Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Aankoopadvies receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de vervanging van mijn huidige receiver ben ik op zoek naar een nieuwe receiver. De huidige receiver die ik heb is een oudere Philips. Ik ben van plan om de huidige boxen te behouden en die eventueel later te upgraden, zijn aardig prijzig die dingen :) .

De reden dat ik op zoek ben naar een nieuwe receiver heeft voornamelijk twee redenen:
  • Beperkte digitale ingangen/uitgangen.
    • Zo heb ik nu bijvoorbeeld de Sonos connect aangesloten op mijn versterker maar als ik soms een film wil kijken met het geluid via de versterker moet ik de s/pdif kabel handmatig van de Connect naar de TV zetten. Nu kan ik altijd een splitter halen, maar dan kan ik net zo goed dat geld gebruiken voor een nieuwe receiver.
  • Ik airplay met name voor muziek mis, ik kan via de Sonos app natuurlijk wel streamen. Maar ik blijf de spotify app gebruiksvriendelijker vinden om mee te werken
Receiver moet dus Airplay ondersteunen (iig Spotify connect ondersteuning) en voldoende digitale input/ouput voor onder andere toekomstige PS4, TV en evt. overige (future-proof zijn voor zover mogelijk)

Nu heb ik al rondgekeken en gevoelsmatig neig ik naar een Onkyo (puur op gevoel en wellicht ook door de reviews die ik gelezen heb waar de bang-for-buck in genoemd wordt), maar naast bovenstaande dingen die ik er iig in wil hebben heb ik totaal geen idee waar ik qua geluid op moet letten bij het vergelijken. Budget wat ik er kwijt aan wilt zijn ligt rond de 350 euro.

Welke receivers (en waarom) zouden jullie adviseren ?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het klopt dat je met Onkyo over het algemeen behoorlijk veel bang-for-the-buck in huis haalt. Vergeet echter niet Pioneer die ook behoorlijk complete receivers aanbiedt voor schappelijk prijzen. Persoonlijk zou ik waarschijnlijk iets meer neerleggen voor een Denon AVR-X1100W. Dat is puur gebaseerd op het feit dat ik dit merk wat hoger aansla dan Onkyo; persoonlijk dus.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog extra suggesties, ideeën?

Verwijderd

Yup Yamaha instap of een oudere 30-serie daar zit power, HDMI, Internetradio, Airplay en is Spotify on-board.

Wat betreft ''advies'' geluid is de vraag: Wat voor merk/type luidsprekers wil je hierop aansluiten ?
Wat ''wil'' je verwachten van 350,-?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 22:58 ]