Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Website ontwikkelen met Frontpage...

Pagina: 1
Acties:

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 10:33
Mijn schoondochter gaat begin volgend jaar een eigen bedrijfje opzetten en nu heeft ze mij gevraagd of ik voor haar een website kan bouwen. In mijn bravoure heb ik volmondig ja gezegd, maar nu begin ik hem toch wel een beetje te knijpen. Mijn enige webdesign ervaring dateert namelijk van een flink aantal jaren geleden, toen nog met Frontpage 2003. :S

Dus voordat ik met een antieke en onveilige site op m'n plaat ga, kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen:

1. Ik meen me te herinneren dat er destijds bepaalde server extensies geladen moesten zijn bij de host, voordat een Frontpage website kon draaien? Zijn deze nog steeds gemeengoed bij de gemiddelde provider?

2. Is een website gemaakt met Frontpage nog wel veilig, of wordt dat een gatenkaas?

3. Wat zijn de - zeer snel aan te leren - alternatieven voor Frontpage?

Thanks!

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Frontpage kun je wel vergeten tegenwoordig.. de meeste hosters bieden wel een CMS aan waar je waarschijnlijk veel meer mee kan. Anders kan je natuurlijk altijd zelf een CMS nemen welke je handig lijkt.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 28-11-2014 10:32 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:23
Je moet een hostingpartij zoeken die installatron biedt (even zoeken op webhosting en installatron), daarmee kan je een heel makkelijk met een paar klikken een CMS pakket installeren, bijv. Wordpress. Wordpress is vrij eenvoudig aan te leren (genoeg tutorials te vinden en ook snel te snappen) en je kan er mooie websites mee bouwen.

• Enki
DukeBox schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:31:
Frontpage kun je wel vergeten tegenwoordig..
Kan je aangeven waarom?
de meeste hosters bieden wel een CMS aan waar je waarschijnlijk veel meer mee kan. Anders kan je natuurlijk altijd zelf een CMS nemen welke je handig lijkt.
Heb je een suggestie voor een simpele CMS? En kan je met elke CMS software ook bij elke hoster terecht?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Pak inderdaad een CMS zoals bijv. Drupal of WordPress. Is snel op te zetten, en ziet er met de standaard layout ook al vrij flitsend uit. Voordeel voor je schoondochter is dat ze het eenvoudig kan bijhouden (nieuwe content).

Qua hosting zijn er ook weinig vereisten, volgens mij heb je een webhost nodig die PHP en een MySQL database aanbied.

Frontpage moet je anno 2014 niet meer willen, hopeloos ouderwets ;)

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 28-11-2014 10:39 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Frontpage bestaat niet meer (en is niet ondersteund). Probeer na te gaan in hoeverre je tijd wilt investeren in zelfbouw en of je op korte termijn niet uitkomt met een gehoste kant en klare versie, en eventueel je tijd investeert in een mooie thema.

Kijk naar gehoste versies van bijv. wordpress.com en kijk of je daar, eventueel betaald, mee uitkomt. Dat kun jij je energie steken in zaken die meer waarde opleveren, namelijk content. Voor een paar tientjes laat je al een custom theme maken in china.

Voor een webshop zijn ook goede alternatieven van gehoste oplossingen die al het werk uit handen neemt. Een mooie gratis oplossing is bijv. tictail.com

[ Voor 5% gewijzigd door bonzz.netninja op 28-11-2014 10:41 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:43

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Wil je zelf echt aan de slag gaan? Als ik het zo hoor kun je beter een partij zoeken die iig de software kant allemaal voor je regelt en waar je hooguit nog zelf kunt hobby'en met de templates. Dus een dedicated wordpress/drupal/etc hoster waar alles al voor je klaar staat. Of je kunt https://thegrid.io/ proberen, zelf geen ervaring mee maar dan hoef je helemaal niks meer te doen :P

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik zou Wordpress pakken, is het grootste CMS pakket (kwa gebruikers) en dus ook de meeste ondersteuning.
Drupal zou ik voor iemand die alleen ervaring in Frontpage heeft uit 2003 zeker niet aanraden, is een veel te uitgebreid pakket en vrij log.
Omdat Frontpage niet eens meer bestaat. :z
Daarbij was het in 2003 al not done om daar websites mee te maken.

Mocht het nou echt niet lukken kan je ook kijken naar een oplossing als Wix.com waarmee je in een paar klikken een simpele website maakt.

Maar je kunt jezelf afvragen of het niet beter is om gewoon te zeggen dat het je nogal tegenvalt en haar vragen of ze iemand anders kan zoeken die wel de afgelopen 11 jaar websites ontwikkeld heeft en dan intussen zelf wel gaan proberen Wordpress onder de knie te krijgen zodat je haar eventueel kunt helpen in de toekomst.

[ Voor 20% gewijzigd door Afvalzak op 28-11-2014 10:43 ]

Last.fm | Code Talks

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Let wel op bij de bekende CMS pakketten, zoals Wordpress, dat die wel altijd up to date zijn.

Is het een website met enkel statische (informatie) pagina's, zou ik eerder kijken naar de standaard templates, een complete CMS is dan pure overkill.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Frontpage is inderdaad een no-go, maar dat was inmiddels wel duidelijk.

Maar verder: denk je echt dat je je schoondochter nog goed kan helpen als je er zo lang uitgeweest bent?
Niet alleen je skills op het gebied van scripting zullen achter lopen, maar ook je design- en frontendskills.

Ik ken je kwaliteiten natuurlijk niet, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat daar nou echt een mooie, goede site anno 2015 uitkomt. In de afgelopen 10 jaar is er echt gigantisch veel veranderd in webdesign.

Is het niet een beter idee om terug te krabbelen en je schoondochter een andere partij in te laten schakelen? Eventueel een professioneel bureau of zzp'er, dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn.
We willen natuurlijk niet dat haar site in dit topic terechtkomt: Web 1.0 op zijn best.

/edit: wat Afvalzak zegt dus..

[ Voor 5% gewijzigd door HyperioN op 28-11-2014 10:52 ]

• Enki
Hmmm, gezien jullie reacties is het wellicht beter het toch uit te besteden. Ik weet niet of ik WordPress binnen enkele weken voldoende onder de knie krijg om er een beetje fatsoenlijke website mee te maken (laat staan of ik daar de tijd voor heb).

Ik weet dat Frontpage niet meer bestaat en ondersteund wordt maar ik heb er zelf een volledige licentie van, vandaar dat ik het overwoog.

Misschien maar beter om met de billen bloot te gaan en haar de opdracht terug geven. Ik zal in ieder geval jullie tips betreffende WordPress en Wix.com meegeven.

Dank voor de snelle reacties! _/-\o_

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Als ze gewoon een eigen blog wil oid, dan is wordpress.com een prima mogelijkheid. Installeer een van de duizenden mogelijke themes (zijn er heel veel, van gratis tot een paar tientjes) en je hoeft niet eens technische kennis te hebben om je eigen site te draaien.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zerora

Ik Henk 'm!

Enki schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:56:
Hmmm, gezien jullie reacties is het wellicht beter het toch uit te besteden. Ik weet niet of ik WordPress binnen enkele weken voldoende onder de knie krijg om er een beetje fatsoenlijke website mee te maken (laat staan of ik daar de tijd voor heb).
Dat hoeft ook niet. Er zijn genoeg plugins en themes die deze onkunde kunnen opvangen zodat je binnen een paar uur een mooie site hebt.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-11 12:17

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik zou ook voor een CMS alla Wordpress gaan. Een van de grote voordelen is dat de meeste themes al met responsive design zijn gemaakt. Als ik kijk naar de website van mijn vrouw is net iets minder dan de helft bezoeker met een Windows besturingssysteem. 2e plaats Android en 3e plaats iOS. Velen zullen tegenwoordig via tablet of telefoon op een website terechtkomen en als die dan puur voor de desktop geschikt is, verlies je bezoekers.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Verwijderd

Eigen bedrijf zeker wordpress. Webshop? Dan zou ik naar een WebShop CMS gaan kijken.
Wordpress biedt ook een back end. Dit betekend dat je in kan loggen en bijvoorbeeld nieuwsberichten kan plaatsen zonder code te veranderen. Zoals je hier een bericht plaatst is ook een soort back-end. En hoe je hier onze reacties leest is front end.

Als ik jou was zou ik gewoon een click & GO hosting pakken die al wordpress zo kan hosten. Wat ik hierbij zou doen is eens ff wat Youtube filmpjes over Wordpress bekijken.

Maar bedrijven zoals een kapperszaak, timmerman en veel al ZZP'er websites waar je gewoon je eigen "Dienst" als product wilt verkopen is Wordpress top. Wil je producten verkopen wordt het wat lastiger.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2014 08:10 ]

• Enki
Ok, dank voor de aanvullingen.
Ik heb jullie bevindingen inmiddels teruggekoppeld naar haar, maar ze heeft nog niet gereageerd. Hopelijk geen stilte voor de storm... :|

Pagina: 1