Snelste USB3 oplossing voor simultaan lezen en schrijven

Pagina: 1
Acties:

• Kangerm00se
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-01 08:32
Ik ben op zoek naar de snelst mogelijke manier om grote bestanden (> 100Gb) te bewerken op een externe drive. Zowel het bron- als doelbestand staan hierop. De vereisten zijn USB en minstens 1Tb.

Mijn idee was om een Samsung Evo 840 1Tb te combineren met een USB naar SATA kabel of docking station. Ik veronderstel dat een SSD meer geschikt is voor simultaan lezen en schrijven dan een HDD, klopt dit?

Ik heb echter mijn twijfels bij de kabel/docking. Haal ik hiermee voldoende uit de SSD of gaat dit een te zware bottleneck vormen? Indien dit wel goed werkt, welk model raden jullie aan?

Helaas is het geen optie om de SSD in de pc te steken en rechtstreeks op SATA aan te sluiten.

Alvast bedankt voor alle suggesties.

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 17:25

xAn52

Whatever...

Ook geen eSata poort beschikbaar? Of de mogelijkheid er 1 te maken door middel van het doorlussen van een sata poort naar buiten? Het lijkt de moeite waard...
https://www.sqlskills.com...b-3-0-and-esata-with-ssd/

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:01
Ik heb er laatst naar gezocht, en er maar 1 kunnen vinden in de Pricewatch:

pricewatch: Startech.com 2.5in Aluminum USB 3.0 External SATA III SSD Hard Drive Enclosure met UASP for SATA 6 Gbps Aluminium

Het sleutelwoord is hier 'UAS'. Amazon (.de/.uk) heeft trouwens ook wat goedkope compatible enclosures (keyword: uasp).

Je hebt wel Windows 8 of een recente Linux kernel (3.15+) nodig. En check de Wikipedialink even, daar staat iets over controller incompatibilities icm. Z77..

[ Voor 8% gewijzigd door Thralas op 27-11-2014 22:21 ]

• Kangerm00se
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-01 08:32
xAn52 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:59:
Ook geen eSata poort beschikbaar?
Op de pc die de conversie van de bestanden moet doen wel, dus zal het inderdaad de moeite zijn om een dock met zowel USB3 als eSata te nemen.