Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Gmail] Hoe geavanceerde filters gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:03
In de poging om m'n postvak in een beetje schoon te houden kwam ik bij deze pagina terecht: http://lifehacker.com/276...s-and-persistent-searches

Dat leek me wel handig, en ik had al gauw een filter bedacht om nieuwsbrieven in een aparte map te gooien:
code:
1
-from:{*@home *@gmail *@hotmail *@ziggo *@live *@msn *@kpn *@xs4all *@planet *@tweakers} nieuwsbrief AND afmelden

Als de afzender is NIET bovenstaande domeinen EN het woord 'nieuwsbrief' en 'afmelden' staat in de mail, dan moet hij er wat mee doen, en anders het bericht met rust laten.

Helaas is bovenstaande pagina uit 2007 en is er in de tussentijd natuurlijk veel gewijzigd aan Gmail.

Heeft iemand een idee hoe je zulke custom filters in Gmail kunt krijgen? Als ik nu een filter aanmaak dan heb ik wel de mogelijkheid om een 'Van' adres in te vullen, maar op die manier kan ik geen 'NIET' van rule maken. Ook als ik in het zoekveld bovenaan de code voor de rule aanpas dan verdwijnt de wizard om een filter te maken weer :(

Edit: Ik kan natuurlijk ook gewoon de regel in de zoekregel plakken, de zoekopdracht uitvoeren, en vervolgens op het pijltje erachter klikken en dan kiezen voor 'Een filter maken met deze zoekopdracht' _/-\o_
Ben nog niet helemaal wakker :X

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 28-11-2014 08:27 ]

• ThinkPad
Als ik trouwens ook nog 'newsletter AND unsubscribe' toe wil voegen, hoe zet ik dat er dan in?

code:
1
nieuwsbrief AND afmelden OR newsletter AND unsubscribe

Of moet ik met haakjes werken?
code:
1
(nieuwsbrief AND afmelden) OR (newsletter AND unsubscribe)

Volgens mij die laatste, die lijkt iig te doen wat ik wil. Maar weet het niet zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 01-12-2014 10:57 ]

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 10:23
Bij mijn instellingen kan ik dit gewoon via een formulier regelen. Is dit niet voldoende? (instellingen --> filters)

Ik gebruik wel Google apps, misschien dat hier nog wat verschil inzit.

• ThinkPad
Als ik nu een filter aanmaak dan heb ik wel de mogelijkheid om een 'Van' adres in te vullen, maar op die manier kan ik geen 'NIET' van rule maken. Ook als ik in het zoekveld bovenaan de code voor de rule aanpas dan verdwijnt de wizard om een filter te maken weer :(
;)

Maar ik denk dat het onderste wel werkt, die met de haakjes dus. Het lijkt iig te doen wat ik wil.
Heb er uiteindelijk dit van gemaakt:
code:
1
2
-from:{*@home *@gmail *@hotmail *@ziggo *@live *@msn *@kpn *@xs4all *@planet *@tweakers} (nieuwsbrief AND afmelden) 
OR (newsletter AND unsubscribe) OR (nieuwsbrief AND uitschrijven)

(Enter even eruit halen, alles moet op één regel staan).

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 10-12-2014 15:30 ]