R9 290's, met reference koeler of eigen ontwerp. Die met eigen ontworpen koeler heeft TRI-X in de naam . De XFX Core Edition is een reference model (alle XFX Core Editions zijn reference modellen).

Is dit de Sapphire die je bedoelt? pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5

Zo ja, dat is ook een reference ontwerp en dus zijn de XFX en Sapphire in dit geval identiek. Ga voor de goedkoopste of degene die het minst gebruikt is/nog het meeste garantie heeft.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dan zou ik persoonlijk de XFX nemen, omdat ik Sapphire een matige fabrikant vind qua RMA's. Ze presteren overigens allebei gelijk en gebruiken beiden de reference koeler, de stofzuiger koeler dus. Ze worden zeer warm, stoken aardig wat energie en zijn behoorlijk luidruchtig onder full load.

Het is aan te raden een R9 290 te nemen met aftermarket koeler, zoals inderdaad de Sapphire Tri-x bijvoorbeeld. Mocht de keuze tussen beide gewone R9's zijn, dan zijn beide keuzes nagenoeg identiek.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• kttp
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-12-2024
Het is inderdaad diegene die MacPoedel aanwijst die ik op het oog heb. Beiden zijn non reference. De XFX wordt nergens nog nieuw verkocht blijkbaar.

De reference kaarten vind je in grote getallen op tweede hands, die met aftermarket koeler vind je niet voor een prijs van +- 170 euro. Ik kan wel leven met wat meer geluid, ik zet mn koptelefoon wel op als ik game ;-)

Thanks