Toon posts:

Koeler op 1.3 ghz Thunderbird?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken terug een 1.3 ghz thunderbird met een super-orb koeler gekocht en in elkaar gezet. Maar mijn cpu wordt nog wel erg heet. ( zo'n 70 graden met DNETC aan )

Is hier ook een oplossing voor?
ik zat zelf wat te denken aan een nieuwe cpu koeler en/of een systeem koeler

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Koelpasta is een optie, een andere koeler ook. Maar dan moet je wel denken aan koeler van rond de 100-125 gulden. Alpha Delta combo o.i.d.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

super-orb-jes koelen idd niet al te best.
neem bv een ep5-6i11 van coolermaster...wordt ook geadviseerd door AMD
en die kost rond de 30 piek...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 18:39
super orbjes koelen niet al te best?

waar heb je die info weg, die koeler koelt uitstekend, maar maakt nogal veel lawaai.

Het probleem zou kunnen zijn dat de temp in je kast te hoog is. Heb je wel genoeg airflow naar buiten/binnen?

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Waar is die coolermaster te koop?

bij mycom hebben ze wel een coolermaster DP5-6H51 die tot 1.5 ghz gaat. Is er veel verschil met die andere?

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 15:41 schreef _Ascari_ het volgende:
Waar is die coolermaster te koop?

bij mycom hebben ze wel een coolermaster DP5-6H51 die tot 1.5 ghz gaat. Is er veel verschil met die andere?
ik heb een coolermaster DP5-6H51 die tot 1.5 ghz gaat is deze wil goed/redelijk, wat is trouwens een goede temp voor een proc. mijn duron is +-50 C, hij is niet overgeklokt

Verwijderd

+- 50 graden mag alleen gehaald worden bij een duron mits deze wel overclocked is ....
50 graden vind ik een beetje veel hoor , zo'n 40 max is denk ik wel normaal voor zo'n cpu ... dat wil niet zeggen dat 50 te heet is !! maar even vergeleken met ....
heb zelf een spire van 2 tientjes en die koelt een tbird 900 @ default vcore die op 1066 draait ( 266 fsb) tot 50 graden en in games 55 graden ... vind ik best acceptabele temperaturen voor zo'n koelertje ... natuurlijk zijn er veel betere koelers maar die kosten dan ook een stuk meer en deze hoor je gewoon niet , de alpha/delta combo heeft 1 dag in mijn comp gezeten , werd gek van kabaal

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

er is wel degelijk verschil tussen die koelers: de dp5-6h51 wordt door amd geadviseerd tot 1,2 GHz. de andere tot 1,4 (omdat er officieel geen snellere zijn)
bij de pricewatch is die hier te vinden, maar ik ben al meer winkels tegengekomen waar ze hem hebben, wat dat betreft loopt de pricewatch een beetje achter met verkrijgbaarheid....
even zoeken, heb je hem zo gevonden...

Verwijderd

Ik ga straks een Coolermaster EP5-6I11 halen voor mijn AMD 1.4Ghz. Dan weet je over een paar uur de resultaten met deze koeler. :) Mijn 1.4 loopt nu 56graden stationair en dat vind ik ook te warm.

Bye

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 12:42
Heb hier een gemodde PEP + delta en mijn tb1,33g die draait idle 32graden en op stressed 39graden. Vind dit zeer netjes.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
Coopah, waar haal je die koeler?

btw. Liggen mijn slechte resultaten met me super-orb niet aan een slechte airflow in me pc?

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

dat kan er ook nog mee te maken hebben.
heb je een case fan in je kast hangen?

Verwijderd

khad ook een tijdje ruzie met golden orb, weet je wat je moet doen, kast open en vervolgens in bios kijken hoe warm ie is. Druk met je hand nou die orb aan in een paar hoeken, als ie spontaan een paar graden kouder wordt moet je pc uitzetten (niet vergeten :P :P en vervolgens zo'n beugeltje iets verbuigen zodat hij wel goed op de proc. zit (beetje moeilijk uitleggen) scheelde bij mij 15 graden....

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Een Silverado is misschien ook wel een idee? Bij mij werkt tie ook goed/stil/cool....

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen casefan erin

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Bij Eynstein heb ik voor een collega een Pentalpha koelertje (Hfl. 41) en een extra YSTech fan gekocht (Hfl. 26.30) en die houdt zijn T-Bird AXIA 1000 @ 1333 op 48 stressed en dat terwijl ie doodstil blijft.. Daar heb ik overigens wel de sticker voor verwijderd en er Arctic Silver opgedaan, scheelt misschien ook weer een paar graadjes..

Vind ik toch aardig netjes.. Zo'n clip werkt toch niet zo lekker als de vier schroeven op mijn Swiftech maar het is beter dan de montage van die :r Orbs.. Maar goed, da's voor iedereen persoonlijk..

Airflow in je kast, ook heel belangrijk.. Zorg voor een luchtstroom door je pc, liefst van onder (lucht naar binnen) naar boven (lucht naar buiten), kun je door twee fans in je kast te monteren al heel wat temperatuur winnen..

Succes!

Verwijderd

Ik heb nog wel een goede Zalman gold te koop.
Ik had net een silverado gekregen uit Duitsland. (ik dacht niet dat ik 'm nog kreeg)

Mijn tbird 1000@1200 werd 44 graden met deze koeler. (1 mnd oud)

De silverado is net 2 graden beter :)

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 15:48 schreef Darkman het volgende:
+- 50 graden mag alleen gehaald worden bij een duron mits deze wel overclocked is ....
50 graden vind ik een beetje veel hoor , zo'n 40 max is denk ik wel normaal voor zo'n cpu ... dat wil niet zeggen dat 50 te heet is !! maar even vergeleken met ....
heb zelf een spire van 2 tientjes en die koelt een tbird 900 @ default vcore die op 1066 draait ( 266 fsb) tot 50 graden en in games 55 graden ... vind ik best acceptabele temperaturen voor zo'n koelertje ... natuurlijk zijn er veel betere koelers maar die kosten dan ook een stuk meer en deze hoor je gewoon niet , de alpha/delta combo heeft 1 dag in mijn comp gezeten , werd gek van kabaal
kan deze warmte veroorzaakt worden doordat het voltage automatisch ingesteld wordt :? . weet niet het voltage op het moment, ben niet thuis. zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/161332

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Ik heb dezelfde opstelling, alleen werd-ie bij mij al 75 graden terwijl ik in m'n BIOS mee zat te kijken. Zelfde verhaal als bij arjo_kamp, kreeg 'm uiteindelijk terug naar 38. Als het beugeltjes-buigen niet goed werkt, kun je ook je koelpasta opzettelijk onregelmatig verdelen, zodat er wat meer zit aan de kant waar de Orb "loskomt" van de proc.

Verwijderd

Ok, net mijn Spire 5D21B3 cooler op mijn Tbird 1.4Ghz vervangen voor een Coolermaster EP5-6i11.

De stationair temperatuur is van (Spire) 56 graden naar (Coolermaster) 49 graden. :) Voorlopig acceptabel, later nog een grotere fan op het koelblok schroeven. Nu eerst installeren die hap.

Een paar casefans zullen vast nog een 2 a 3 graden eraf halen.

Bye

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wat grotere atx kast gekocht zodat die orb niet tegen de voeding aanzit, wat dus nu wel het geval is. En een koeling die de warme lucht rondom de cpu wegblaast. Dit zal wel een hele hoop graden moeten schelen :)

Verwijderd

ik heb net gister de onderdeeltjes voor een pc van m'n oom opgehaald... gister meteen in elkaar gebouwd, wacht alleen nog op vid. kaart, maar heb m'n eigen geforce ddr er maar in gedaan
heb een abit kt7a, tbird 1200 (266fsb) en ep5-6i11 coolermaster
temp. is bij idle ongeveer 33 graden, bij belasting gaat dat wel snel omhoog, maar 50 graden kan hij best hebben!! heb wel 2x 80mm fan erin hangen... maar koeler doet het goed vind ik!

Verwijderd

mij cpu wordt ongeveer 50 graden en mijn mobo ongeveeer 40 graden bij langdurig gebruik, voltage staat op 1,648 volgen asus probe 2, is dit normaal

Verwijderd

Wat dahct je van een copper orb
koelt best goed en niet te duur
55 peik bij xenon ofzo,
dus geen mini copper orb :)

Verwijderd

of deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/MC462REV01.jpg

is wel wat duurder maar houd m'n Duron 700@1050 onder de 40 C. kosten: 200,= bij OC-Shop

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Nog eens aanrader: Vulcano 2. Kost nog geen 3 tientjes bij venema computers.

Is echt een goede heatsink. Zet je daar een 4000 toeren sunon fannetje op met een cmf van 22 ofzo. En dan heb je een heel acceptabele koeling, voor bijna niks. En niet al te veel herrie.

Of de grootste koelermaster.

Wil je nog betere reslutaten kun je op deze goedkoperen heatsinks (coolmaster en Vulcano2 ook nog een 80 of 92mm fan zetten.
Vraag maar eens aan Black Adder hoe dat werkt :)

Geen inspiratie

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

IS 52 graden full load te doen met een TB1333 + Alpha PAL6035 (YSTECH fan)?

Ik denk dat m'n case temp wat te hoog wordt want ik krijg de boel echt niet lager...

case temp = meestal zo'n 29 graden!

Wat kan ik nog veranderen?

A.

• FMS
  • Niet online

FMS

[b]later nog een grotere fan op het koelblok schroeven.
Ik heb ook een 6I11, waar kun je een groter fan vinden?

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-08 22:10
Ik heb een TB 1200.
Standaard coolmaster ( tot 1.4 gh)

normaal cpu= 48'c
full stress cpu= 54'c
Pagina: 1