Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is het wel de PSU?

Pagina: 1
Acties:

• Maurin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11-2020
Beste GoT,

Ik ben in het bezit van het volgende systeem:

CPU: AMD Phenom II X4 955 (Quad-core, 3,2Ghz)
Werkgeheugen: 8GB DDR3 1333Mhz
GPU: AMD Radeon HD6850 1GB
SSD: 128 Samsung SSD
HDD 1TB, 7200rpm, 32MB cache
CPU cooler: Cooler Master Hyper 212 Plus
MOBO: Asrock 970 Extreme4
PSU: Be-Quiet 550W 80+

Tijdens het gamen een paar weken geleden viel mijn computer plots uit. Hij deed helemaal niets meer.
Op het internet gelezen dat als zoiets gebeurt dat het vaak de PSU is.
Navraag bij mijn iets technischere vrienden bleek inderdaad dat dit niet ongebruikelijk is.

Ik heb vandaag de voeding vervangen door een Corsair cx600. Dit was de eerste keer dat ik ooit zoiets ondernomen heb. Na alle stekkertjes gecontroleerd te hebben en de voeding aan te zetten drukte ik vol verwachting op de aanknop.

Deze brandde een goede halve seconden, de ventilator trilde kort heen en weer en toen.... NIETS.

Mijn vraag is: wat zou het evt. nog meer kunnen zijn of welke fout heb ik gemaakt tijdens het vervangen van de PSU.

Bij voorbaar dank,
Maurin

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eens of de koeler nog wel goed zit. Dit kan ook een oorzaak zijn geweest dat de PC uitgevallen is en waarom deze nu niet meer aan wil. Als dit het niet is zo is denk ik dat het moederbord defect is.

• Maurin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11-2020
Bedankt voor je snelle reactie!

Als ik mijn voeding aan heb staan maar de computer uit, hoort er dan niet een lampje op het moederbord te branden? Is dat iets waaraan ik een defect moederbord aan kan herkennen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als er een lampje op het bord zit dan hoort die te branden ja. Zodra de voeding aangezet word dan hoort dat lampje direct aan te gaan.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
kans dat je nieuwe voeding misschien wel defect is...Ik heb dit ook al eens gehad met een Corsair, nieuw uit de doos, zette de computer aan, fans draaiden even en uit..
Andere voeding erin en het was gelijk opstaren

losse koeler is zeker ook mogelijk, dat ie daardoor niet meer aan wil, doordat je in de kast bezig bent geweest, zou het makkelijk kunnen dat deze nog losser is gaan zitten en geen goed contact meer maakt.

[ Voor 32% gewijzigd door freaky35 op 27-11-2014 21:57 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Welke be quiet! en welke Corsair is het precies? Sommige oude be quiet! voedingen waren bijvoorbeeld niet al te beste kwaliteit door slechte condensators van CapXon. Zo'n voeding kan andere onderdelen van de computer kapot maken. Zelfde geld voor Corsair een moderne CX600 Bronze heeft ook condensators van CapXon en is daardoor ook niet van al te beste kwaliteit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1