Google vs Bing vs ??

Pagina: 1
Acties:

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 20:45
Niet echt client software, maar een betere categorie kon ik niet vinden...

Ik ben sinds kort Bing gaan gebruiken als standaard zoekmachine.

Ik was benieuwd of het in Europa (Nederland) inmiddels al goed bruikbaar was als vervanger van Google.

Ik moet zeggen dat ik niet verwacht had dat ik na 2 weken nog steeds Bing gebruik. Ik heb zelfs niet het idee dat ik minder goede resultaten krijg door gebruik te maken van Bing.

Voorlopig blijf ik Bing dan ook gebruiken, ook voor afbeeldingen, wat net zo goed werkt als Google en zelfs nog een paar extra (of andere) opties heeft om te filteren.

Zijn er meer mensen die Bing gebruiken en zo ja, als hoofd zoekmachine of af en toe?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik gebruik hier al sinds de introductie van Windows 8 gewoon de standaard "Bing" functionaliteit. Bevalt perfect!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Swerfer
In Windows 8 kom je inderdaad automatisch meer met Bing in aanraking, maar mijn zoekmachine had ik wel op Google gezet. Achteraf gezien had ik toen gewoon eerst moeten proberen in plaats van terug naar het oude vertrouwde te gaan. Een mens is vaak bang voor verandering, en vaak onterecht...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:34
Ik merk dat als ik op mijn telefoon (WP) zoek (via de vergroot glas knop) ik niet de resultaten krijg die ik gewend ben te krijgen als ik gewoon via Google iets zoek.

Als ik daarna gewoon via de browser (wel Google) zoek, krijg ik wel de gewenste resultaten.

Lijkt alsof Bing te willekeurig (niet specifiek genoeg) en niet echt Nederlands gericht is, terwijl ik met Google bv wel direct de juiste plaatsen en winkels te zien krijg.

Uiteraard wel met dezelfde zoek termen.
En dan zoek ik niet specifiek op "plaats" of "winkel", maar Google lijkt wel te weten wat ik graag wil vinden terwijl ik met Bing wel enorm specifiek moet zoeken.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat je Google wel toegang hebt gegeven tot je locatiegegevens en Bing niet? Ik vind het persoonlijk helemaal niet erg dat ik m'n zoekopdrachten moet beperken tot dat wat ik nou eigenlijk wil vinden terwijl ik zo min mogelijk parameters gebruik :)

Als ik wat "script" in vb dan begin ik m'n code ook altijd met de regel "Option Explicit" waarmee ik mezelf dwing tot het leveren van nette/volledige code.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 27-11-2014 21:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik gebruik al heel lang geen Google meer. Bing werkt uitstekend en ik kan gewoon alles vinden.

Wat ik bij Google vervelend vond was dat ik vooral links naar webwinkels kreeg als ik productinformatie of -reviews zocht. Met Bing krijg ik veel minder commerciële links en dat vind ik een groot voordeel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ik merk wel dat als ik een woord opzoek wat hetzelfde gespeld wordt in het Nederlands als in het Engels, dat ik dan in Bing meestal alleen Engelstalige websites krijg, terwijl Google ook met Nederlandstalige websites komt. En dat terwijl ik mijn locatie en taal in Bing heb ingesteld op Nederland(s). Meestal vind ik dat trouwens geen probleem, omdat in het Engels vaak betere websites naar voren komen. Vooral Wikipedia pagina's zijn meestal veel uitgebreider dan de Nederlandse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb het idee dat ik sneller vind wat ik zoek met Google. Maar ik probeer Bing wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DdeM
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 10:06
Ik gebruik nu al een tijdje Bing ipv Google en tot zover bevalt het prima. In het begin was het af en toe een beetje lasting, maar naarmate ik het meer gebruikte, begonnen de resultaten steeds beter te worden.

Ook heb ik het gevoel dat de Bing translator een stuk beter is dan die van Google. Ik krijg vaker de juiste zinsopbouw, en de echt vreemde talen (koreaans, japans etc.) worden ook beter vertaalt met Bing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ik heb ook het idee dat Bing translate betere vertalingen geeft, in ieder geval van Engels naar Nederlands en omgekeerd. Voordeel van Google translate is dat die ook alternatieven aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik moet eerlijk zeggen dat ixquick redelijk goed werkt. Nadeel (of eigenlijk voordeel) is dat er geen bubble wordt gecreëerd. De resultaten zijn misschien niet zo tailored als bij google, bing of yahoo, maar nog steeds best goed imo.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 15:25
Swerfer schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:11:
Ik heb ook het idee dat Bing translate betere vertalingen geeft, in ieder geval van Engels naar Nederlands en omgekeerd. Voordeel van Google translate is dat die ook alternatieven aangeeft...
Wel hilarisch hoe de Bingvertaler (:?) nota bene een Microsoft pagina vertaalt. Deze kwam ik vandaag tegen:
https://www.dropbox.com/s...to3/Bingvertaler.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57
In principe probeer ik voor de meeste dingen eerst Bing en in tweede instantie eventueel Google pas. Voor specifiek Nederlandse zoekopdrachten blijft Bing nog wat lastig, Images is imho iets gebruiksvriendelijker, Maps werkt een stuk beter, heeft over het algemeen recentere en scherpere luchtfotos maar mist Streetview.
Pagina: 1