(vraag) headset voor slechthorende

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 16:29
Beste

Mijn vader heeft te horen gekregen dat hij aan een kant doof is. Nu vroeg hij aan mij om een headset te regelen die het geluid doorstuurt van de tv naar de headset.

Nu komt volgens mij het moeilijkste en wat ik niet kan vinden mijn moeder moet gewoon het geluid over de tv blijven horen.

Is dit mogelijk en heeft iemand er ervaring mee?

Alvast Super bedankt.

Gr
Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:50

Maestro

Kritik an Roten ist verboten!

De hoofdtelefoonuitgang van de TV is waarschijnlijk geen optie. Door het indrukken van een plugje wordt het audiosignaal hardwarematig afgesloten naar de speakers van de TV. Je zou daarvoor ws. met de soldeerbout aan de slag moeten om dat te omzeilen.

Heeft het toestel van je ouders nog een SCART aansluiting (of audio-out met tulp/cinch plugjes)? Mogelijk is daar het audiosignaal vanaf te tappen zonder dat het geluid van de TV wordt uitgeschakeld. Merk en type TV is altijd handig :)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En, wandel eens binnen bij een audicien, die kunnen je vast wel verder helpen. Ik weet dat sennheiser speciale draadloze headsets heeft, maar hoe die aangesloten worden durf ik niet te zeggen.

Andere optie: van de tv via toslink naar een versterker, en van de versterker naar een headset. Dan kan je de twee volumes apart regelen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 16:29
De tv van mijn ouders heeft een scart aansluiting en een tulp aansluiting (wit,rood,geel) ook hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb je het eenvoudigste gewoon al eens geprobeerd: een koptelefoon aansluiten op jullie TV en kijken of het geluid van de tv-speakers het nog doet?

Bij mijn tv (panasonic plasma) is dat namelijk het geval; het geluid van de koptelefoon heeft dan een vast volume, geluid van tv blijft gewoon werken.

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:50

Maestro

Kritik an Roten ist verboten!

OK, ik vermoed dat de wit,rood en gele tulp een input is. Als er bij staat dat het een uitgang is, dan kun je die gebruiken om de headset op aan te sluiten. Waarschijnlijk wel met een versterkertje ertussen als de headset die zelf niet heeft. (Bijv. een draadloze headset zal er zelf één hebben)

Als de tulpjes ingangen zijn (vermoedelijk wel), dan is het geluid met een beetje mazzel uit de scartplug te halen. Op Wikipedia staat de pin-out van de scartplug. Audio out rechts zit op pin1, links op pin 3 en pin 4 is de ground (massa). Die signalen zijn gelijk aan degene die uit een tulpuitgang zouden komen, dus zie hierboven het verhaal over evt. versterking.

@supergert: lol, dat zou wel heel simpel zijn. Ik ga het direct testen op m'n eigen Panasonic plasma :D
edit 2: Inderdaad! Ik ben er zo aan gewend dat er wordt geschakeld via het switchje in de headphone ingang, dat ik op basis daarvan m'n eerste antwoord gaf. Op m'n VT50 blijft het speakergeluid werken bij inpluggen hoofdtelefoon. Beide volumes zijn dan onafhankelijk regelbaar (hoofdtelefoon via menu Geluid).

[ Voor 25% gewijzigd door Maestro op 28-11-2014 08:50 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 22:10
loop eens binnen bij de audicien er zijn veel verschillende soorten
1 via de scart
2 via tulp
3 via een gehoorapparaat
http://www.beterhoren.nl/...singen/Pages/default.aspx
http://www.hoorzaken.nl/h...foon-voor-slechthorenden/
Pagina: 1