Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WLAN beveiligen; weet alleen IP van router niet

Pagina: 1
Acties:

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06
Complete n00b hier :+

Ik heb een Ziggo modem staan. Daaraan via een kabel een Belkin Wireless Router. En daaraan, bekabeld, m'n laptop. Dat dingetje heb ik al tig jaar, en ik zie dat er een wireless onbeveiligd netwerk op geconfigureerd is. Dat wil ik aanpassen .. maar ik heb geen flauw idee hoe ik naar die Belkin moet connecten.

Die Belkin broadcast z'n SSID wel, en als ik connect, krijg ik ook een IP adres, en ben ik online. Leuk, maar ik wil inloggen op de webinterface van die Belkin, en niet op mijn Ziggo modem. De gateway op m'n laptop (MacBook) geeft echter doodleuk 't IP adres van die Ziggo modem .. niét van de Belkin.

In de webinterface van de Ziggo modem zie ik nergens het mac adres van de Belkin router terug, en ik wilde eigenlijk ook niet 't hele subnet stuk voor stuk proberen.

Enig idee hoe ik toch achter 't IP adres van die Belkin kan komen?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hoe is die Belkin verbonden met je Ziggo modem? Het klinkt alsof de Belkin enkel als Access Point wordt gebruikt momenteel. De eenvoudigste manier om de Belkin dan te configureren is door hem los te koppelen van de Ziggo-modem, te resetten en dan de webinterface te benaderen op http://192.168.2.1/

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-11-2014 18:45 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06
Omg 8)7

That did the trick idd.
De Belkin is idd als access point bedoeld.

Thanks!