Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPC modem/router en een switch?

Pagina: 1
Acties:

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 09:02
ik heb in mijn nieuwe huis overal utp poorten (kabels) welke allemaal uitkomen in de meterkast (12 stuks)
mijn upc modem staat in de de tv in de woonkamer en vanuit daar wil ik een utp in de muur (die in de meterkast uitkomt). nou moet ik ervoor zorgen dat mijn netwerk en dus internet op al die 12 stukken utp komt te staan.

Moet ik dan gewoon een switch in de meterkast doen en daar alle 12 kabels in doen? En omdat 1 van die 12 in de upc modem zit heb ik overal internet/netwerk?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja, precies zo.

Dan heb je dus:
code:
1
[ Kabel Coax ] --- [ Kabelmodem ] --- [ Kabel Ethernet ] --- [ Switch ] --- [ De rest van je verbindingen ]

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 17:02
yup, zo werkt het hier ook. geen problemen.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 09:02
top probleem 1 opgelost ;) dan bestel ik een 16-poorts switch. Nou wil ik ook graag het bestaande wifi signaal van het upc modem versterken (tuin en kelder). Moet ik hier een wifi versterker/repeater voor hebben? en kan ik die op een van de lege bedrade utp poorten aansluiten?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Tijd voor een nieuw FAQ-item...

Is een repeater een goede oplossing?

Gelukkig geef je zelf al aan dat je een kabeltje wil leggen, dus dan zoek je een access point. In sommige gevallen is het daarnaast goedkoper om een router te kopen en die om te toveren tot access point.

Maar gebruik de search even of blader wat oude topics door, access points worden wel vaker besproken ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Niks repeater, je hebt overal UTP liggen. Neem waar nodig een stel AP's en hang die eraan. Afhankelijk van je eisen kun je vaak simpele routers als AP inzetten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1