Slot load slim interne DVD brander gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11 10:25
Ik ben op zoek naar een slot load slim interne DVD brander voor in mijn aankomende mini ITX computer.

Ik zoek dit model: pricewatch: Lite-On DL-8ATSH Zwart , maar deze is volgens mij niet meer verkrijgbaar. Weet iemand een plek waar je dit ding nog zou kunnen kopen?

In de pricewatch kom ik als goedkoopste alternatief de pricewatch: Sony NEC Optiarc AD-7640S Zwart tegen. Maar die is gelijk 50 euro! Dat vind ik vrij veel geld voor een optische drive, zeker gezien het feit dat je ze amper meer hoeft te gebruiken.

Als iemand dus een alternatief van rond de 2 tientjes kent hoor ik het zeer graag!!

Edit: het gaat dus om een optische drive zonder tray loader, net zoals in PS3 en PS4 consoles.

[ Voor 6% gewijzigd door Arrahant op 28-11-2014 14:53 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

• Arrahant
Volgens de afbeelding is dat een tray load model. Dat past niet in de kast die ik wil! Moet een slot load zijn zoals in een PS3 en PS4.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Verwijderd

Dan niet hoor. :/

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2014 14:45 ]

• Arrahant
Alle reacties zijn gewoon welkom. Ik weet zeker dat fridgeman het niet kwaad bedoelde :)

Overigens wil ik deze kast gaan gebruiken: pricewatch: Silverstone RAVEN RVZ01

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zou zelf een externe drive nemen. Zeker als je niet van plan bent m dagelijks te gaan gebruiken.

Keus genoeg:
pricewatch: Lite-On eUAU108 Zwart
pricewatch: LG GP50NB40 Zwart

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:33

br00ky

Moderator Harde Waren
En weer gezellig :).

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12 14:47
Kijk eens tweedehands hier op V&A of op eBay. Vraag je verder ook af; Heb je hem echt nodig of denk je dat? Anders gewoon weglaten en een externe nemen (voor het geval je hem ooit nodig hebt).

• Arrahant
Ja, dat is me al vaker aangeraden. Maar ik heb liever gewoon een werkende optische drive in m'n pc, vooral omdat de kast er ruimte toe biedt.

Ik heb een winkel in de UK gevonden die de in de OP genoemde Lite-On drive nog verkoopt! Voor 23 pond. Dus dat zal inclusief verzenden wel een eurotje of 30-35 worden.
Of geen risico nemen en voor 15-20 euro meer de NEC-Sony voor 50 euro in Nederland kopen...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:45

Umbrah

The Incredible MapMan

Het mechanisme van zo'n slot loader is gewoon enorm complex, 5 tientjes zal ik niet eens zo absurd vinden, zeker voor zo'n niche-product. Zat er zelf ook lang naar te zoeken, maar ben inderdaad maar voor een extern station gegaan voor die ene keer dat je het toch gebruikt.

• Rob Krauts
Arrahant schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:58:
Ja, dat is me al vaker aangeraden. Maar ik heb liever gewoon een werkende optische drive in m'n pc, vooral omdat de kast er ruimte toe biedt.

Ik heb een winkel in de UK gevonden die de in de OP genoemde Lite-On drive nog verkoopt! Voor 23 pond. Dus dat zal inclusief verzenden wel een eurotje of 30-35 worden.
Of geen risico nemen en voor 15-20 euro meer de NEC-Sony voor 50 euro in Nederland kopen...
Dus het zit je tussen de oren 8)7
Alsjeblieft.

• Arrahant
Hmmm, die zijn in de VS! Ik heb een paar hits aangeklikt en shipping naar NL is iets van 16-22 USD. Dan kan ik denk ik net zo goed de Lite-On in de UK bestellen; dat is gegarandeerd een nieuwe en is ook netjes zwart aan de voorkant (zoals je al zei: 8)7 !).

Jouw link brengt me wel op een idee... Kan ik niet op de 1 of andere manier via een OEM aan zo'n drive komen? Die dat soort drives dus normaliter in hun laptops, htpc's, of wat dan ook inbouwen. Die kom je natuurlijk niet in de pricewatch tegen!

Werkt er iemand toevallig voor het Sony Playstation repair centrum in Eindhoven? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Arrahant op 28-11-2014 15:14 ]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-12 10:09

Tjark

DON'T PANIC

Umbrah schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:59:
Het mechanisme van zo'n slot loader is gewoon enorm complex, 5 tientjes zal ik niet eens zo absurd vinden, zeker voor zo'n niche-product. Zat er zelf ook lang naar te zoeken, maar ben inderdaad maar voor een extern station gegaan voor die ene keer dat je het toch gebruikt.
Zo complex dat 't in elke autoradio zit van de afgelopen 15 jaar? Ook die van 4 tientjes?
(just saying)

*insert signature here

• Rob Krauts
Arrahant schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:13:
[...]

Hmmm, die zijn in de VS! Ik heb een paar hits aangeklikt en shipping naar NL is iets van 16-22 USD. Dan kan ik denk ik net zo goed de Lite-On in de UK bestellen; dat is gegarandeerd een nieuwe en is ook netjes zwart aan de voorkant (zoals je al zei: 8)7 !).

Jouw link brengt me wel op een idee... Kan ik niet op de 1 of andere manier via een OEM aan zo'n drive komen? Die dat soort drives dus normaliter in hun laptops, htpc's, of wat dan ook inbouwen. Die kom je natuurlijk niet in de pricewatch tegen!

Werkt er iemand toevallig voor het Sony Playstation repair centrum in Eindhoven? ;)
Ik bedenk me net dat ik er misschien nog één thuis heb liggen die je mag overnemen, maar ik kan je geen DM sturen.

• Arrahant
Oh top! Heel erg bedankt. Check even of hij zou passen. In de beschrijving van de case op Tweakers wordt dit genoemd: Behuizing bay extern 5.25" slimline. Ik hoor het graag! Evenals je prijs als hij past!

Sorry, maar wat bedoel je met DM?

Als ik zo'n ding moet aansluiten, voldoet dit product dan: pricewatch: Scythe Scythe Slim-Line SATA Cable 45cm incl. power ?

• Rob Krauts
Arrahant schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:30:
Oh top! Heel erg bedankt. Check even of hij zou passen. In de beschrijving van de case op Tweakers wordt dit genoemd: Behuizing bay extern 5.25" slimline. Ik hoor het graag! Evenals je prijs als hij past!

Als ik zo'n ding moet aansluiten, voldoet dit product dan: pricewatch: Scythe Scythe Slim-Line SATA Cable 45cm incl. power ?
Direct Message, ik kan je geen persoonlijke berichten sturen ;)
Ik zal straks voor je kijken.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Arrahant schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:30:

Prive-berichten naar elkaar sturen, zie https://gathering.tweakers.net/forum/preferences , Privacy -> Berichten -> Ja - ik wil berichten kunnen versturen en ontvangen

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Arrahant
Ah hahaha, dat dacht ik al. Ik zit niet vaak genoeg op Tweakers denk ik, ik ben gewend aan PM'tjes ^^

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ze heten hier niet PM's/prive berichten omdat GoTters met de juiste knopjes daar toegang tot hebben ;) Dus dan is het raar om ze PM's te noemen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12 20:29
Jup. De PM is een PushMessage die mods kunnen gebruiken om e.e.a. onder de aandacht bij iemand te brengen.

Overigens kom ik voor de slotdrives meestal op refurbished laptopsites terecht. Ander plannetje van mij was om deze uit elkaar te trekken.
pricewatch: Samsung SE-B18AB Zwart

Mag aannemen dat ie een laptop binnenkant heeft, net als een externe HD.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Rob Krauts
Helaas, geen DVD brander meer liggen voor je...

• Arrahant
Jammer Rob, bedankt voor het checken!

Zou deze passen? Komt uit een Samsung laptop. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i122.photobucket.com/albums/o253/Arrahant/IMG-20141201-WA0004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i122.photobucket.com/albums/o253/Arrahant/IMG-20141201-WA0002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i122.photobucket.com/albums/o253/Arrahant/IMG-20141201-WA0005.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Arrahant op 02-12-2014 11:32 ]

Pagina: 1