Beste GoT,
Ik ben in het bezit van het volgende systeem:
CPU: AMD Phenom II X4 955 (Quad-core, 3,2Ghz)
Werkgeheugen: 8GB DDR3 1333Mhz
GPU: AMD Radeon HD6850 1GB
SSD: 128 Samsung SSD
HDD 1TB, 7200rpm, 32MB cache
CPU cooler: Cooler Master Hyper 212 Plus
MOBO: Asrock 970 Extreme4
PSU: Be-Quiet 550W 80+
Tijdens het gamen een paar weken geleden viel mijn computer plots uit. Hij deed helemaal niets meer.
Op het internet gelezen dat als zoiets gebeurt dat het vaak de PSU is.
Navraag bij mijn iets technischere vrienden bleek inderdaad dat dit niet ongebruikelijk is.
Ik heb vandaag de voeding vervangen door een Corsair cx600. Dit was de eerste keer dat ik ooit zoiets ondernomen heb. Na alle stekkertjes gecontroleerd te hebben en de voeding aan te zetten drukte ik vol verwachting op de aanknop.
Deze brandde een goede halve seconden, de ventilator trilde kort heen en weer en toen.... NIETS.
Mijn vraag is: wat zou het evt. nog meer kunnen zijn of welke fout heb ik gemaakt tijdens het vervangen van de PSU.
Bij voorbaar dank,
Maurin
Ik ben in het bezit van het volgende systeem:
CPU: AMD Phenom II X4 955 (Quad-core, 3,2Ghz)
Werkgeheugen: 8GB DDR3 1333Mhz
GPU: AMD Radeon HD6850 1GB
SSD: 128 Samsung SSD
HDD 1TB, 7200rpm, 32MB cache
CPU cooler: Cooler Master Hyper 212 Plus
MOBO: Asrock 970 Extreme4
PSU: Be-Quiet 550W 80+
Tijdens het gamen een paar weken geleden viel mijn computer plots uit. Hij deed helemaal niets meer.
Op het internet gelezen dat als zoiets gebeurt dat het vaak de PSU is.
Navraag bij mijn iets technischere vrienden bleek inderdaad dat dit niet ongebruikelijk is.
Ik heb vandaag de voeding vervangen door een Corsair cx600. Dit was de eerste keer dat ik ooit zoiets ondernomen heb. Na alle stekkertjes gecontroleerd te hebben en de voeding aan te zetten drukte ik vol verwachting op de aanknop.
Deze brandde een goede halve seconden, de ventilator trilde kort heen en weer en toen.... NIETS.
Mijn vraag is: wat zou het evt. nog meer kunnen zijn of welke fout heb ik gemaakt tijdens het vervangen van de PSU.
Bij voorbaar dank,
Maurin