Toon posts:

Hulp nodig met beveiligingscamera systeem voor thuis.

Pagina: 1
Acties:

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:35

JJ White

Prutser Eerste Klas

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn ouders zouden graag een tweetal camera's hebben om verschillende plekken om het huis in de gaten te houden, en omdat ik de tweaker in het huis ben krijg ik natuurlijk de opdracht om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb geen ervaring met dit soort hardware en software en daarom vraag ik jullie om hulp. Ik heb zelf al wat rondgekeken en het een en ander gehoord.

Eerst even een lijstje van dingen waar het systeem aan moet voldoen:
- Twee camera's op verschillende plekken om het huis.
- Opnemen bij beweging.
- Ook in het donker.
- Het liefste geen extra kabels behalve stroom, Wifi camera's lijken de voorkeur te hebben, al is dit signaal niet altijd optimaal op de bedachte locaties.
- Een plek waar beelden worden opgeslagen zoals een NAS waar van buitenaf naar gekeken kan worden.

Wat ik tot nu toe heb gezien zijn een groot aantal IP camera's van bijvoorbeeld Foscam, deze lijken allemaal veel op elkaar en ik zou niet weten welke nu beter is dan de andere voor mijn toepassing.
Ook heb ik gelezen dat Synology NAS'en software hebben waarmee je IP camera's kan regelen en opnemen, en dat je hiervoor licenties moet kopen. Ik zou niet weten wat deze software nu eigenlijk allemaal kan. Ook is ons thuisnetwerk nogal een zooi, met meerdere routers, acces points en powerline adapters, zou dat iets uitmaken voor een systeem dat via het netwerk werkt?

Ik zou op dit moment niet weten wat ik moet kopen, is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij zou kunnen adviseren of op het goede pad helpen?

Alvast bedankt! _/-\o_

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-03 02:59
WiFi beveiligingsacamera's zijn niet bepaald veilig. Iedereen kan een wifi client afmelden met een simpele deauth flood. Dus ook die camera's.