Beste mede Tweakers,
Ik zit met een probleempje sinds gisteren.
Heb mijn i3 vervangen voor een i7 870 en sindsdien heb ik maar de helft van mijn geheugen beschikbaar.
Heb in de bios al gekeken of daar iets niet goed stond, maar kan van het geheugen weinig instellen en alles staat op auto. Wel geeft hij aan dat er in de sloten B1 en B2 geen geheugen zit, terwijl daar wel een module inzit. Bij Windows geeft hij aan 8Gb geïnstalleerd, 6GB beschikbaar. Bij Speccy geeft hij ook aan 8GB geïnstalleerd en 6GB beschikbaar.
Heb het geheugen op de volgende manier geïnstalleerd:
4GB Geheugen 1333Mhz in Slot A1
2GB Geheugen 1333Mhz in Slot A2
2GB Geheugen 1333Mhz in Slot B1
(Nu weet ik dat dit geen optimale opstelling is, maar kan even niet anders en heeft met de i3 ook zo gezeten en goed gewerkt)
Nu heb ik de bios al gereset gehad door de batterij van het mb er 15 minuten uit te laten, dit heeft geen effect gehad.
Geheugen balkjes al omgewisseld, maar maakt niks uit in de sloten B1 en B2 pakt hij het geheugen gewoon niet.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe of hoe dit opgelost kan worden?
Systeemspecs:
Mb: GA-H55M-USB3
Processor: i7 870
Geheugen: Zie hierboven
Windows: 8.1 64 bit
Bios versie: F11
Videokaart: Sapphire R9 280x Oc Dual twin
Ik zit met een probleempje sinds gisteren.
Heb mijn i3 vervangen voor een i7 870 en sindsdien heb ik maar de helft van mijn geheugen beschikbaar.
Heb in de bios al gekeken of daar iets niet goed stond, maar kan van het geheugen weinig instellen en alles staat op auto. Wel geeft hij aan dat er in de sloten B1 en B2 geen geheugen zit, terwijl daar wel een module inzit. Bij Windows geeft hij aan 8Gb geïnstalleerd, 6GB beschikbaar. Bij Speccy geeft hij ook aan 8GB geïnstalleerd en 6GB beschikbaar.
Heb het geheugen op de volgende manier geïnstalleerd:
4GB Geheugen 1333Mhz in Slot A1
2GB Geheugen 1333Mhz in Slot A2
2GB Geheugen 1333Mhz in Slot B1
(Nu weet ik dat dit geen optimale opstelling is, maar kan even niet anders en heeft met de i3 ook zo gezeten en goed gewerkt)
Nu heb ik de bios al gereset gehad door de batterij van het mb er 15 minuten uit te laten, dit heeft geen effect gehad.
Geheugen balkjes al omgewisseld, maar maakt niks uit in de sloten B1 en B2 pakt hij het geheugen gewoon niet.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe of hoe dit opgelost kan worden?
Systeemspecs:
Mb: GA-H55M-USB3
Processor: i7 870
Geheugen: Zie hierboven
Windows: 8.1 64 bit
Bios versie: F11
Videokaart: Sapphire R9 280x Oc Dual twin