Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet op laptop traag

Pagina: 1
Acties:

• splatpack
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-06-2021
Hallo,
Sinds een dag of 4 is de wireless internetverbinding op mijn laptop zo traag als dikke stront. Internetpagina's laden erg lang of blijven halverwege hangen, downloads crashen en synchroniseren van Evernote duurt eeuwig of mislukt. Op random momenten is de verbinding ineens voor een halve minuut of zo op normale snelheid, maar zakt dan weer terug. De wireless verbinding op mijn smartphone en tablet is prima.

Ik heb zonder succes:
- andere browser geprobeerd
- netwerkkaart uit en weer ingeschakeld
- virusscan gedraaid
- modem gereset

Wat kan ik nog meer doen om te achterhalen waar het probleem zit? Of heeft iemand andere suggesties?

Ik hoor het graag.
Vaas

[ Voor 9% gewijzigd door splatpack op 28-11-2014 11:02 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56

lier

MikroTik nerd

Zit je laptop op hetzelfde kanaal als de smartphone en tablet?
Over welke hardware praten we hier?
Zijn er veel draadloze netwerken in de buurt?
Drivers al een keer bijgewerkt?
Is er iets gebeurd 4 dagen geleden (update of iets dergelijks)?
Welke snelheid geeft je pc aan waarop hij verbonden is?
Heb je het probleem ook op andere netwerken?
Kan je een keer testen met een liveCD?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• splatpack
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-06-2021
Heb een systeemherstel gedaan en dat werkte. Ik denk dat het de nieuwe versie van de Avast virusscanner is die zat te fokken.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:28

Umbrah

The Incredible MapMan

Komt nog wel eens voor met avast... dikke kans dat de standaard Windows virusscanner goed genoeg is voor jou. Overigens: het kan geen kwaad om even te kijken wat de status van het draadloze netwerk zelf is, scan de ether eens met inSSIder. Tevens: zet bluetooth (ook op 2,4GHz...) op je laptop uit als je het niet gebruikt, en als je de standaard ziggo modem/router gebruikt (WAAROM!?!?!??!??!?!? Ga zsm bridge-mode met een eigen router!), en sommige wifi adapters (atheros... kuch...) werken nou eenmaal niet zo lekker samen met sommige merken AP's.