Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik zoek een mooie televisie van zeker rond de 50 inch, afstand met kijken zal zo'n 3-4 meter zijn. Budget ligt rond de 600 euro, met liever eronder dan erboven. Ik heb zelf al veel rondgekeken en kwam zelf op de volgende twee televisies uit.

pricewatch: Philips 50PFK4509 Zwart

pricewatch: Sony Bravia KDL-48W605B Zwart

Ik kan de keuze niet maken simpelweg omdat ik ook Philips Hue lampen heb (die nu al werken met xbmc, maar het zou leuk zijn met voetbalwedstrijden). De philips is goedkoper, en groter, en zou eventueel samenwerken met hue. Geen wifi is een minpunt maar niet heel belangrijk aangezien het modem er bijna pal naast staat. Wel maar 2 hdmi aansluitingen.

Sony heeft een mooie stabiele standaard, dieper zwart en beter geluid volgens reviews. Ik heb geen home cinema set nog, dus geluid is wel enigsinds van belang. In de media markt kon ik het verschil niet duidelijk horen, de philips was iets scheller. 4 hdmi aansluitingen is handig.

Edit: Suggesties als er iets beters is zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is in mijn ogen altijd een valkuil om een zo groot mogelijk tv proberen te kopen voor zo min mogelijk geld. Ergens zullen concessies gemaakt worden dus is de kans groot dat je naar een model gaat kijken met niet zo'n beste beeldkwaliteit. En dat is dan toch jammer want uiteindelijk koop je die tv toch om er prettig naar te kunnen kijken.

Rond jouw budget range zou ik je deze modellen aanraden voor je shortlist:
- Panasonic TX-48AS640E
- Sony KDL-50W705B
- Samsung UE48H6200AW
- Samsung UE50H6200AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
Wat is het grote verschil tussen de kdl-50w705b en de kdl-48w605b die ik op mijn shortlist had staan behalve de nieuwere generatie en iets groter? Hij is namelijk wel weer 100 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Zijn beiden uit dezelfde generatie. De Sony's van 50 inch of groter hebben een paneel met een native refresh rate van 100 Hz. De modellen kleiner dan 50 inch moeten het doen met een paneel van 50 Hz. Het is dus een betere televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
Ok, maar LED blijft het beeld toch stilstaan? Het is sowieso rustiger voor je oog dan een crt op 50hz, heb ik daarin gelijk? Waarvoor dient die 100hz als zefs de hobbit in maar 48fps is geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Check deze blog eens gemaakt door een mede-Tweaker.

De 100 Hz zorgt er voor dat je minder last hebt van bewegingsonscherpte. Hoe groter de tv, hoe eerder dit zal opvallen c.q. storend zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik zou inderdaad de genoemde Panasonic AS640 nemen die door D vd V aangeraden werd. Vele malen beter dan de door jou genoemde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
Die panasonic is interessant, even gekeken naar de samsung 48inch, maar ik proef enigszins toch wat ontevredenheid over de smart functionaliteit. Ondanks dat ik niet van plan ben dat veel te gaan gebruiken vind ik het toch zonde als dat niet in orde is.

De panasonic review die ik tegenkwam was niet heel positief over de response time van het paneel zelf, en kwam in optimale omstandigheden na alle post processing uit te zetten uit op 40ms, ook lijkt er een probleem te zijn met 50hz instelling (maar niet in het duitse model wat we hier gebruiken klaarblijkelijk). Het sony paneel heeft onder de 30ms in een standaard gaming modus. Lijkt mij niet het grootste probleem.

Dan hebben we nog het hele 3D, die panasonic heeft actieve 3D, nu zie ik dat xbmc / kodi v13 3d ondersteunt. Enige ervaringen met 3D puur vanuit gebruik, hoe vaak je het gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
mtlife schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:14:
Die panasonic is interessant, even gekeken naar de samsung 48inch, maar ik proef enigszins toch wat ontevredenheid over de smart functionaliteit. Ondanks dat ik niet van plan ben dat veel te gaan gebruiken vind ik het toch zonde als dat niet in orde is.

De panasonic review die ik tegenkwam was niet heel positief over de response time van het paneel zelf, en kwam in optimale omstandigheden na alle post processing uit te zetten uit op 40ms, ook lijkt er een probleem te zijn met 50hz instelling (maar niet in het duitse model wat we hier gebruiken klaarblijkelijk). Het sony paneel heeft onder de 30ms in een standaard gaming modus. Lijkt mij niet het grootste probleem.
Waar jij op doelt is de Input Lag. De responstijd is iets heel anders en heeft te maken met de snelheid van de pixels. De Input Lag heeft te maken met de snelheid waarmee de televisie de bron weergeeft en is belangrijk voor gamers. Hoe lager de Input Lag, des te beter.

Ben je geen gamer, dan is de responstijd irrelevant. Tenzij je tijdens de voetbal eerder wil juichen bij een doelpunt dan je buurman. Alhoewel een biertje minder waarschijnlijk effectiever is.
Dan hebben we nog het hele 3D, die panasonic heeft actieve 3D, nu zie ik dat xbmc / kodi v13 3d ondersteunt. Enige ervaringen met 3D puur vanuit gebruik, hoe vaak je het gebruikt?
Waarschijnlijk een of twee keer om vervolgens erachter te komen dat het eigenlijks niets toevoegt aan de ervaring van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Check deze en deze review eens van de AS640. Komt er toch erg goed uit naar mijn mening. Heeft inderdaad wel een wat hoge input lag. Dit kan van belang zijn als je games speelt op een console.

Hoe vaak je 3D gebruikt? Dat is natuurlijk persoonlijk. Heb zelf 2 3D-tv's staan en heb er nog geen minuut in 3D naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:38
Volgens mij werkt Philips Hue alleen met Ambilight tv's. dus niet met deze Philips televisie. Heeft met de module te maken volgens mij....

Heb beneden een philips zonder ambilight, en die kan ik volgens mij niet koppelen. De ambilight van de slaapkamer kan ik wel koppelen....

Wat smart tv betreft... Als je een laptop hebt, of een Android telefoon/apple dan kan je beter een Chromecast erbij halen voor weinig. Dat werkt veel handiger dan welk smart tv platform ook, zonder restricties. En via windows (gebruik zelf de surface pro) en Google Chrome kun je elke tab streamen. Zo kijk ik al mijn anime, dankzij chrome, op de TV.

[ Voor 38% gewijzigd door Waah op 28-11-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zag een 48 inch Philips 6008 geloof ik in de Pricewatch binnen het budget ... Op Ambilight na is er eigenlijk nooit reden om voor een Philips te kiezen. Voor hetzelfde geld kan je meestal wel heel wat beters halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
Ik ben gegaan voor de Sony KDL-50W705B, wel buiten budget maar ik dacht, een tv kopen doe je voor een aantal jaar. Bedankt iedereen voor de hulp!

Ps. Ik zag ook nog de LG 47LB652V bij mediamarkt, ik had er geen onderzoek verder naar gedaan maar volgens hen had deze ook een 100hz display. Nou wilde ik het risico niet nemen zonder onderzoek, maar misschien voor de volgende die een televisie zoekt (met 3D) ;). Ik ben tevreden met mijn Sony.
Pagina: 1