Toon posts:

Dit acht je niet als mogenlijk, plzz help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, dit acht je als onmogenlijk maar ik heb dit grondig getest en ik sta zelf met men mond vol tanden.

Ik heb al een tijdje SETI draaien (zoeken naar aliens met idle cpu time), maar bij het vergelijken van de rezultaten met men collega bleek zijn CPU 2x tot 4x sneller te zijn (zelfde CPU).

Nu heb ik bij toeval gezien dat seti veel sneller gaat als ik een MP3 afspeel met winamp, als ik hem op pause of af zet gaat hij terug traag :-(

Heb dit zelfde probleem bij Flash en Correldraw, die programma's gaan 20x trager (niet meer mee te werken traag) tot ik terug een mp3 speel.

Weet veel van PC's mer tees is weird... uninstall van winamp helpt niet :-//

Athlon Classic 750 @ 1GHz, 384MB ram, radeon, 7200 rmp schijven, asus bord, ...

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij heb je al aliens gevonden, hebben ze je PC overgenomen en hebben ze dezelfde smaak qua muziek als jij! :P

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-05 12:22
Welk OS :? win9X zeker. Rammelt aan alle kanten. Dat wordt een verse install (met verse VIA 4-in-1 drivers ?? )...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste via drivers op een SUPER stabiel win2k OS :-)

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 20:09
Sadness, ik zou je graag geloven, maar dis zo weird, daar kan ik zelfs met mijn hersenen (gekeurd en getaxeerd op IQ 156) niet bij.

Ik mail onmiddelijk Data, dan heb je over enkele lichtjaren wel weer een antwoord, of je kijkt gewoon naar de volgende aflevering van Star Trek.... :+

Nee, sorry: I'm flabbergasted.........

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-05 12:22
Tja, het blijft Winddoos. Daarmee is niets onmogelijk... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Seti is nu nie zo erg mer als mijne playlist stopt in flash is da super ambetant he. Heb ik altijd voor als ik muziek win invoegen, eerst ff beluisteren met default player = winamp :-/

Verwijderd

Klinkt wel vaaag maar kan best wel zo zijn.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:13
waarom niet voor de zekerheid ff een format?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff geen tijd voor een format, heb juist een format achter de rug :-/

Volgens iemand op ICQ zou het een power save functie kunnen zijn die niet goed werkt maar ik heb niets in het bios dat dit ondersteunt, ook heb ik dit nog niet in win2k terug gevonden.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Op woensdag 13 juni 2001 15:58 schreef DarkHelmet het volgende:
Nee, sorry: I'm flabbergasted.........
Dat je dat woord kent :) er zijn denk ik weinig nederlanders (en zelfs weinig engelsen) die dat woord kennen :) (heb ik van me leraar engels gehoord :P )

Mijn iRacing profiel

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Probeer je pocessor ietjse lager te klokkken.
Misschien dat hij dan wat beter draait.

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:08

The End

!Beginning

Heb je Winamp misschien op realtime decoding gezet? Dat kan erg risicovol zijn voor de stabiliteit van je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Winamp staat normaal hoor. Mijn systeem werkt goed als de muziek opstaat, dus dit zal wel het probleem niet zijn.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/5"]Dutch Power Cows[/url] <<

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:14

WouterG

Dit is geen ondertitel

Het probleem is dat je resultaten veel sneller teruggestuurd worden volgens mij.
In Seti zit een beveiliging dat als het resultaat te groot word doordat er veel signalen gevonden zijn, het resultaat teruggestuurd word naar de server. Dit omdat er dan te veel ruis in zit.
Nu ben ik erachter gekomen dat winamp een soort 'conflict' heeft met de seti client.
Ik weet niet hoe het komt, maar het is niet op elke computer zo. Het systeem waarmee ik het had is de server die in mijn sig staat. De Voodoo zat daar toen nog in.
Ik heb berkeley toen wel eens gemaild maar er nooit meer wat van gehoord.
Misschien dat er meer liefhebbers zijn die dat willen testen voor mij.
Let op: Dit is geen fake!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
het klopt een beetje wat TomcatX zegt. Bij Seti hebben ze een soort reference computer ingebouwd. Dit hebben ze gedaan om te voorkomen dat mensen snelle machines gaan aanschaffen om alleen maar sneller seti af te hebben. ze hebben namelijk niet genoeg data. (alle data wordt nu al minimaal 2 keer uitgedeeld, soms wel vaker).

als je goed oplet op een hele snelle machine (p3 900+ mhz) dan zie je na een tijdje dat hij niet alle 100% meer gebruikt. het zakt naar een lager niveau (ik weet alleen niet meer welke, het is 25 of 75%) de rest staat hij niks te doen. stomme seti.

er zijn hier meer berichten over geweest, ook uit officiele hoek op usenet.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Geen echt 'distributed computing' dus als je soms tegen je wil niet eens 100% kunt draaien! :P

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 22:18 schreef Mr_Atheist het volgende:
Geen echt 'distributed computing' dus als je soms tegen je wil niet eens 100% kunt draaien! :P
Zoals KOE?

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:05

NightBird

DPC-Crew Coding
De koe kan er ook wat van ...
Winamp op pauze:
Afbeeldingslocatie: http://theemuts.wox.org/~timo/amp1.jpg

Winamp spelend:
Afbeeldingslocatie: http://theemuts.wox.org/~timo/amp2.jpg

Tsja... vage zooi is het iig wel.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Op woensdag 13 juni 2001 16:38 schreef collin het volgende:

[..]

Dat je dat woord kent :) er zijn denk ik weinig nederlanders (en zelfs weinig engelsen) die dat woord kennen :) (heb ik van me leraar engels gehoord :P )
waarschijnlijk van Harrie Jekkers, de lachende piccolo...

We've got that ring of confidence

• My
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

Ik heb SETI altijd al vaag gevonden :r
Me pa wil het door de weeks op mijn pc draaien en dan mag ik alleen in het weekend m'n eccp-client runnen |:( NOU LEKKER IS DAT
Dat is dus een van de redenen dat ik SETI HAAT :r

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 13:25
Ik denk dat dit het is:

In moderne CPU's zit een "hlt" instuctie, als je die uitvoert, gaat je CPU voor een gedeelte uit. (en dus word je CPU koeler)
Die instructie moet gedaan worden door het OS, in w2k wordt dat waarschijnlijk gedaan door een process dat alleen actief is als er voor de rest geen gebruik word gemaakt van de CPU. SETI werkt ook alleen maar als er voor de rest geen gebruik word gemaakt vd CPU.
De powersave pikt dus al de CPU kracht in. Als je nou winamp hebt draaien, word de powersave niet meer actief (de CPU moet XXX ms inactief zijn voordat powersave aangaat) en blijft er dus ook meer CPU over voor SETI.

oplossing: powersave (hlt) uitzetten, of SETI op een iets hogere prioriteit draaien.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Seti kan je niet op hogere prioriteit zetten, gaat altijd terug naar default (low).

Hoe zet je die hlt af in win2k? Nog nooit zien staan of van gehoord, ook niet in het bios.

Moet je btw geen programma draaien zoals CPUIdle om de hlt instructie te activeren?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 13:25
Op donderdag 14 juni 2001 15:54 schreef Sadness het volgende:
Seti kan je niet op hogere prioriteit zetten, gaat altijd terug naar default (low).
da's kut
Hoe zet je die hlt af in win2k? Nog nooit zien staan of van gehoord, ook niet in het bios.
Geen idee eigenlijk, ik heb zelf nooit w2k gebruikt.. maar misschien dat je ergens een APM of ACPI optie ergens ziet?
Moet je btw geen programma draaien zoals CPUIdle om de hlt instructie te activeren?
Nee, de betere OS'en doen dat tegenwoordig zelf (w2k, linux)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Daar zitten power functies in maar niets van CPU ontlasting. Kga in alle geval es op de microsoft site zien en het hier posten.

• DarkHelmet
Op woensdag 13 juni 2001 16:38 schreef collin het volgende:

[..]

Tsja... woordenschat, kweenie... :D

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• DarkHelmet
Op donderdag 14 juni 2001 14:54 schreef U2-kid het volgende:

[..]

waarschijnlijk van Harrie Jekkers, de lachende piccolo...
De lach en de Picolo? De show ken ik ja, maar ik heb het daar zeker niet van, kwist niet eens dat het zo'n speciaal woord was joh... :D

Verwijderd

Om het lekker off-topic te houden : Zo heel bijzonder is 'flabbergasted' ook weer niet hoor, maar wordt heel weinig gebruikt. AFAIK alleen door mensen die graag met hun vocabulaire schermen ;) . Had laatst beetje woorden met een gast op me werk, die begon dus ook met dit woord te smijten. Het maakte hem er niet sympathieker op.
Pagina: 1