best graphic settings voor gtx 770 sli

Pagina: 1
Acties:

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 18:59
hey,

ik heb nu dus 2 2gb gtx 770s in mijn systeem zitten, en ik heb een 2560x1080 monitor, en soms merk ik best wel framedrops in games, met name titanfall(support ook geen sli), nou heb ik het gevoel dat dat probleem hem zit in het feit dat ik een hoge resolutie wil aandrijven met (relatief) weinig videogeheugen.
dus mijn vraag was weet iemand welke graphic settings in games het meeste geheugen innemen.
ik weet zelf dat hoge kwaliteit textures en hoge resoluties veel geheugen nodig hebben.
maar of het voor anti alliasing nodig is of voor texture filtering, of shadow details en dat soort settings weet ik niet
welke settings kan ik het beste omlaag zetten om mijn geheugen niet te veel te belasten.
alvast bedankt voor het meedenken,

thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVanOoijen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-11-2023
Ik zet voor mijn videokaart (Radeon HD7870) de Anti-Aliasing altijd een stuk lager, omdat dit zwaarder voor de videokaart is. Zelf heb ik geen ervaring met de 770, maar het lijkt mij dat hij het prima zou moeten doen. Zeker omdat het een vrij nieuwe kaart is.

Ik ken wel iemand die ook problemen heeft met games als hij hem in SLI/Crossfire draait. Probeer de game is met één kaart te spelen en kijk of de problemen zich nog steeds voordoen? Sommige games supporten SLI/Crossfire nog niet echt..

Iemand nog een aanvulling?

PC: Ryzen 7 3700X | ASUS X570 PRIME-PRO | 16 GB DDR4-3600 | MSI GTX 1070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Installeer een tool als fraps, installeer gpu-z en ga een game spelen.

Kijk tijdens het spelen of je de gewensde hoeveelheid frames krijgt, zo niet, alt-tab (of dual screen) naar gpu-z en kijk onder de sensors tab waar het op blijft haken. (gpu load? shaders? aantal mhz schaalt mee of niet? % geheugengebruik.)

Je ziet dan meteen (voor die game) wat de effecten van filtering / high / very high / ultra zijn. Lees tweakguides van de game die je wilt spelen, dan is vaak al het verschil in grafische kwaliteit uitgelicht en kan je makkelijker kiezen en met een basis set instellingen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 23:24
Uiterste geval kun je ook de resolutie verlagen naar 1080p of lager en kijk wat voor effect het heeft. Mogelijk kun je Unigen Valley gebruiken bij het fine tunen van je grafische instellingen.

[ Voor 30% gewijzigd door Sagitherus op 09-12-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 21:51
MSAA sowieso wel FXAA en SMAA volgens mij niet zoveel. Maar het videogeheugen van de GTX770 is een bekende bottleneck en SLI helpt daar helaas niet bij. Ik vrees dat je gewoon met wat lagere kwaliteit textures moet leven. De resolutie zou ik native laten staan.