" Black Friday"

Pagina: 1
Acties:
  • 2.977 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesio
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09-2017
" Het is weer black friday! De beste deals alleen vandaag.

Black Friday is de dag na Thanksgiving en staat bij de Amerikanen bekend als het startschot voor hun kerstinkopen.

Onze vaste klanten zijn het al enkele jaren van ons gewend: Black Friday bij xxxxx Profiteer u alleen vandaag van de meest bizarre aanbiedingen!"

Wat denken jullie van de misleidende "black friday" acties van een aantal bekende winkels / webwinkels.
De meeste winkels / webwinkes prijzen dagen van te voren aan met super gigantische acties. In werkelijkheid blijkt er geen verschil te zijn met de reguliere prijzen die al weken worden gevoerd.

Zou "black friday" ooit doorgevoerd kunnen worden zoals dit in Amerika bekend staat ?? :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 01:41

BLACKfm

o_O

Was zoiets niet in Kassa of Rader een week of wat geleden? Zogenaamde 'sinterklaas aanbiedingen' en vervolgens zijn de producten nog duurder dan tijdens normale tijden.

Daarbij heb je altijd acties als 'black friday', zoals de BTW vrije dagen van de Mediamarkt of de Dolle Dwaze Dagen bij de Bijenkorf.

Maar mij maakt het verder niet uit, je hebt 'Jan met de Pet' die denkt iets goedkoops te kopen en niet verder kijkt dan zijn of haar neus lang is en je hebt mensen die gewoon gaan 'shoppen' voor de beste prijs, en dan komen ze er vanzelf wel achter of een aanbieding ook echt een aanbieding is.

Net als op die dagaanbiedingen sites zoals Ibood of 1dayfly, je hebt mensen die geloven dat een product van 1000 euro nu ineens 90% korting heeft en nog maar 100 euro kost en dus een superaanbieding is terwijl bij 20 andere webshops hetzelfde product voor 120 euro is te vinden.
Je bent nog steeds 20 euro goedkoper uit, maar als je het product niet persee nodig hebt dan kun je ook gewoon zeggen 'Als ik het echt nodig heb, dan koop ik het wel bij die andere shop voor 20 euro meer, als het dan al niet goedkoper is'.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesio
@BLACKfm,

Tuurlijk is het een kwestie van zelf alert blijven en afwegen of het ook echt een goede deal is.
Echter haalt het wel het vertrouwen van de consument weg. Het aanprijzen van "black friday' is dan niet terecht. Op een product zit als het allemaal mee zit 20 euro korting, dit zijn niet echt bodem prijzen of een giga uitverkoop prijs.

Al dan niet het bedrog of het zelf alert zijn, is het dus ooit mogelijk dat het concept van "black friday" ooit net zo doorgevoer kan worden als in Amerika. Denkend aan de btw afdracht en overige winkel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:41
Ikzelf heb nog wel een redelijke aanbieding kunnen scoren maar echt Black Friday is het niet. Duitsland lijkt het dan toch een stuk beter voor elkaar te hebben. Ik zag even in de snelheid een Xbox One met FIFA voor 333 euro voorbij komen en een PS4 + extra controller + game + camera voor 450 euro. Dan heb je het ergens over... Maar diezelfde aanbiedingen lijken weer niet naar Nederland te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
Robkazoe schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:45:
Ikzelf heb nog wel een redelijke aanbieding kunnen scoren maar echt Black Friday is het niet. Duitsland lijkt het dan toch een stuk beter voor elkaar te hebben. Ik zag even in de snelheid een Xbox One met FIFA voor 333 euro voorbij komen en een PS4 + extra controller + game + camera voor 450 euro. Dan heb je het ergens over... Maar diezelfde aanbiedingen lijken weer niet naar Nederland te kunnen komen.
Yup, evengoed in het Verenigd Koninkrijk. Eurogamer kopte vandaag met een Black Friday-aanbieding voor een Xb1 met vier games voor 299 pond (179 pond korting), €375 ish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesio
@ Robkazoe,

Dit zijn inderdaad leuke aanbiedingen, maar dan is er altijd de vraag..... Hoeveel hebben ze er op voorraad.
Meestal als er zulke scherpe acties gelden zijn deze ook zeer beperkt op voorraad. Al dan niet geluk voor de eerste die dit product kunnen bemachtigen tegen deze mooie prijzen, blijft dit nog steeds een goede marketing stunt om mensen naar de winkel te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesio
Net toch maar eens een mail ter verduidelijking gestuurd naar een bekende webwinkel. Met de vraag "waarom de "black friday" prijzen niet afwijken van de reguliere winkelprijzen van afgelopen weken". Het antwoord was mij al bekend maar toch nog een reactie op terug gehad. Wel geteld 1 hele regel terug gehad "soms staan producten al voor nettoprijzen online". Of terwijl we maken reclame maar toch ook weer niet. We hanteren gewoon onze normaal prijzen.

Super aanbieding zeg ik....!!!
|:( 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Black Friday 2014 ?

Ook enkele meningen/ideeen aanwezig over het fenomeen...

[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 28-11-2014 11:05 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Robkazoe schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:45:
een PS4 + extra controller + game + camera voor 450 euro. Dan heb je het ergens over... Maar diezelfde aanbiedingen lijken weer niet naar Nederland te kunnen komen.
Bij de Bart Smit (of Intertoys, ik weet niet meer exact welke) laatst voor €382.50. Dat was een fout, de echte aanbieding was €425.

Daar wordt in het PS4-topic ook melding van gemaakt, nadat iemand diezelfde €450 aanbieding had gepost.

Edit: Nu weet ik het weer. Die 425 was ook een fout, want dat was met 15% korting, terwijl het maar 10% korting had moeten zijn op consoles. De echte aanbiedingsprijs was eigenlijk €450.
Dat is dus gelijk aan die aanbieding van Saturn.de.

[ Voor 21% gewijzigd door SR8 op 28-11-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:50

Daniel36

vernieuwde formule

De vlag dekt de lading niet hier in NL.
Men wil meeliften op het succes in de USA maar de kortingen blijven idd. behoorlijk achter hier.
Dat is toch wel meestal zo bij zogenaamde kortingen in Nederland imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:43
2dope schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:52:
[...]

Yup, evengoed in het Verenigd Koninkrijk. Eurogamer kopte vandaag met een Black Friday-aanbieding voor een Xb1 met vier games voor 299 pond (179 pond korting), €375 ish.
Deze aanbieding was te vinden op game.co.uk, site is alleen down ATM, wel toffe deal overigens

(xbox one + 1 controller met Assassins Creed Black Flag en Unity, Forza 5 en lego marvell super heroes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 22:59
Dat eeuwige gezeur om meer korting... dit is gewoon marketing. Prijs eerst omhoog doen en vervolgens daar een aantal procent korting over geven werkt nou eenmaal gewoon op (domme) consumenten.

Kan je wel gaan klagen, maar dat werkt natuurlijk niet. Bedrijven willen ook geen producten verkopen onder de inkoopprijs...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in spanje wordt je dit jaar ook ineens doodgegooid met bf aanbiedingen. Vorig jaar vrijwel niet. De europese marketing mensen hebben duidelijk allemaal vakantie gevierd in de vs :)

In de vs vond ik het altijd wel wat hebben, maar hier ietwat misplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het gaat nergens over.

Dit is niks Black Friday, maar gewoon webshops die de draak steken met de betekenis van Black Friday.

In de US slaan mensen elkaar de kop in voor dit soort aanbiedingen. Hier in NL zou ik nog niet de muisknop willen aanraken voor deze "aanbiedingen".

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Elektronica is in de VS vaak al goedkoper, en door het jaar heen zijn er ook voldoende goede aanbiedingen zijn. Twee dingen die bijvoorbeeld afgelopen jaar zijn langsgekomen:

328 euro: pricewatch: Samsung ATIV Smart PC Pro (XE700T1C-A02NL) Zwart
75 euro: pricewatch: Logitech Speaker System Z623

De echt goede aanbiedingen voor Black Friday zijn maar beperkt verkrijgbaar, en er is politie nodig om alles in goede banen te leiden. Het lijkt allemaal heel mooi in vergelijking met Nederland, maar ook in de VS is Black Friday overhyped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:15
Jeroenneman schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:26:
In de US slaan mensen elkaar de kop in voor dit soort aanbiedingen. Hier in NL zou ik nog niet de muisknop willen aanraken voor deze "aanbiedingen".
Met deze "aanbiedingen" impliceer je dat die gelijk zijn aan de Amerikaanse, maar daar is dus totaal geen sprake van. In de VS worden over het algemeen wel echt hoge kortingen gegeven. Vaak is dit echter ook maar voor een gelimiteerd aantal producten, bijvoorbeeld 10 TV's bij de Walmart voor 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesio
Richh schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:30:
Dat eeuwige gezeur om meer korting... dit is gewoon marketing. Prijs eerst omhoog doen en vervolgens daar een aantal procent korting over geven werkt nou eenmaal gewoon op (domme) consumenten.

Kan je wel gaan klagen, maar dat werkt natuurlijk niet. Bedrijven willen ook geen producten verkopen onder de inkoopprijs...
Laat het duidelijk zijn dat het niet klagen is om meer korting. Maar de manier waarop een dag als " black friday" wordt misbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 22:20

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

In de webshop van HP stonden (staan) wel echte aanbiedingen, die dan ook meteen met stip bovenaan stonden in de Pricewatch. Bij Mediamarkt zag ik echter een Acer laptop die nooit echt duurder is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Black Friday 2014 in het AK forum :)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 28-11-2014 18:00 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.