PC build voor Game Engines & Rendering (1200 euro max.)

Pagina: 1
Acties:

• trueliez
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01-2024
Hallo allen,

Allereerst wil ik jullie laten weten dat ik echt een leek ben in het samenstellen van computers en ik doe mijn uiterste best om mijzelf goed te informeren. Daarom wil ik jullie graag om wat advies vragen. Momenteel ben ik op zoek naar een high-end systeem voor het gebruik van game engines (unity3d en unreal engine 4), 3D software paketten (autodesk maya en blender) en uiteraard ook games. Ik zal dit systeem hoofdzakelijk gebruiken voor 3D visualisatie (3D modelleren, renderen, animeren etc). En natuurlijk wil ik er ook goed op kunnen gamen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik werk voornamelijk met 3D software paketten Autodesk Maya en Blender. Daarnaast maak ik ook veel gebruik van game engine zoals Unity3D en Unreal Engine 4. Gamen is natuurlijk een zeer leuke bijkomstigheid en ik zou dat weer heel graag op pakken (GTA V voor de PC bijvoorbeeld).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximumprijs is 1200 euro. Alles onder de maximum prijs is uiteraard heel mooi meegenomen. Ik weet wel dat ik absoluut niet (of zo min mogelijk) moet bezuinigen op m'n CPU en grafische kaart.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een sterke grafische kaart en CPU. Minimaal 8GB RAM.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een bepaalde voorkeur. Alleen wens ik mijn CPU wel van Intel te hebben aangezien ik dat zo gewend ben :P

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
M'n build hoeft niet bepaald stil te zijn. Wat ik wel belangrijk vind is de koeling van m'n build. Ik ga natuurlijk veel vragen van mijn CPU en grafische kaart als ik in game engines ga werken of ga renderen.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken en ik ben tevreden met de standaardinstellingen.

Ik heb zelf wat uitgebreide onderzoek gedaan naar verschillende onderdelen en daaruit heb ik een voorlopig wens-lijstje gemaakt. Suggesties zijn van harte welkom :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 305,95€ 305,95
1MSI Z87-G45 Gaming€ 119,-€ 119,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 347,95€ 347,95
1Corsair Carbide 300R Windowed€ 75,95€ 75,95
1Corsair Hydro Series H60€ 74,-€ 74,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.097,85

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je nou eens wat verschuift in je componenten door te kiezen voor een niet-overklokbordje (-40 euro) en een luchtkoeler (-40 euro) kan je een grote SSD halen om daarvandaan je actieve projecten te draaien in plaats van van een trage HDD.

Ook is 16GB RAM misschien verstandig...

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-03 12:43
dit lijkt me toch een net iets mooiere build en ook beter aangepast aan je wensen:
Mooi luxe moederbord zonder overklok opties aangezien dit niet nodig is
HDD toegevoegd voor wat projecten
Grotere SSD zodat je hier ook wat belangrijke projecten op kwijt kan
16GB ram aangezien dit met 3D software etc. heel handig is
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 305,95€ 305,95
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,-€ 359,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Corsair Carbide 300R Windowed€ 75,95€ 75,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 20,30€ 20,30
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 132,95€ 132,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.155,30

• trueliez
Dank voor jullie snelle reacties. Het is inderdaad wel handig om te investeren in een grotere SSD en wat meer RAM. Ik werk immers met grote projecten en dan kan ik een 1TB HDD wel goed gebruiken.

Ook bedankt voor het updaten/verbeteren van het lijstje, Tonkowonko. Ik zie ook dat je de crossair hydro series hebt vervangen met een luchtkoeler. Ik vroeg me af wat de voordelen zijn van luchtgekoelde systemen tegenover de watergekoelde systemen (of is het meer een persoonlijke kwestie?)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ten eerste een pak goedkoper, ten tweede doen de koelprestaties niet heel erg veel onder, zeker aangezien je niet gaat overklokken en de meeste luchtkoelers zijn ook nog eens wat stiller dan de goedkope closed loop setjes zoals de H60 die je zelf had geselecteerd.

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-03 12:07
Ter aanvulling. Als een waterkoeler lekt of kapot gaat heb je meteen een groot probleem, grote kans dat je hele PC dan kapot is. Dat probleem heb je met een luchtkoeler niet.
Verder heb je met waterkoeling vaak last van algengroei, waardoor regelmatig onderhoud noodzakelijk is. Een luchtkoeler hoef je niet te onderhouden.

• trueliez
br00ky schreef op donderdag 27 november 2014 @ 22:59:
Ten eerste een pak goedkoper, ten tweede doen de koelprestaties niet heel erg veel onder, zeker aangezien je niet gaat overklokken en de meeste luchtkoelers zijn ook nog eens wat stiller dan de goedkope closed loop setjes zoals de H60 die je zelf had geselecteerd.
Ik had eigenlijk een closed-loop setje voor ogen inderdaad, maar als ik voor veel goedkoper een luchtkoeler kan kopen, top! Om eerlijk te zijn heb ik me nog niet goed verdiept daarin. Ik had voor een H60 gekozen omdat mijn broertje die ook heeft in zijn build en daar ben ik van uit gegaan. Maar als ik kan besparen is het altijd mooi meegenomen natuurlijk.

Ik maak me alleen een beetje zorgen over de grote van de luchtkoeler die Tonkowonko heeft gesuggereerd: http://tweakers.net/price...ions-tranquillo-rev2.html
Ik ben bang dat het allemaal krapjes gaat worden in de case..maar dat ligt uiteraard aan wat ik zelf kies.
dusty-2011 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:18:
Ter aanvulling. Als een waterkoeler lekt of kapot gaat heb je meteen een groot probleem, grote kans dat je hele PC dan kapot is. Dat probleem heb je met een luchtkoeler niet.
Verder heb je met waterkoeling vaak last van algengroei, waardoor regelmatig onderhoud noodzakelijk is. Een luchtkoeler hoef je niet te onderhouden.
Als ik dit zo lees stap ik zeker over naar een luchtgekoelde cpu. Welke luchtkoeler kunnen jullie mij aanraden? Ik ben eigenlijk op zoek naar eentje met LED verlichting en ik kwam deze tegen: http://tweakers.net/pricewatch/293179/zalman-cnps12x.html Is het een aanrader?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Je hebt nog 17mm over, no worries ;) Ik heb dezelfde koeler in mijn kast zitten en heb nog 6mm over, geen problemen mee

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• dusty-2011
De Zalman CNPS 12X koop je vooral voor de looks. De koelprestaties zijn goed, maar niet uitstekend. De prijs is nogal hoog. Dus, het is geen slechte koop als je hem mooi vindt. Alleen tamelijk duur en de looks buiten beschouwing gelaten zijn er betere koelers. Zie ook deze review: http://nl.hardware.info/r...-2-koel-en-stil-conclusie

• trueliez
Goed om te weten, thanks! Zou graag van je willen weten hoe de koeler bevalt ;)

De Zalman CNPS 12X ziet er heel slick maar ik heb koelprestaties uiteraard veel hoger in het vaandel staan. Ik zoek eigenlijk de balans tussen looks en koelprestaties, m'n case gaat namelijk een windowed side panel hebben (en om eerlijk te zijn heb ik altijd al LED lichtjes willen hebben in m'n eerste build :P)

Ben momenteel dit goed aan het doornemen: http://nl.hardware.info/r...view-maak-de-beste-keuze!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
dusty-2011 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:18:
Laat dit bij de prefab closed loop setjes nou helemaal geen issue zijn. Die hebben 0 onderhoud, zie bijv. hier en hier. Neemt niet weg dat een luchtkoeler uiteraard nog steeds een betere keus is in een systeem als dit.

• dusty-2011
trueliez schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:55:
Goed om te weten, thanks! Zou graag van je willen weten hoe de koeler bevalt ;)
Ik zou het niet weten, heb hem niet in m'n bezit. Hoe kwam je erbij dat ik hem gekocht had?

• trueliez
dusty-2011 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 20:23:
[...]

Ik zou het niet weten, heb hem niet in m'n bezit. Hoe kwam je erbij dat ik hem gekocht had?
Whoops, Eerste stuk van comment was bedoelt voor jorisvdelsen. Vergeten te quoten, my bad!
br00ky schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 20:07:
[...]

Laat dit bij de prefab closed loop setjes nou helemaal geen issue zijn. Die hebben 0 onderhoud, zie bijv. hier en hier. Neemt niet weg dat een luchtkoeler uiteraard nog steeds een betere keus is in een systeem als dit.
Maar wanneer zou iemand dan voor een prefab closed loop setje gaan?
Pagina: 1