Toon posts:

Wie koopt zijn computer spul bij de groothandel?

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie koopt zijn computer spul bij de groothandel? Ikke wel maar hoe zit dat met de rest?

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
soms iets bij de Makro, printercartridges enzo, voor de rest ga ik liever naar de pc-winkel om de hoek :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel ook de computergroothandel!!
Importeurs enzo

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:43
Volgens mij kan je daar als gewone consument niet kopen, anders deed iedereen dat toch?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb het ook niet over iedereen, tweakers hebben toch wel connecties?

Verwijderd

Oh ja hoor, connecties zat.

1 x LTP
2 x COM
1 x Ethernet
1 x Telefoonplug

:P

Maar goed, als er hier tweakers zijn die wat kunnen ritselen ... ik ben zwaar toe aan een nieuwe PC :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat soort connecties heb ik ook zat:

6 x USB
2 x LTP
4 x COM
3 x Ethernet
2 x VGA
1 x Vid- in
1 x Vid- out
1 x TV- out
1 x Digitale din
3 x Frontspeakers
1 x Rearspeakers
3 x Mic
1 x Midi in
1 x Midi out
enz enz!!!

Verwijderd

Maar als ik het goed begrijp bied jij je aan als onze connectie ?

Verwijderd

Nou ik ben zeer benieuwd naar de prijslijst :)

Mzzl,

:)

• Stropdas
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

He [FP]Killah,

Heb je geen toetsenbord/muis?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Uh die vallen onder enzovoort enzovoort!

En nee ik ben niet jullie connectie, kan niet in grote getalen gaan schuiven bij mijn adresje! Sorry guys!?

Wil gewoon graag weten wie het allemaal nog meer goed voor elkaar heeft!

Verwijderd

Topicstarter
HlpDsK, boe me maar een meeltje, heb nog wel het een en ander liggen (K7V + K7-700)

Verwijderd

Nee, het moet wel nieuw spul zijn .. socket-A.

Verwijderd

Topicstarter
Dan niet! Ben ook bezig met een paar a7v's

Verwijderd

Groothandel-prijzen liggen zo'n 10-15% onder de winkelprijzen...

(en ja, ik spreek uit ervaring)

Verwijderd

moet toch tedoen zijn?
kunnen we ons als 'tweakers' niet reggen bij de KvK en dan lekker bij de groot handel gaan halen...?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Als jullie het boeiend vinden, ik haal m'n onderdelen bij importeurs/distributeurs...
En nee, ik kan geen zooi voor jullie bestellen (alhoewel, met wat winst is het altijd interessant ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Ok reggen bij de KVK kan wel, maar de garantie wordt dan wel kut! Doordat je als bedrijf volgens mij een deel van de garantie afhandeling zelf moet regelen. En als der een kwaadwillend persoon bij de klanten zit kan het vervelend gaan worden.
En hoe regel je dat met ophalen verzenden, is ook duur/lastig!!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Moest laatst me HD naar Funprice terugsturen.
Kost ong. 14 piek, onder 1kg en verzekerd tot fl 1000.
Valt dus best mee die kosten.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb ooit eens een toetsenboordje bij de Makro gehaald, was maar 30,- piek met (jawel) multimedia toetsen erop.

Maar als je wat bij de Makro haalt moet je echt goed weten wat de prijzen zijn, meestal zijn de produkten in pricewatch vele malen goedkoper dan bij de Makro.
Tuurlijk niet alle produkten maar wel een hoop, ze zijn vaak wel goedkoop door als het nog eens in het aanbiedingskrantje staat.

39

• BrZ

BrZ

We hebben het eigenlijk niet over bv de makro, maar meer over een bedrijf als computer2000 (distributeur/importeur)
Ik heb bv een IBM 75GXP schijf van 45 gieg een maand geleden voor ongeveer 650,- gekocht, laagste prijs nu in pricewatch: 740,- bij de geweldige winkel "virtual dynamix", eerst volgende prijs: 800,-... heel stuk goedkoper dus

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
Wanneer mag je eigenlijk bij een groothandel kopen. Ik heb wel een bedrijf (webdesign zooi), maar toch niet elk bedrijf kan rechtstreeks aar de groothandel stappen (ofwel? :9).

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je bij de groothandel mag kopen? Nou eigenlijk alleen als je een computerzaak hebt, tenminste de groothandel waar wij het over hebben! Maaruh als je jou bedrijfje ook sporadisch in pc's laat handelen kan het weer wel

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren een gesprekje gehad. Als je een eigen zaakje opricht bijvoorbeeld Tweakers United (oid) kan je natuurlijk inkopen wat tweakers graag willen hebben! Nou denk je leuk en aardig, maar je moet een bepaalde minimale marge draaien (onkosten/marktbederf) als je dat niet doet wordt de groothandel pissed (je krijg niX meer) en de justitie derbij. En het volgende probleem is dat je groot in moet kopen om de prijzen zo laag mogelijk te houden. Het komt er dus op neer dat wil je de goedkoopste prijzen hebben (zo dicht mogelijk bij de inkoop) dan moet je 100den stuks inkopen zo niet dan zit je snel boven de bodemprijzen die echt grote zaken kunnen hanteren!

Maar dat was bijzaak, ik had het dus over mensen die inkochten bij de Computer groothandel/importeur

Verwijderd

ik koop wel bij B.A.S en bij BDCC
ik neem aan dat dat wel goedkoper is ...

Verwijderd

Hebben jullie misschien ook linx van die distributeurs/importeurs???

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Links en Connecties genoeg ... :) maar vertellen ? NAH!
Het moeten wel interessante connecties blijven ! ;)

Verwijderd

Wie koopt er in godsnaam bij C2??
Nee, om echt lekker goedkoop in te kopen moet je niet in distributie-kanalen gaan zoeken, daar betaal je nog steeds veel te veel.

Zoek het eens in het buitenland, Engeland, Duitsland en Amerika. Er zijn genoeg bulletin-boards te vinden die hardware ruim onder de prijzen van een C2, Ingram, Quadram etc. aanbieden (en met ruim bedoel ik 25-40%).
Wees eens creatief zou ik zeggen.

Verwijderd

Nu zit ik ff iets leuks te bedenken. Het inschrijven in het KVK is dus geen goed id ivm grote afname en garantie.. maar als er nu ergens een site wordt opgericht met het id van 'letsbuyittogether' .. Dus een formulier maken en pas inkopen als er minimaal 25 of meer zijn besteld.. Want er is vast wel wat af te spreken met een bedrijf als je grote afname doet... Zo kan je van de Maxtor 40gig denk ik wel 100 bestellen... Dus eerst doorverkopen en dan pas bestellen..

Lets tweak it together :) :) :) :) :)

• BrZ

BrZ

Vergeet niet dat er dan ook nog BTW bij komt en invoerrechten enzo... dat kan echt oplopen hoor... En lekker als er iets mis mee iets.... lekker naar het buitenland opsturen... schiet ook niet op

Verwijderd

Topicstarter
Dat lest buy together is een id!!!

Maaruh speel dat eens door naar de heren van Tweakers! mischien een id net als voor Tshirts en Casebadges!!!

Verwijderd

:7

Nou las ik net deze topic

Ik kan diverse producten (A-merken) inkopen.
Dit betr. eigenlijk voornamelijk notebooks,etc. en randapp. voor de zakelijke markt.

Maar als iemand trek heeft in het laaste model VAIO van Sony of zo ;9

Ik kan dus de volgende merken goedkoper krijgen :

- 3Com - APC - CA - Canon - Cisco - Compaq - Epson - HP - Lexmark - Microsoft - Multitech - NEC - Novell - OKI - Philips - Psion - QSC - Shiva/intel - Sony - Targus - Toshiba - Viking.

Verder praktisch alle digitale fotocamera's !

Wanneer iemand interesse heeft in bepaalde produkten , MEEL me !

greetinx

Verwijderd

Topicstarter
Das mooi dat onthoud ik!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Wanneer je over een uittreksel van de KvK beschikt (wel een echte :) ) waarop staat dat jij handelt in IT-gerelateerde goederen (in mijn geval staat er "het verrichten van Informatie Technologische diensten") dan wordt je bij de meeste groothandels wel geaccepteerd.

Ik sta als dealer ingeschreven bij Eynstein, CompTechWorld en M&T Computers. Omdat Eynstein en CompTechWorld ook retail-handelaren zijn, zijn ze in verhouding met M&T Computers erg duur.

Je kan twee dingen doen: Óf je koopt rechtstreeks bij de importeur, of je doet het via een groothandel. Ik vind het via de importeur teveel gedoe dus ik doe het via een groothandel.

[update]
Ik had een link maar dat werkte niet, nou ja laat dan maar !
[/update]

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Dat is idd handig om te weten!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00

RvV

Mijn broer werkt ik een computer winkel..dus flinke kortingen voor mij :)

Y'24

Verwijderd

..........

• Stropdas
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op donderdag 25 oktober 2001 00:51 schreef Dweezerroy het volgende:
..........
zou het raar zijn als mensen je een eikel vinden omdat je oude topics zonder reden weer naar boven schopt? :D

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Ik koop m'n spul voor het bij de groothandel aankomt, dwz uit de vrachtwagen Afbeeldingslocatie: http://home.introweb.nl/~einstein/images/gif/devilish.gif

Verwijderd

gewoon een deal met de computerboer op de hoek sluiten
doe ik ook
ik bouw voor vrienden en kennissen en collega's e.d ook wel eens een computer ong. 2 per maand krijg omdat ik veel afneem 10% korting das mooi meegenomen en op die systemen die ik maak vraag ik de prijs die het mij kost en 100,- voor montage en installatie ook weeer mooi meegenomen *D

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:40
Haal het meeste spul bij een groothandelaar , en krijg het lekker onder de inkoopsprijs van bedrijven :) (das het enigste wat je aan familie hebt)

Alleen jammer niet alle merken :(
Pagina: 1