Hey Tweakers, nog maar eens een topic over een budget game pc.
Er staan al redelijk wat topics, maar hier en daar wijken mijn eisen toch iets af, dus daarom toch maar even een eigen topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk strategy games, denk aan Civilization V, Starcraft 2, en wat oudere games als League of Legends, Fallout: New Vegas, Skyrim. Daarnaast wat fotobewerking (Photoshop Elements 10 en Photoshop CS6).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600 euro inclusief scherm en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na 3 generaties van laptop gebruik wordt dit weer mijn eerste desktop sinds lange tijd. Laatste desktop was een Pentium II 350 mhz haha.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat uit naar AMD, maar vooral vanwege de prijs. Als er goede argumenten zijn voor Intel voor mijn gebruik ben ik bereid te switchen.
Daarnaast wil ik (zo goed als) alles aanschaffen bij MyCom, omdat ik daar 10% korting krijg. Daarom dat sommige onderdelen misschien vreemd gekozen zijn (zoals het RAM bijvoorbeeld).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Zelf al een setup gemaakt, aanmerkingen en of aanvullingen?
Yes, zoiets als dit:
Redelijk basis met een iets luxere monitor voor het fotowerk. De belangrijkste twijfelpunten zijn de CPU en de GPU. De BBG vertelde me dat Intel beter is op single-threading, en AMD op multi. Ik heb echter geen idee hoe groot deze verschillen zijn, en of dat voor de dingen die ik ermee doe echt merkbaar is. Daarnaast twijfel ik of ik ga voor de Asus NVIDIA GeForce GTX 750 Ti PH 2GB of iets bijleg voor de Asus Radeon R9 270X DCII. Ik weet niet of dit baanbrekende verschillen zijn.
Alvast bedankt voor de feedback, en op- of aanmerkingen mogen ook altijd! Als ik echt voor een paar tientjes meer sprongen maak in performance is dat altijd goed om te weten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk strategy games, denk aan Civilization V, Starcraft 2, en wat oudere games als League of Legends, Fallout: New Vegas, Skyrim. Daarnaast wat fotobewerking (Photoshop Elements 10 en Photoshop CS6).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600 euro inclusief scherm en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na 3 generaties van laptop gebruik wordt dit weer mijn eerste desktop sinds lange tijd. Laatste desktop was een Pentium II 350 mhz haha.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat uit naar AMD, maar vooral vanwege de prijs. Als er goede argumenten zijn voor Intel voor mijn gebruik ben ik bereid te switchen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Zelf al een setup gemaakt, aanmerkingen en of aanvullingen?
Yes, zoiets als dit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 740 Boxed | € 56,10 | € 56,10 |
| 1 | Asus A55BM-E | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Asus GTX750TI-PH-2GD5 | € 130,99 | € 130,99 |
| 1 | Cooler Master N400 KKN1 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | LG 22MP65HQ-P Zwart | € 119,05 | € 119,05 |
| 1 | CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | Corsair VS450 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,60 | € 93,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 584,49 | |
Redelijk basis met een iets luxere monitor voor het fotowerk. De belangrijkste twijfelpunten zijn de CPU en de GPU. De BBG vertelde me dat Intel beter is op single-threading, en AMD op multi. Ik heb echter geen idee hoe groot deze verschillen zijn, en of dat voor de dingen die ik ermee doe echt merkbaar is. Daarnaast twijfel ik of ik ga voor de Asus NVIDIA GeForce GTX 750 Ti PH 2GB of iets bijleg voor de Asus Radeon R9 270X DCII. Ik weet niet of dit baanbrekende verschillen zijn.
Alvast bedankt voor de feedback, en op- of aanmerkingen mogen ook altijd! Als ik echt voor een paar tientjes meer sprongen maak in performance is dat altijd goed om te weten.