Certificaat voor formatteren - overname computers

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik heb de mogelijkheid om een x aantal bedrijfscomputers over te nemen die net 2 maanden oud zijn voor een schappelijke prijs. De partij wil alleen wel dat er een "certificaat" gegeven kan worden dat de computers goed zijn geformatteerd. Bestaan deze certificaten? Kan ik deze zelf afgeven?

Schijven eruit halen is niet rendabel, het zijn Dell Optiplex dus de kosten wegen dan niet meer op voor het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 17:02
Je zou zeggen dat dat de verantwoordelijkheid is van de verkopende partij?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Jij wil die computers kopen, en vervolgens wil de verkoper dat jij een certificaat regelt waarop staat dat ze goed geformatteerd zijn?
Weird.

Anders gewoon even netjes een miniverklaring uittypen met naam en toenaam van koper en verkoper, uitprinten op briefpapier, datum dagtekening en handtekeningen erop en klaar.

Dan is het geen certificaat maar een verklaring, lijkt me ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

erikvanhoutert schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:25:
Bestaan deze certificaten? Kan ik deze zelf afgeven?
Heb je uberhaubt zelf al eens gezocht? Een van de eerste hits in Google over "certificate format harddisk" levert een link op naar killdisk.
Active@ Kill Disk - Hard Drive Eraser is a free utility for securely erasing a hard drive. More importantly, this utility adheres to United States Department of Defense standards (DoD 5220.22M) for hard disk data removal.

Although some might consider it to be hokey,I especially liked the certificate feature. When a hard disk has been erased, the software generates a certificate that you can print as a way of proving that the disk has been securely erased.
Dit had je dus eenvoudig zelf kunnen vinden. Let ook even op dat eigen inzet hier wel verwacht wordt. Daar ben je overigens ook al vaker op gewezen, vandaar dat het topic dan ook maar op slot gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 28-11-2014 10:41 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dit is helemaal niet zo raar, er zou bedrijfsinformatie op kunnen staan en de auditors hebben zekerheid nodig dat die bedrijfsinformatie gecontroleerd gewist wordt. Daarvoor zijn er gecertificeerde bedrijven die dit soort dingen afvoeren (meestal gelijk met documentatie die door de versnipperaar moet).

Aan de andere kant: Meestal betaalt een bedrijf voor het gecertificeerd afvoeren van dit soort dingen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De post van Freee!! en mijn slotje hebben elkaar even gekruisd...

Maar voor alle duidelijkheid: dit topic is gesloten. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.