Toon posts:

Vervangende videokaart blijkt tweedehands en defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb bij megekko.nl een videokaart besteld (Sapphire r9 290x TRI-X OC €518). Deze is binnen de garantie defect geraakt. Ik heb hem opgestuurd en na reparatie heb ik hem weer ontvangen. Binnen 3 weken was die weer defect. Ik heb hem weer opgestuurd, en ditmaal kreeg ik de melding dat ik een fabrieksnieuwe R9 290x TRI-X als vervanger krijg. Deze kwam aan in een spaghetti doos, zonder eigen originele doos. Bij nader inzien bleek deze niet eens nieuw te zijn. Pins die in je moederbord gaan zaten onder de krassen. Videokaart had zelf ook krassen. Ik heb megekko een bericht gestuurd hierover en zei reageren dat het wel een nieuwe kaart is. Bij het uittesten had deze vervanger hetzelfde probleem als de vorige. Ik neem weer contact met megekko, en dit is hun reactie:

Ik heb je meerdere berichten even doorgenomen, ik begrijp dat je nog niet tevreden bent met de performance van
de grafische kaart en verdere vragen hebt over de omruiling.

Laat ik bij het begin beginnen; de grafische kaart welke wij hebben ontvangen is incompleet aangeboden (missende verpakking, mogelijke accessoires) en is
door onze technische dienst omgeruild uit doos. Dus de kaart hebben wij omgeruild, maar de verpakking echter, niet.

Dit verklaart waarom je geen nieuwe verpakking hebt mogen ontvangen, ik begrijp dat toen ik zei ‘fabrieksnieuw’ je mogelijk dacht dat er een complete omruiling
was gerealiseerd. Wat ons naar het volgende punt brengt, de oplossing.

Ik wil de grafische kaart graag voor je terug nemen, echter heb ik hiervoor de complete grafische kaart nodig. Inclusief verpakking, binnendoos, accessoires e.d.
Als jij dit kan realiseren kan ik de kaart voor je terugnemen. Ik hoor het graag via tegenbericht.

Met vriendelijke groet,

Megekko B.V.

Ik had de oude originele doos en accessoires van de vorige kaart dus heb alles daarin gestopt en opgestuurd nadat ik dit ook heb gemeld bij hun. Dat was goed volgens hun.

Nu krijg ik een bericht dat de grafische kaart niet defect is en hebben ze hem retour gestuurd.

Ik heb zojuist een e-mail gestuurd dat ik binnen drie weken een vervangende kaart wil naar keuze en hier natuurlijk voor bijbetaal als deze duurder is dan mijn aankoopbedrag, of als ze binnen drie weken niet tot een oplossing komen, dat de koopovereenkomst verbroken wordt. Megekko is duidelijk niet goed bezig.

Wat is jullie second opinion hierover?

Defect voor RMA: https://www.youtube.com/watch?v=6UuOpUJxRec
Defect na eerste RMA: https://www.youtube.com/watch?v=_rf4f9wsO84
Defect na vervangende RMA: https://www.youtube.com/watch?v=TdsSozK3rIc

Foto's van GPU en doos na uitpakken van vervangende RMA: http://s752.photobucket.com/user/F4LLCON/library/

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 27-11-2014 21:48 . Reden: geen namen noemen ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is het defect volgens jou?

Een vervangende kaart naar keuze, waarom denk je dat ze daar akkoord mee zullen of moeten gaan? Het lijkt namelijk een beetje op een excuus om een ander type kaart te krijgen. Het gaat erom dat je een werkende kaart hebt van het type dat je gekocht hebt.

[ Voor 81% gewijzigd door gambieter op 27-11-2014 21:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 02:16
Vervelend, dat gevoel als ze je geen nieuw ding leveren ondanks de afspraak. I khad het met m'n Galaxy Nexus en kon die toen terugsturen, maar ik zou er effe een doekkie over halen, het ding in je PC steken, en gaan gamen. Over 2 weken ben je het vergeten.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
De foto's van de vervangende kaart lijken mij gewoon goed :s
Ik zie geen bovenmatig erge krassen op de connector zitten en ook op de andere foto's zie ik geen krassen die eruit springen :/

Het geluid....
Dat lijkt mij idd niet te horen, maar ik zou eerst ook even contact opnemen met saphire, dan kunnen die misschien op basis van de video's iets bevestigen (en kun jij dat naar megekko door laten sturen).
Zo heb ik het iig een keer met een Sony BD home-cinema set laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
_eXistenZ_ schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:52:
Vervelend, dat gevoel als ze je geen nieuw ding leveren ondanks de afspraak. I khad het met m'n Galaxy Nexus en kon die toen terugsturen, maar ik zou er effe een doekkie over halen, het ding in je PC steken, en gaan gamen. Over 2 weken ben je het vergeten.
Wat is nieuw?

Als je iets aankoopt en je stuurt dat binnen de bedenktijd van koop op afstand terug, is het daarna nog nieuw of niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:14
Je krijgt een kaart die werkt maar een raar geluid maakt, je kan zelf vast wel erachter komen waar dat vandaan komt? Eerste gedachte is fans?

Als de kaart zelf echter werkt, lijkt me dat niet zo'n groot probleem en een probleem dat vrij eenvoudig opgelost kan worden.

Anyway, sterk overdreven post en met een beetje goede wil lijkt me dit zeer eenvoudig op te lossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 20:57
Klinkt als resonantie, met name ook omdat het verdwijnt als je met je vinger er tegen drukt. Als je dit met meerdere kaarten hebt is misschien te concluderen dat het ontwerp niet perfect is, maar defect zou ik het niet willen noemen.

Mijn pc kast zou permanent defect zijn geweest als ik resonantie als defect zou zien :P

edit--
Term fabrieksnieuw is een beetje dubieus. Bedoelt hij ermee dat de kaart weer vernieuwd is zoals hij uit de fabriek moet komen? :?

[ Voor 18% gewijzigd door Qaatloz op 05-12-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Wat is een spaghettidoos?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilItSelf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
chime schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:55:
[...]

Wat is nieuw?

Als je iets aankoopt en je stuurt dat binnen de bedenktijd van koop op afstand terug, is het daarna nog nieuw of niet meer?
Ik vind dat dus gebruikt/refurbished of hoe je het maar noemen wilt. Nieuwe betekend voor mij in de originele doos, gesealed door de fabrikant.
Voorbeeld: Ik was laatst bij een Apple Premium Reseller om een toetsenbord te halen. Die man wilde mij een show model verkopen met doos voor de prijs van een nieuwe. En hij wilde niks van de prijs af doen, omdat hij vond dat het een nieuwe was. Als ik een nieuw prijs betaal dan wil ik een nieuwe en een show model. Verkoop je me een show model, dan wil ik ook show model prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Zo'n ratelend geluid kan flink irritant zijn en kan inderdaad opgemerkt worden als zijnde een defect. Het geluid hoort er niet te zijn, is er toch, dan is er duidelijk iets mis.

Zo hoort de kaart te klinken:

Het kan zijn dat het om een bepaalde batch gaat die de fout heeft, iets dat wel vaker voorkomt bij videokaarten volgens mij. Ik zou even contact opnemen met Sapphire en dat contact terugkoppelen met die winkel waar je je kaart hebt gekocht. Sapphire weet beter of er mogelijk problemen zijn dan een winkel en als er inderdaad een foutieve batch blijkt te zijn is het zo opgelost volgens mij.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Dat de kaart ondeugdelijk is kan ik in meekomen. Ik begrijp dat je de overeenkomst wilt ontbinden, maar dat kan alleen als het gebrek ernstig genoeg is. Afgezien dat de kaart meer lawaai maakt werkt de kaart wel. De vraag is dan hoe hinderlijk de overlast is bij normaal gebruik. Anders rest prijsvermindering.

Een vervangende kaart mag overigens niet tweedehands zijn. Een vervangende kaart mag wel zijn uitgeprobeerd door andere klanten. Als je dat niet wilt dan moet je niet online kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

alfatrion schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:18:
Dat de kaart ondeugdelijk is kan ik in meekomen. Ik begrijp dat je de overeenkomst wilt ontbinden, maar dat kan alleen als het gebrek ernstig genoeg is. Afgezien dat de kaart meer lawaai maakt werkt de kaart wel. De vraag is dan hoe hinderlijk de overlast is bij normaal gebruik. Anders rest prijsvermindering.

Een vervangende kaart mag overigens niet tweedehands zijn. Een vervangende kaart mag wel zijn uitgeprobeerd door andere klanten. Als je dat niet wilt dan moet je niet online kopen.
Op het werk had ik een goedkope Geforce in de PC zitten en deze maakte soms een héél zacht ratelend geluid. Veel zachter dan wat er te horen is in de video's van de OP. Tijdens het werk staat de radio aan, wordt er getypt en dergelijke, maar je hoort het echt heel goed omdat het geluid erg afwijkt van de normale geluiden. Ongeacht het volume is dat gewoon storend. Het is dan ook niet zozeer een gebrek, maar een fan hoort zo'n geluid simpelweg niet te maken en ergens zit er dan ook iets niet helemaal goed. Voor mij zou het genoeg reden zijn om de koop te ontbinden in ieder geval.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0kk0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-01-2024
*knip* dit soort one-liners (drie vlak achter elkaar van je) voegen niets toe aan het topic. Twee zijn weg, svp on-topic en inhoudelijk bijdragen.

[ Voor 72% gewijzigd door gambieter op 05-12-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoepie2002
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Als alledrie zo klinken denk ik eerder dat het probleem in de rest van je pc zit.

Zit je mobo wel goed vastgeschroef?

Je drukt op de kaart en de herrie is weg, wat als je op je mobo drukt?

Of, plak je vinger op de kaart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Wellicht hebben ze de kaart eerst getest voor verzending. Ook de fabriek test mogelijk de kaart, ook al is ie nieuw. Die krasjes op de connector... sorry, maar wat wil je daarmee? 1x plaatsen en ze zitten er. Ik spendeer geen hele dagen starend naar een PCI-E connector. :+

Kan je zelf niet wat met die plastic shroud? Zit ie ergens net even niet lekker?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het klinkt alsof er een kabeltje tegen de fan aanschuurt of dat de fan een koelrib ofzo aantikt met 1 van de vinnen ofzo.

Misschien even alle kabels daar in de buurt nalopen? Als het van binnenin de fan komt zou ik het ook niet accepteren, maar een kabeltje valt nog wel weg te werken.

Als je de fan met de hand ronddraait, is het geluid er dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Ik zat dit zomaar eventjes door te lezen, zit eigenlijk nooit op het forum, maar zoals hierboven al gezegt is het resonantie. Want als je met je vinger op de kaart drukt is het weg. Ik zou gewoon even goed zoeken waar het precies vandaan komt en het zelf even oplossen als dat kan. Gezien het met meerdere kaarten is lijkt het me wel op een produktiefout of het is omdat de kaart op zijn kop hang(niet dat dit fout is), want is het overigens ook aanwezig als je je kast op de grond leg, het gaat erom dat de videokaart dan normaal rechtop staat zoals in het filmpje van SomerenV hierboven.

Ik begrijp ook wel dat de shop zegt dat de videokaart gewoon goed is, want het enige wat er is is dat er iets meetrilt door resonantie. Heb je goed verduidelijkt dat de kaart het gewoon doet, maar dat je een geluidje hoort?

En nog even over het filmpje van SomerenV, wat een ty%#$ herrie zeg :) Gelukkig ben ik geen gamer en ga ik voor stilte, ik heb nog een fanless GT9400 in mijn systeempje zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

EvilItSelf schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 17:07:
[...]

Ik vind dat dus gebruikt/refurbished of hoe je het maar noemen wilt. Nieuwe betekend voor mij in de originele doos, gesealed door de fabrikant.
Voorbeeld: Ik was laatst bij een Apple Premium Reseller om een toetsenbord te halen. Die man wilde mij een show model verkopen met doos voor de prijs van een nieuwe. En hij wilde niks van de prijs af doen, omdat hij vond dat het een nieuwe was. Als ik een nieuw prijs betaal dan wil ik een nieuwe en een show model. Verkoop je me een show model, dan wil ik ook show model prijzen.
Een showmodel is inderdaad een ding, maar wat moet een winkel dan met producten die zijn toegestuurd onder de WKOA? Weggooien?

Naar mijn mening is de WKOA een heel goed recht, maar daardoor moet je als consument ook accepteren dat je soms een product krijgt wat gewoon goed functioneert, maar dat je niet de eerste bent die het uit de doos hebt gehaald.

Vergeet niet dat je geen recht hebt op een ongeopende doos ofzo. Je betaald voor een werkend en onbeschadigd product. Een vingerafdruk is geen beschadiging. Een krasje op een PCI-E connector is dat ook niet echt (je ziet het niet en de werking wordt niet beïnvloed).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet om het een of ander... maar je psu fan blaast vol op je gpu fans.... turbelentie is niet iets waar fans op zitten te wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, die zuigt lucht weg.
Pagina: 1