Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben hier nieuw dus weet ik nog niet hoe het forum specifiek ineen zit maar ik heb een probleem omtrend de ontvanger van mijn nexus 5 die ik nog maar een maand of twee heb.

Sinds de update naar android 5 is het mij opgevallen dat ik moeite heb om mijn 4g op te starten. Voor de update( met KitKat) liep alles zonder problemen maar nadien begonnen de problemen. Met veel moeite lukt dat zo zelden maar andere keren reageert de antenne gewoon weg niet op de aan uit knop van de mobiele gegevens knop. Ook is me opgevallen dat het icoontje dat de signaal sterkte toond, altijd vergezelt is met een uitroepteken. Sms en bellen is geen probleem maar het feit dat uitroepteken daar staat baart me wel zorgen want nu vraag ik me af of dit een hardware fout is, al hoop ik dat android zelf de oorzaak is.

Ik heb mijn provider gecontacteerd en die heeft me instellingen door gestuurd om mijn internet her in te stellen. Die zijn half gelukt. Ik kan weer op het mobiele netwerk maar dan zonder het 4g netwerk of 3G. De enige icoontjes die dan zichtbaar zijn bij een actieve verbinding zijn H en E. Het 4g logo verschijnt niet meer en ik weet niet door wat het komt. Mijn simkaart is in orde en ik heb al een terug zetting naar fabrieksinstellingen gedaan, tot geen succes spijtig. Nu moet ik alles weer terug erop zetten en het juist zetten. Al voor niets.

Ik heb al gegoogled maar nergens een referentie over die uitroeptekens. Dit is mijn laatste hoop anders is het opsturen en wie weet wat er aan is. Iemand iets ervaren?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Ik kan je niet echt helpen maar de uitroepteken betekend dat je niet via wifi of je mobiele data internet aan hebt, is heel irritant maar het kan geen kwaad dus.

Verwijderd

Topicstarter
....

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2014 19:10 ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 19:54

Zorian

What the fox?

Ik weet niet of deze code ook bij jou werkt, maar je kan proberen het volgende nummer te 'bellen': *#*#4636#*#*
Zodra je de laatste * hebt ingetikt moet er automatisch een menu openen.
Dan tik je hierin op Telefooninformatie en scroll je naar beneden.
Hier zie je een voorkeursnetwerktype. Zet deze op LTE/GSM Auto (PRL) of iets wat hierop lijkt.
LTE is hetzelfde als 4G overigens.
Hierna zal de verbinding volledig verbroken worden en na enige tijd zou er weer verbinding moeten zijn. Hopelijk met 4g.

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 28-11-2014 07:27 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ja, ik heb ervaren dat deze lap tekst niet door te komen is. Gebruik de volgende keer even wat alinea's in je kop-romp-staart enzo. Dat leest een stuk prettiger en nodigt niet echt uit te helpen.

[ Voor 68% gewijzigd door EWK op 28-11-2014 07:37 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit beter,

Typen in alineas is overduidelijk niet mijn gewoonte en de term kop-midden-staart nog minder, wat kan Ij nog veranderen om een betere ervaring te kunnen geven

Verwijderd

Topicstarter
Zorian schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 07:27:
Ik weet niet of deze code ook bij jou werkt, maar je kan proberen het volgende nummer te 'bellen': *#*#4636#*#*
Zodra je de laatste * hebt ingetikt moet er automatisch een menu openen.
Dan tik je hierin op Telefooninformatie en scroll je naar beneden.
Hier zie je een voorkeursnetwerktype. Zet deze op LTE/GSM Auto (PRL) of iets wat hierop lijkt.
LTE is hetzelfde als 4G overigens.
Hierna zal de verbinding volledig verbroken worden en na enige tijd zou er weer verbinding moeten zijn. Hopelijk met 4g.
Ik heb je suggestie gevolgd maar hij stond al LTE/GSM auto prl, dus ik heb eens dingen uit geprobeerd het is vreemd dat hij bij automatisch niet kiest voor LTE, hij staat in mijn instellingen nochtans aangevinkt als lte.

Nu nog eens kijken waarom dat uitroepteken nu bij die balkjes staat en vroeger niet.
Bedankt voor de tip zorian

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:10

The Wizard

Moderator Mobile
EWK schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 07:31:
[...]

Ja, ik heb ervaren dat deze lap tekst niet door te komen is. Gebruik de volgende keer even wat alinea's in je kop-romp-staart enzo. Dat leest een stuk prettiger en nodigt niet echt uit te helpen.
Hou er rekening mee dat ook mensen op dit forum zitten die problemen hebben met schrijven/lezen/etc. Positieve kritiek is in zo'n geval een stuk prettiger.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:22:
[...]

Ik heb je suggestie gevolgd maar hij stond al LTE/GSM auto prl, dus ik heb eens dingen uit geprobeerd het is vreemd dat hij bij automatisch niet kiest voor LTE, hij staat in mijn instellingen nochtans aangevinkt als lte.

Nu nog eens kijken waarom dat uitroepteken nu bij die balkjes staat en vroeger niet.
Bedankt voor de tip zorian
Als er een uitroepteken staat bij de WiFi en/of mobiel signaal betekent dat er geen internet verbinding is. Staat je APN wel goed ingesteld? Je geeft aan dat je het al nagelopen hebt, maar het kan geen kwaad om het nogmaals te doen. Welke provider heb je?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Verwijderd

Topicstarter
Het zal wel een paar posts duren eer ik moet typen zoals van mij verlangt word maar ik wil niemand tegen de borst schoppen omdat ik zo schrijf.

Ik heb via facebook contact gemaakt met mijn provider( mobile Vikings).

Zij hebben me een manuele en stap voor stap handleiding door gestuurd waarmee ik mijn gsm her in gesteld heb.

Sinds de reset heb die configuratie voor de tweede keer gedaan, met hetzelfde resultaat.
Ik zie niet in wat ik kan veranderen aan die apn.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat gebeurt er als je een andere SIM kaart gebruikt, van een andere provider? Je moet gaan troubleshooten, en dan kun je bepalen of het je telefoon, de SIM kaart of de providerverbinding is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:10

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 20:37:
Het zal wel een paar posts duren eer ik moet typen zoals van mij verlangt word maar ik wil niemand tegen de borst schoppen omdat ik zo schrijf.

Ik heb via facebook contact gemaakt met mijn provider( mobile Vikings).

Zij hebben me een manuele en stap voor stap handleiding door gestuurd waarmee ik mijn gsm her in gesteld heb.

Sinds de reset heb die configuratie voor de tweede keer gedaan, met hetzelfde resultaat.
Ik zie niet in wat ik kan veranderen aan die apn.
Dan zal dat goed staan. Zou je de sim in een andere 4G capabele telefoon kunnen doen om te kijken of het toevallig daar niet aan ligt?

Edit: Note aan mijzelf; eerst de reactie lezen van Gambieter ;)...

[ Voor 4% gewijzigd door The Wizard op 28-11-2014 21:39 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er van uit dat het de telefoon zelf is. Ik heb geen andere provider maar wel twee gsms en de ene toont geen problemen. Dus aan de verbinding zelf kan het dus niet liggen, al zeg Ik er wel bij.
Mijn andere GSM ondersteund geen 4g dus dat kan ik niet vergelijken.
En aan de simkaart kan het ook niet liggen want ze werken allebei op mijn ander toestel en vice versa. De " simpele" dingen heb ik dus al opgezocht nu start de zoektocht naar de minder makkelijke zaken
Pagina: 1