Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De computer reboot random onder het gamen. Defecte psu?

Pagina: 1
Acties:

• SebastiaanW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05-2024
Beste GoT,

Ik ben in het bezit van het volgende systeem.

CPU: AMD fx 6300 3.5 Ghz
Werkgeheugen: 8GB DDR3 1333Mhz
GPU: AMD Radeon HD6870 1GB
HDD 1TB, 7200rpm, 32MB cache
CPU cooler: Phanteks PH-TC12DX fans vervangen door ( NF -F12 PWM 120 mm x 2 )
MOBO: Asrock 970 Extreme4
PSU: OCZ Modstream 600Watt (Voeding gekocht in 2011)

Mijn pc begint onder heavy load, in de meeste gevallen dus onder een spelletje (wow) te rebooten. Me beeld word zwart en de pc reboot. Dit gebeurt alleen onder het gamen. Zit ik op het internet ben ik een aantal uren achter mij pc zonder dat ik game dan gebeurt er ook helemaal niks.

Allereerst dacht ik dat het te maken had met mijn temperaturen van de cpu/gpu. Echter blijkt dit niet het geval te zijn. De max temp. van mij cpu is 60 graden, en de gpu word maximaal 68 graden, onder heavy load. Ook heb ik de gpu getest met een furmark en ben daar geen problemen tegen gekomen.

Dus ik ging verder kijken naar wat het probleem zou kunnen zijn en heb besloten om mijn ram te gaan testen met memtest86. Deze test komt hij door zonder problemen.

Ik ben helemaal de weg kwijt en heb geen idee waar ik nu moet gaan zoeken. Misschien dat iemand hier op het forum zo zelfde probleem is tegen gekomen en mij verder kan/wil helpen.

Bij voorbaar dank,

Sebastiaan

FX 6300 @ 4.2 Ghz - 6870HD - Asrock 970 extreme4 - 600 watt - 1TB - 2 x 4gb 1333 mhz

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Het zou je voeding kunnen zijn, maar ik zou denken dat je dat met een goede stresstest ook moet kunnen simuleren. Je krijgt geen bsod's of iets? CPU is ook gewoon ondersteund bij het gebruikte mobo? Makkelijkste manier om de voeding uit te sluiten is vaak om er even een ander in te zetten. Niet toevallig iemand in je omgeving waar je even een voeding van kunt lenen? Het zou ook kunnen zijn dat je grafische kaart net niet helemaal lekker is.

Desktop | Server | Laptop

• batavier
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-11 12:45

batavier

Grazen, kreng!!!

In eerste instantie zou ik ook denken dat het warm worden van je GPU zou kunnen zijn, maar 68 graden is nog te doen. Volgens zou geheugen kunnen zijn, maar ook dat heb je al getest. Wat Rupie zegt zou ook nog kunnen: namelijk je PSU.

Heb je de laatste drivers geïnstalleerd?

Het feit dat het alleen bij (relatief zware) belasting van je GPU gebeurt, lijkt erop te wijzen dat we het daar moeten zoeken. Dus temp, geheugen, drivers en stroomtoevoer.

Den Coeien smickellen ende Graesen heerlyck!!

• SebastiaanW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05-2024
Allereerst excuses voor de late reactie.

Na het herinstalleren van directx, ben ik geen problemen meer tegen gekomen.

Mvg Sebas

FX 6300 @ 4.2 Ghz - 6870HD - Asrock 970 extreme4 - 600 watt - 1TB - 2 x 4gb 1333 mhz