Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe tv 60" rond de 1300 euro

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 10:21
Vanwege een verbouwing ben ik op zoek naar een nieuwe televisie. We zitten straks ongeveer 4-5 meter van de TV af en ik hou van films/series en gamen, dus het moet wel een redelijk formaat zijn. Ik dacht eerst aan 55" maar ga nu toch liever voor 60". Eventueel is 65" zelfs een optie, maar dat gaat denk ik niet lukken qua budget. Helaas is het aanbod van 60" televisies veel kleiner dan het aanbod van 55".

Ook even gekeken naar Ultra HD aangezien die in de 55" categorie al best betaalbaar zijn, maar volgens mij kan je beter wachten op 'echte' 4K resolutie? In de 60" categorie zijn ze bovendien nog te duur.

Ik zoek een?
Een televisie van 60" (eventueel 65" als dat binnen het budget past, misschien een scherpe aanbieding), met goede Smart TV mogelijkheden.

Wat is je budget?
Rond de 1300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk veel films en series en heb een PS4, dus games moeten soepel lopen.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Samsung UE60H6200AW Zwart
pricewatch: Samsung UE60H6290SS (Duits model) Zwart
pricewatch: LG 60LB650V Zilver
pricewatch: LG 60LB580V Zilver
pricewatch: Sony Bravia KDL-60W605B Zwart
pricewatch: Philips 60PFL6008K Zwart
pricewatch: LG 60LB730V Zwart (eigenlijk boven budget)

Welke vragen heb je hier nog over?
Iemand ervaring met een goede 60" televisie en welk merk biedt momenteel het beste Smart TV platform?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, je vist in een erg kleine vijver. Het zal niet meevallen om een 60 inch tv te kopen die binnen je budget valt.

De Philips modellen kun je sowieso doorstrepen naar mijn mening. Als je waarde hecht aan een smart-omgeving moet je niet bij dit merk zijn. Hun reputatie op het gebied van software is dramatisch en levert in alle modellen trage menustructuren op.

LG heb ik zelf ooit een mindere ervaring mee gehad dus dat is niet mijn merk. Dit is natuurlijk volledig persoonlijk. De reviews die je over dit merk leest zijn wisselend.

De Sony zou interessant kunnen zijn omdat dit merk met de W-series modellen heeft die een erg lage input lag hebben. Ideaal als je een consolegamer bent. Ik weet alleen niet wat voor een paneel er in het genoemde model zit. Meest W6 modellen hebben een native 50 Hz paneel en dit lijkt me op een 60 inch tv misschien niet helemaal ideaal.

Beste keuze in je shortlist lijkt me de H6200 van Samsung. Een native 100 Hz paneel en dit merk heeft toch het meest uitgebreide smart-tv platform.

Wat bedoel je overigens met "echte" 4K-resolutie?

• .GoO
S1NN3D schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:08:
Tja, je vist in een erg kleine vijver. Het zal niet meevallen om een 60 inch tv te kopen die binnen je budget valt.

De Philips modellen kun je sowieso doorstrepen naar mijn mening. Als je waarde hecht aan een smart-omgeving moet je niet bij dit merk zijn. Hun reputatie op het gebied van software is dramatisch en levert in alle modellen trage menustructuren op.

LG heb ik zelf ooit een mindere ervaring mee gehad dus dat is niet mijn merk. Dit is natuurlijk volledig persoonlijk. De reviews die je over dit merk leest zijn wisselend.

De Sony zou interessant kunnen zijn omdat dit merk met de W-series modellen heeft die een erg lage input lag hebben. Ideaal als je een consolegamer bent. Ik weet alleen niet wat voor een paneel er in het genoemde model zit. Meest W6 modellen hebben een native 50 Hz paneel en dit lijkt me op een 60 inch tv misschien niet helemaal ideaal.

Beste keuze in je shortlist lijkt me de H6200 van Samsung. Een native 100 Hz paneel en dit merk heeft toch het meest uitgebreide smart-tv platform.

Wat bedoel je overigens met "echte" 4K-resolutie?
Philips heb ik zelf slechte ervaringen mee, dus die viel eigenlijk al een beetje af. Sony is qua tv's een merk waar ik weinig vanaf weet en daarom voor mij een beetje een outsider. Ik heb ook geen idee hoe Sony het nu doet qua Smart TV mogelijkheden.

LG is inderdaad wisselend, van de buitenkant maken ze vaak wel een goede indruk, maar ik lees ook wel veel over trage en/of slecht werkende software, terwijl soms ook gezegd wordt dat het OS van LG momenteel het beste is...

De H6200 ligt het meest voor de hand, ik ben de laatste jaren erg te spreken over producten van Samsung en hun Smart TV platform is ook goed. Is deze TV qua lag e.d. ook goed geschikt voor consolegaming? Daarnaast heb ik liever ook een scherm dat niet teveel spiegelt, ik zal nog even reviews van dit model opzoeken om te kijken of dat het geval is.

Wat betreft echte 4K-resolutie, de TV's die als 'Ultra HD' worden aangemerkt hebben een resolutie van 3840 x 2160 terwijl 4K een resolutie heeft van 4096 x 2160. Ik krijg daar een beetje een 'HD-ready vs. Full HD' gevoel van, of is dat ten onrechte?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
.GoO schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:18:
Wat betreft echte 4K-resolutie, de TV's die als 'Ultra HD' worden aangemerkt hebben een resolutie van 3840 x 2160 terwijl 4K een resolutie heeft van 4096 x 2160. Ik krijg daar een beetje een 'HD-ready vs. Full HD' gevoel van, of is dat ten onrechte?
3840 x 2160 is normaal omdat dit 4x de resolutie van 1920 x 1080 is. Met 4096 krijg je schalingsproblemen of zwarte balken aan de zijkanten.

Maar met jouw budget is UHD absoluut niet interessant. Eigenlijk heb je met jouw budget niet eens echt interessante 60" modellen.

• .GoO
Nou ja interessant is relatief natuurlijk, wat ik er nu van gelezen heb is de H6200 een goede TV, al vraag ik me wel af of sinds de Tweakers review de problemen met het afspelen van media zijn verholpen.

Natuurlijk is het niet het topsegment, maar dan ben je 2000+ euro kwijt en dat heb ik niet over voor de meerwaarde van een high-end model, zeker aangezien de televisie over een jaar toch alweer verouderd is.

Eventueel zou UE60H7000SL nog een optie kunnen zijn met een BTW-actie of een scherpe iBOOD aanbieding, maar dan moet die wel snel komen :)

Mochten er betere alternatieven zijn die ik over het hoofd gezien heb dan hoor ik het natuurlijk graag.

• S1NN3D
  • Niet online
Nadeel van via iBood kopen is volgens mij dat het meestal een Europees model is en dat je dan niet het NL smart tv platform krijgt. Weet dit niet 100% zeker. Misschien reageert er iemand met persoonlijke ervaringen.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
60W605B is een 100Hz direct-lit model met hoogstwaarschijnlijk een Sharp paneel. Samsung 60 inch modellen zijn ook vaak Sharp panelen, vlgns mij maken ze die maat zelf niet ...

4K is ook maar een merknaam/marketingterm, het is 4 keer een Full HD ... Vlgns mij kan je lang wachten op 4096x2160.

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 28-11-2014 18:49 ]

• .GoO
Ik overweeg het budget op te schroeven omdat ik niet helemaal overtuigd ben van de opties en omdat ik toch wel liever direct voor een 65" ga.

Huidige shortlist:

60"

pricewatch: Samsung UE60H7000SL Zwart
+ Komt goed uit de reviews
+ Design
- Duurste uit de lijst met "maar" 60 inch

pricewatch: Samsung UE60H6200AW Zwart
+ Reviews loven de beeldkwaliteit
+ Houdt zich goed qua gaming
- Design iets minder (plastic)
- Mediaspeler schijnt in de reviews niet goed te werken (belangrijk want ik wil content van mijn NAS streamen met DLNA)

pricewatch: LG 60LB870V Zwart
+ Design
+ Presteert in reviews goed overall
- Reageert traag (mogelijk verholpen met firmware updates)

65"

pricewatch: Samsung UE65H6400AW Zwart
+ Goede beeldkwaliteit
+ Veel reviews zijn lovend over design
+ Presteert goed qua input lag
+ Matte afwerking (dus weinig reflecties)

pricewatch: LG 65LB730V Zwart
+ Komt grotendeels overeen met de 870v maar dan een maatje groter

Wat is de beste optie tot +/- 1800 euro?

[ Voor 4% gewijzigd door .GoO op 29-11-2014 17:43 ]

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
De Samsung 6400 is een mooie tv !
Vind persoonlijk de voet alleen niet mooi.

• S1NN3D
  • Niet online
Met het opgehoogde budget komen ook de Sony Bravia KDL-65W955B en Panasonic Viera TX-60AS650E in zicht. Om het nog wat lastiger te maken. ;)

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Tja........
Dan zou ik de sony zeggen !
Ik heb op de slaapkamer de Samsung 6500 in 55"
En voor de huiskamer heb ik onlangs de Sony 65W955 aangeschaft.
Voor het geld een mooie tv.
Ik ben een lange tijd overal gaan kijken naar tv's en werd elke keer aangetrokken door de Sony.
Moet zeggen dat ik ook erg blij met de Samsung hahaha succes !

• .GoO
Grandisimo schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 17:51:
De Samsung 6400 is een mooie tv !
Vind persoonlijk de voet alleen niet mooi.
Ik ga de TV sowieso ophangen, dus de voet is voor mij niet relevant :)

• .GoO
S1NN3D schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 19:35:
Met het opgehoogde budget komen ook de Sony Bravia KDL-65W955B en Panasonic Viera TX-60AS650E in zicht. Om het nog wat lastiger te maken. ;)
Ik heb ze beiden even opgezocht. De Bravia komt positief naar voren uit gebruikersrecensies, maar de experts zijn een stuk minder enthousiast. Scoort maar heel gemiddeld.

De Panasonic scoort beter en staat natuurlijk goed bekend, maar ik vind de Smart TV mogelijkheden van Panasonic wel heel basic. En dat is voor mij wel een belangrijke feature.

Denk dat het daarom toch een strijd tussen LG en Samsung wordt, merken waar ik gevoelsmatig meer mee heb en die beiden een uitstekend Smart TV platform bieden.

• S1NN3D
  • Niet online
Persoonlijke noot, maar toch. Ik zou het smart platform nooit de doorslag laten geven. De gebruikservaring is over het algemeen onder de maat en je moet maar afwachten in welke mate je updates zal ontvangen. De content waar je via smart-tv gebruik van maakt, kun je veel beter tot je nemen via een htpc, mediaspeler, tablet of smartphone. Eigenlijk is alles beter. Een tv, koop je om naar te kijken dus de beeldkwaliteit zou ik bovenaan zetten.
Pagina: 1